שנתיים לאחר שהוגשה תביעה ייצוגית נגד חברת Zoom, המאגדת 14 תלונות על אירועי התפרצות לועידות שהתרחשו בין חודשים מרץ-מאי בשנת 2020 – אושר הסכם הפשרה בגובה 85 מליון דולר.

תמונה - זום

מה קרה שם?

שתי כנסיות שהשתמשו בשירותי החברה בפרוץ המגיפה (מרץ 2020) נחשפו לתכנים פורנוגרפיים ואלימים ששודרו על ידי גורמים זדוניים במהלך אירוע וירטואלי שארגנו הקהילות. מארגני האירוע לא היו מסוגלים לסלק את הגורמים הזדוניים מהאירוע לצמיתות או לעצור את שידור התכנים הפוגעניים. בנוסף, כפי שנטען בתביעה – פלטפורמת Zoom לא הצליחה לספק הצפנה מקצה לקצה ושיתפה באופן בצורה לא מסודרת מידע על המשתמשים עם אתרים כמו פייסבוק ולינקדאין.

הפשרה ותגובת Zoom

כחלק מהסכם הפשרה, הטמיעה Zoom שיפורים משמעותיים בפלטפורמה וכן ביצעה שינויים במודל העיסקי שלה. התביעה טופלה על ידי החברות Cotchett, Pitre & McCarthy, LLP and Ahdoot & Wolfson מול התובע המחוזי במחוז הצפוני של קליפורניה. השינויים שהחילה Zoom במסגרת שיפורי האבטחה כללו אכיפת חדר המתנה בפגישות כברירת מחדל, כפתור דיווח על משתמשים ועוד למעלה מתריסר פיצ'רים שונים שנועדו לספק חווית שיחה בטוחה ויעילה. תנאי השימוש אף הם עברו שינוי והובהרו משמעותית. חברת Zoom מסרה בתגובתה כי המקרה והסכם הפשרה שהושג יהפכו לסטנדרט עבור חברות טכנולוגיה נוספות בעתיד, וכן חשיבות דיוק הטכנולוגיה ואבטחתה טרם השקתה לשוק. יצויין כי החברה פעלה במהירות לטיפול בליקויים ואף גייסה מספר אנשי מקצוע מובילים בתחום האבטחה שיביאו אותה לקדמת הטכנולוגיה בהיבט זה. הסכם הפשרה הושג ללא הודאה באשמה או לקיחת אחריות מצד Zoom.

המקרה הדהד בחוזקה בתעשיית ה-UC שנדרשה לספק בפרוץ המגיפה מענה לצורך בועידות מחד, והגנה על הפרטיות מאידך. חברת Zoom הפכה בין לילה לשם נרדף לפגישות ווידאו וככל שכמות המשתמשים בה גדלה – כך היא משכה תוקפים וגם גורמים זדוניים שחיפשו גישה למידע רגיש וחלקם פשוט רצו להציק למשתמשים תמימים. כך או כך – האבולוציה שחוותה Zoom נחוותה אצל מתחרות ענקיות כדוגמת Teams ו-Webex שביצעו עדכונים, שיפורים ושינויים לחוויות המשתמש שלהן – כאלו הממשיכים גם לתוך העידן ההיברידי ומעצבים אותו. הרווח במקרה הזה, בנוסף לתובעים – הוא של כולנו.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG