עיר חכמה ומודעת יותר (תמונה: Pixabay)

 

לשילוט דיגיטלי יהיה חלק חשוב בעתיד שלנו, ומי שרוצה להתכונן לעתיד הזה כדאי לו כבר עכשיו להצטרף למגמה בה משתמשים בשילוט חכם כדי להעביר תוכן בסביבה עירונית. כך מציע בן טלפורד, קופירייטר בחברת ארמאגארד (Armagard) הבריטית המתמחה בין השאר בייצור ציוד הגנה לשילוט דיגיטלי בחוצות העיר.

בטור שכתב לאתר Digital Signage Today מצביע טלפורד על כך ששילוט חכם במרחב הציבורי הוא כבר מזמן לא רק כלי פרסום – אלא גם כלי לשירות עצמי המסוגלים לקצר תורים ולייעל שירותים שונים.

כך, לדוגמה, בסין שילבו במסכי ההזמנה בחנויות קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) מצלמות, ובעזרת אלגוריתם המנתח את מין וגיל הלקוח מציפים לראש התפריט את המנות הפופולאריות בקרב בעלי מאפיינים דומים. בדוגמה אחרת, בארצות הברית, הועברו בעזרת שילוט דיגיטלי התראות על הוריקנים. בעיר בנטונוויל שבארקנסו ניצלו את גידול השימוש בשילוט דיגיטלי כדי להקטין את מספר שלטי הפרסומות בעיר ולדחוס יותר מפרסמים על פחות שלטים, מה ששיפר את מראה המרחב הציבורי בעיר.

שימושים אחרים שנעשים במסכים במרחב הציבורי כוללים כרטוס בתחבורה הציבורית (אפילו ברכבת ישראל כבר הצטרפו מזמן לטרנד זה, אם כי באוטובוסים כאן הוא נדיר יותר – י.מ.), דוכני התמצאות וניווט ועוד.

זה טוב גם לעסקים

טלפורד מדגיש כי גם עסקים קטנים יכולים להרוויח במעבר לשימוש בשילוט דיגיטלי: הם מסוגלים להציג יותר מידע משלטי נייר, ניאון ושיטות ישנות אחרות, וגם ניתן לשדרג אותם עם התקדמות הטכנולוגיה בלי להחליף את כל התשתית. כך, בטווח הארוך, הם מסוגלים לחסוך עלויות של החלפת או הדפסת שלטים, וגם להיות ידידותיים יותר לסביבה.

ערים חכמות, לטענת טלפורד, אינן רק ערים בהן יש יותר מסכים ומכשירים מקוונים אחרים, אלא כאלו שגם מנצלות את המכשירים הזמינים כדי לספק יותר שירותים. מאחר שחוקרי עיור מעריכים כי 55% מאוכלוסיית העולם גרה כיום בערים – ושעד 2050 יצטרפו עוד 2.5 מיליארד איש לערים הגדולות – יהיה כמעט בלתי אפשרי לנהל ערים בלי שלפחות חלק ניכר מהרשויות והעסקים בהן יציעו שירות עצמי באמצעות מסכים חכמים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG