אם היו אומרים לנו בפברואר השנה שתערוכת ISE 2022 תתקיים, היינו מתקשים להאמין; אי הוודאות לצד רצון המארגנים לשמור על הנחיות, בטיחות ובריאות המבקרים והמציגים, הביאו אנשים לכדי ציניות ובעיקר חוסר אמון שנחזור אי פעם למה שהיה. בראיון מקדים ל-ISE 2022 ציין מייק בלאקמן, מנהל התערוכה, כי הם היו שמחים לעבור את מספר המבקרים שהיו ב-2020 אולם לאור הסמיכות לאינפוקום 2022, אילוצים שונים ונסיבות שונות הגיעו לכ-45 אלף מבקרים. בכלל לא בטוח שזה רע. בלאקמן מחייך בראיון פוסט ISE 2022 עם המון תובנות ואופטימיות ל-ISE 2023, אחרי שתשמעו אותו גם אתם תחייכו.

הרכבת יצאה מהתחנה

בלאקמן מסכם מנקודת מבטו את תערוכת ISE 2022 וכבר בתחילת הראיון מתאר את התחנות הרבות שעבר עד לרגע שנראה שכולם חיכו לו: המפגש בברצלונה. הוא מספר כי בחודש דצמבר היה נדמה שהתערוכה תתקיים כהרגלה בחודש הקבוע שלה- פברואר, אולם ככל שחלף הזמן היה ברור כי מדובר בנטילת סיכון גדול מדי בשם מנהלת התערוכה, המציגים, המבקרים ועיריית ברצלונה שנרתמה לחלוטין להצלחת האירוע. ככל שעבר הזמן, נתוני התחלואה השתפרו ואישורי המבקרים והמציגים על הגעה עלו כך היה ברור לכולם כי הרכבת המופלאה הזו עליה כולנו רצינו לעלות יצאה מהתחנה והיא בדרכה לחוויה שלדעתנו אין כמוה באף תעשיה.

אחת התערוכות המרגשות ביותר

ברמה האישית למרות כל הניסיון שברשותו ו"תודות" לאתגרים איתם התמודד, מגדיר בלאקמן את התערוכה האחרונה כמרגשת ביותר עבורו מאז ומעולם. עבורו זו הייתה תערוכה שכולה התחדשות, גלריית אומנות דיגיטלית מרהיבה, שני אירועי מיפוי הקרנות ייחודיים שהוקמו עבור התערוכה, שני דוברים ייחודיים בתחומים חדשים (NFT) ועוד. אמנם מספר המציגים היה נמוך משנים קודמות אולם המשוב מהם מעולה ועבור בלאקמן זהו המדד העיקרי. 

 

ההולוגרמה
גם אנחנו גנבנו סלפי, אפילו עם רועי מ LG

סלפי עם האיש וההולוגרמה

הנוכחים בתערוכה פגשו את בלאקמן בגרסת ההולוגרמה שהוכנה כחלק מההפתעות למבקרים על ידי חברת HYPERVSN. בלאקמן עצמו דאג להיות נוכח בביתנים השונים ולשוחח עם המבקרים והמציגים, לקבל פידבקים וליהנות גם ממחמאות. דבר אחד שחזר על עצמו היו צילומי ה'סלפי' עם הקהל בתערוכה. כשציין העלה את הנושא באוזני חבריו במנהלת התערוכה נענה בפשטות: אתה, או יותר נכון ההולוגרמה שלך הזמינה במפורשות את המבקרים לעצור לידך ולומר שלום וזה בדיוק מה שהם עשו. כמי שסיקרו את התערוכה אנחנו חייבים לציין שגם אנחנו לא עמדנו בפיתוי וצילמנו סלפי עם בלאקמן. 

דינמיקה של אנשים, מקום ומספרים

אנחנו משתפים את בלאקמן בחווית ההתמצאות שלנו בתערוכה ובאווירה הכללית, היכולת להגיע ממקום למקום ולנווט בפשטות יחסית, המעברים העיליים שאפשרו למבקרים לתצפת מטה על הביתנים, לנוח למספר רגעים ולצלם תמונות מגניבות של המתרחש ולהגיע בקלות לאן שרצו. בלאקמן ציין כי נעשתה חשיבה קפדנית במיקום הביתנים ברחבי ההיכלים השונים באופן שאפשר למבקרים לנווט בין היצרניות אליהן רצו להגיע ועל כך זכה לתגובות חמות מצדן. הוא העלה נקודה מעניינת והיא כי הנתונים מראים על אחוז גבוה של מבקרים בתפקידי ניהול כאשר השאיפה שלו ושל הנהלת התערוכה היא כי הם יביאו עמם את הסגל המורחב יותר ל-ISE הבאה. על עצמו יודע בלאקמן להעיד כי הוא נהנה מאוד מהתערוכה, בעיקר מהדינמיקה של מפגש פנים אל פנים עם אנשים מהתעשייה אחרי יותר משנתיים ועבורו זה מסר שהדהד לאורך כל ימי התערוכה.

 

איכות לעומת כמות

הדיסוננס שהורגש בזמן התערוכה היה כמות החידושים המצופה ביחס לתקופה בה לא נערכה התערוכה לעומת מה שהוצג בפועל, מנגד חווינו ריכוז מרשים של פתרונות מאוד ממוקדים לאתגרים שהציבה הקורונה ובדגש על עולמות ה-UC והשילוט הדיגיטלי. בלאקמן מציין כי איזור ה-UC אכן צמח בצורה משמעותית וימשיך כך גם בשנה הבאה היות והמגיפה תרמה לצמיחתם, לעומת תחום האירועים החיים שספג מכה קשה בשנתיים האחרונות, אולם הוא מציין כי בתקופה הזו יצרניות עדיין שיחררו מוצרים ופתרונות חדשים ולכן אולי חווינו הפער המורגש שתיארנו קודם. 

מחזקים חדשנות בכל גודל

בלאקמן מספר כי השנה הושק איזור חדשנות שנקרא Discovery Zone ובו ISE מאפשרת ליצרניות חדשות ומוכרות, שלא הופיעו עד כה בתערוכה, להשתתף בעלות מסובסדת למשך שתי תערוכות רצופות, כאשר הרעיון הוא לייצר עבורן חשיפה לקהלים במקום מרכזי. הוא מציין כי עבור התעשייה זו הדרך לצמיחה היות ויתכן מאוד ואותן חברות תופענה השנה או שנה הבאה ואולי עוד חמש שנים יציגו לצד היצרניות הגדולות. חשיבה זו שונה מתערוכות אחרות הממקמות את אותן יצרניות חדשות בקצה התערוכה ובכך מונעות חשיפה שתוכל לעזור להן. 

מה מצפה לנו בעוד פחות משנה ?

הדגש השנה היה על חוויות סוחפות (Immersive) ולדברי בלאקמן זה הורגש היטב בקרב הנציגות השונות. הוא מחייך שוב באומרו שאינו יודע בדיוק מה יקרה בעוד שלוש שנים אולם הוא משתף כי בעוד מספר חודשים יוכל לחשוף חלק מההפתעות שיצפו למבקרים ב-ISE 2023 ובינתיים נהנה מהחדשנות המוצגת.

בלאקמן מוסיף כי ISE 2023 תהיה גדולה יותר בוודאות; חברות שלא יכולות היו להציג השנה ויציגו בשנה הבאה, תוספת אזורי טכנולוגיה חדשים כדוגמת E-Gaming בהן הביעו עניין מבקרים ומציגים, ונראה כי כי זו מגמה שתגדל בתעשיית ה-Pro AV ללא קשר.

אנחנו מסכמים עם אופטימיות עצומה שמלווה בקבלות ובחזון מבוסס שממשיך להיבנות על ידי אדם שאוהב את התעשייה והעשייה ומבטיחים לעצמנו שניפגש בעוד מספר חודשים להתעדכן על החידושים שבדרך.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG