לא רק שבחרה בענף 'גברי', אלא גם בתפקיד ובנישה שנתפשים ככאלה. שרון שמר עובדת במחלקת ההנדסה של חברת AVCS ומפתיעה את הלקוחות כל פעם שהיא משמיעה מה היא יודעת. ראיון עם אחת המקצועניות בענף, אם לא ה!מקצוענית 

אג'נדה אישית בתפקיד

שמר: "אני ממלאת תפקידים שונים בחברת AVCS כבר שנים רבות. בתפקיד הפריסייל אני נפגשת עם לקוחות, שברוב המקרים הידע שלהם בתחום המולטימדיה הוא ראשוני. הם יודעים להגדיר מה הם רוצים, באיזו חוויה הם מעוניינים ומהי הפונקציונליות הנדרשת. התפקיד שלי עם אנשי המכירות הוא לאפיין עבורם פתרונות שיענו על הדרישות ועל החוויה שהם מבקשים להשיג, על פי הצרכים וגם על פי מסגרת התקציב שהוגדרה לצורך הפרויקט. הערך המוסף שלנו ב AVCS הוא התאמה של פתרונות מדויקים לצרכים של הלקוח. זה אולי שחוק אבל מגוון הפתרונות הוא עצום ואנחנו משתמשים ביתרון המרכזי שלנו – אנחנו לא מחויבים ליצרן מסוים. אז נכון, מצד אחד אנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן ומשאבים כדי להכיר יצרנים רבים, ולבדוק את כל הפתרונות הקיימים בשוק ,אבל בסופו של דבר המטרה שלנו היא לתת לכל לקוח את התשובה המדויקת לצרכים ולתקציב שלו. יהיו אולי מוצרים שנשתמש בהם לפתרונות שונים, יהיו מאפיינים או קווי חשיבה דומים, אבל כל פתרון שניתן ללקוח אחד יהיה שונה מפתרון שנתנו בעבר ללקוח אחר. 

אנחנו משתדלים תמיד להטמיע את הפתרונות המתקדמים ביותר בעת הפרויקט שילוו את הלקוחות ואת הצרכים שלהם לאורך זמן. מצד שני כל חודש יוצאים אלפי מוצרים חדשים ולא כולם יציבים מספיק, חלק מהתפקיד של מחלקת ההנדסה הוא לווסת את הפתרונות ככל שיהיו בקדמת הטכנולוגיה אך בשלים ויציבים. מחלקת ההנדסה שלנו מובילה את הכיוון הטכנולוגי העתידי. התחום בו אנו עובדים והסביבה העסקית כולה משתנה בקצב מסחרר, וצריך להיות תמיד מעודכן עד הפרט האחרון, אבל גם זה לא מספיק; חלק מהתפקיד של מחלקת ההנדסה בראשות טוביק סיטון הוא להסתכל כמה שנים קדימה, לאן העולם הולך, ולבצע כבר היום את הצעדים שיבטיחו שנישאר תמיד מובילי דרך ונקדם את הצרכים המשתנים של השוק".

 

נשים בצמרת תחום גברי - איך מגיבים הלקוחות ?

שמר: "זה נכון, אין הרבה נשים בעולם המולטימדיה ובתחום ההנדסה עוד פחות. אצלנו בחברה יש יחסית לא מעט נשים. יש גם סמנכ"לית ויש גם אשת מכירות, אבל כשאני הולכת לכנסים מקצועיים , כמות הנשים היא עדיין קטנה מאוד. הלקוחות החדשים מופתעים לרוב. רואים את זה בדינמיקה של תחילת הפגישות שאליהן אני הולכת עם אנשי המכירות. הם כנראה לא מצפים לכך שאני בתפקיד הטכני דווקא. אני נהנית לראות את ההפתעה שלהם כאשר השיח הופך להיות טכני מקצועי."

יש יתרונות "נשיים" שתורמים לך לניהול הפרויקטים?

"אני מביאה איתי איכויות אחרות של קשר עם הלקוחות. אני חושבת שהם סומכים עליי שאני באמת מייצגת אותם. כבר משלב אפיון הצרכים ומהצורה שבה אני מחפשת עבורם את הפתרון, הם חשים שאני מייצגת אותם ולא אינטרסים אופורטוניסטים של AVCS. היכולת שלי ליצור אמון ומערכת יחסים טובה עם הלקוחות מושפעים מהסגנון האישי שלי. הקשר איתם הוא ארוך טווח- מפרויקט אחד זה נמשך לפרויקטים נוספים. אנחנו למעשה הופכים להיות המצפן הטכנולוגי שלהם".

מסלול מקצועי

מי שפוגש את שמר של היום משער שנולדה עם כבל ביד, אבל לעולם הטכני היא נחשפה בתקופת השירות הצבאי כמדריכת שריון: "זה היה תפקיד שנהניתי ממנו במיוחד, ואז גיליתי את החיבור שיש לי לצד הטכני. הייתה לי אפילו מחשבה להמשיך ללימודי הנדסת מכונות, אבל זה ירד מהפרק". אחרי נסיעה לדרום אמריקה נרשמה ללימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. לשאלת התפנית מסבירה שמר: "זה היה נראה כמשהו שכולם עושים, אז פשוט הלכתי ללמוד, אבל שנה של עבודה הבהירה לי שהתחום הטיפולי הוא לא בשבילי". משם התגלגלה למספר עבודות זמניות בתחום המכירות, וכך הגיעה לחברת 012, שם צמחה במשך עשר שנים. "הגעתי לשם ולא ידעתי כלום על תחום התקשורת. התחלתי במחלקת הטלפוניה והפכתי לראש צוות, שם גם הבנתי שניהול אנשים פחות מעניין אותי. משם התקדמתי למחלקת הDATA , שהיא מחלקה טכנית יותר והייתה אז כמו סטארט-אפ קטן בתוך החברה גדולה. נתנו לנו עצמאות בקבלת החלטות, כמו על תקציבים גדולים ועבדנו עם לקוחות גדולים". משם הגיעה שמר לחברת AVCS שבה היא עובדת כבר כעשר שנים. בהתחלה במחלקת המכירות, ובשנים האחרונות במחלקת ההנדסה.

בית, משפחה וטכנולוגיה

שמר גרה בהוד השרון, נשואה לשי, עובד הייטק, יש להם שתי בנות: טל, בת 14 ומיה בת 12. ביומן המשפחתי מסומנת בכל שנה חופשת סקי, ושמר מציינת שהבת הצעירה יצאה לחופשת הסקי הראשונה שלה כשהייתה בת ארבע. לצד זה ממהרת שמר להבהיר את הקשר בינה לבין ספורט: " הדבר היחיד שמאפשר לי ליהנות מסקי זה העובדה שהוא מבוסס על כוח המשיכה. כל דבר שדורש ממני מאמץ פיזי הוא לחלוטין לא רלוונטי. בעולם של היום , בו כולם עוסקים בספורט בצורה כלשהי , אני מרגישה חריגה". הזמן המשפחתי של שמר מתכווץ לתוך סופי שבוע ולחופשות: "תמיד יש בקנה איזו חופשה שאנחנו עובדים עליה או שכבר סימנו לעצמנו. זה יכול להיות טיול ג'יפים, פיקניק או קמפינג. עד לא מזמן היה לנו ג'יפ ויצאנו גם לטיולי שטח".

ומי מחזיק בהגה

"בנהיגה בכבישים ההגה אצל שי, יש לו יש יכולות מוטוריות גבוהות מאוד ויוצאות דופן ואני פחות טובה בזה וגם לא ממש נהנית מזה. עשינו טיול קרוואנים בארה"ב בו שכרנו קרוואן ענק, שי נהג כמעט כל הטיול ואני נהגתי קטע קצר, משהו כמו שעתיים וויתרתי. אני קוראת לזה "פוסט פמיניזם"- להכיר בכך שיש דברים שבהם אנחנו כבר לא מרגישות צורך להוכיח שאנחנו שוות.
עוד תחביב משפחתי שאימצה לעצמה המשפחה הוא אופנועים, ואם לדייק – מרוצי אופנועים. "גיליתי את התחום דרך בעלי, שרוכב וגם אוהב מאוד אופנועים. עם הזמן זה הפך למנהג משפחתי שבו אנחנו עוקבים אחרי הספורט הזה בטלוויזיה. באחת העונות אפילו נסענו עם כל המשפחה לצכ'יה לראות מרוץ אופנועים. לכל אחד מאיתנו יש רוכב שהוא מעריץ ועוקב אחריו. העניין שיש לי בתחום מחבר אותי בקלות לחלק מהלקוחות שלי, כי אם אני רואה קסדה או אופנוע, מיד מתפתחת שיחה על המרוצים ועל האליפות, ובתקופה שהיה לנו ג'יפ אז גם זה נושא משותף, שלפעמים גם הצליח להפתיע את הלקוחות שלי".

טכנולוגיות שאת מאמצת בבית?

שמר צוחקת: "הכול! בבית שלי יש מערכת אלחוטית של 'חשמל חכם', יש את ALEXA של אמזון שמחוברת לחשמל החכם לפונקציות של הדלקה ושל כיבוי האורות בבית, אך למען האמת היא משמשת בעיקר את הבנות להשמעה של שירים, ולהפעלה של טיימרים לבישול. מעבר לזה, יש לנו אפשרות גם להשמיע מוזיקה בבית על פי בחירה, על הגג, בסלון ובחדרים. יש לנו רמקולים מסוג floor standing בחדר שמשמש למשחקים ולהאזנה. יש לנו טלוויזיה 75" בסלון, שמחוברת כמובן למערכת קולנוע ביתית. הטכנולוגיות היו בבית עוד לפני שנכנסתי לתחום, וזה משהו שגם בעלי וגם אני שותפים לו. אנחנו מבין הראשונים שהייתה להם מערכת קולנוע ביתית 5.1 כשהן רק יצאו. החשיפה שלי היום למחירים ולטכנולוגיות חדשות כמובן תורמת לעניין."

בוחנת טכנולוגיות שמותקנות במקומות שבהם את מבקרת?

"כן, קשה להשתחרר בהתבוננות מקצועית. הרבה פעמים כשאני מגיעה למקום מסוים אני בודקת איזה רמקולים מותקנים, איזה מקרן, וכו, לא משנה אם זה בית קפה, מסעדה או מוזיאון. למשפחה שלי קצת נמאס לפעמים לשמוע את העמדות שלי על הנושאים האלה.

איך את יוצרת את האיזון בין בית ובין עבודה?

"הילדות שלי כבר גדולות ועצמאיות והעבודה תופסת נפח גדול מהיום שלי. אני מגיעה הביתה רק בשעות הערב, ואת מה שצריך אני מנהלת מרחוק כמו רב הנשים סביבי. עודדנו את הילדות להיות עצמאיות, והן באמת הפכו להיות כאלה. כשזה קרה, המחשבה שעברה לי בראש היא: 'את מעודדת אותה לעצמאות, אז אל תתפלאי שזה קורה'. אני חושבת שהבחירה שלי לעבוד בפול גז היא נטייה אישית, ולא קשורה לציפיות של הסביבה. אני משימתית מאוד, ולכן קשה לי לסיים את היום לפני שביצעתי את כל המשימות שהצבתי לעצמי".

מה בעינייך התכונה שכדאי שתהיה לעובדת מתחילה בעולם טכני?

"אני חושבת שמה שהכי חשוב זה לשאול שאלות. מעולם לא התביישתי לשאול על מה שלא ידעתי, ולא ניסיתי להציג רושם שאני יודעת את מה שאני לא. חשוב להכיר במגבלות ולהתגבר עליהן. ישנם אנשים שיתאמצו להסתיר כאשר הם נתקלים במשהו שהם אינם בקיאים בו, משום מה חוסר בקיאות בנושא מסוים יכול להתפרש כחולשה. אני שואלת כדי ללמוד, לדעת ולהשלים את מה שחסר לי."

מה יש אצלך בארגז הכלים כמיומנות נדרשת לתפקיד?

תפקיד כמו שלי דורש סקרנות, ירידה לפרטים ורצון לחקור, וכמובן לא לפחד ללמוד דברים חדשים כל הזמן. אני רואה בdesign של פתרון תהליך יצירתי, שילוב הצרכים והרצונות של הלקוח, עם התנאים הפיזיים והמגבלות התקציביות, עד למציאת הפתרון האולטימטיבי. זה תהליך מספק ביותר".

חברת האינטגרציה AVCS מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ללקוחות מהמגזר העסקי . לחברה ניסיון רב בתחום הווידיאו קונפרנס, התקשורת , האודיו המקצועי , מערכות שליטה ובקרה, מתח נמוך, חשמל חכם, חדרי ישיבות לעסקים ועוד.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG