כבר נחקר והוכח שקיים קשר מובהק בין פריון צוותי העבודה לחוויית השימוש והנוכחות במתקני הארגון. בנוסף, ערכי הארגון משתקפים פעמים רבות בעיצוב בלי שיהיה צורך לומר מילה, דבר אשר מסייע לארגונים לגייס ולקלוט עובדים מבוקשים יותר. ההבדלים בצריכת העיצוב ניכרים באופן מובהק בעיקר בממד הגיל- בעוד שבגיל מבוגר אנחנו צורכים עיצוב שמרני יותר, הדור הצעיר צורך חוויית עיצוב שונה שהפכה לחלק משגרת יומו

תמונות - depositphotos

ריכזנו ארבע מגמות לצד טיפים לשיפור עיצוב המשרד והתאמתו ל 2019

חוויה

הרושם הראשוני של המשרד צריך להיות חווייתי יותר מאי פעם. מבקר, לקוח, עובד או מועמד, הבאים למשרד, מתרשמים מהחוויה, במיוחד באזורים הקרובים לכניסה. אזורי המתנה, חדרי ישיבות ולפעמים המטבח הם הנתיב העיקרי של המבקר, ושם הוא יקבל את הרושם הראשוני. מאחר וקיימת מגמה מובהקת בהשקעה בעיצוב הרבה יותר מבעבר, הפך תקציב העיצוב הפנים לכדי 25% מהשיפוץ הכללי. 

חברות הענק כדוגמת גוגל או פייסבוק ממשיכות במגמת החללים המשמשים לרווחת העובד כמו חדרי מוסיקה, כושר, קיר טיפוס וחללי משחקים. חדרים אלה מחזקים את תחושת הרווחה ותחושת הקהילה של העובדים וכמובן גם מצטלמים טוב. העובדים מעלים תמונות לרשתות החברתיות והחברה נהנית ממיצוב עדכני. 

לעומת זאת, קיימת גם מגמה הפוכה. קיימים ארגונים אשר אוחזים בתפיסה לפיה -מקום העבודה אינו צריך להיות תחליף לבית ואין שום צורך לגרום לעובד לשהות במקום העבודה בשעות הפנאי שלו. 

ירוק - על הקשר בין צמחייה לרווחה

עם התפתחות המודעות הסביבתית המשתנה, אין זה מפתיע שהמשרדים הופכים לירוקים יותר ומה שמעניין הוא שזה לא רק בבנייה או סוג ואיכות החומרים. מדובר גם בנראות 'ירוקה'. קיימת תפיסה לפיה צמחיה ורווחה קשורים זו בזו, דבר שמעודד מגמה של צמחייה חיה לצד שימוש בחומרים ממוחזרים הנפוצים מאוד כיום. 

בשנת 2019 נראה משרדים ירוקים יותר; קירות שלמים של טחב וצמחים הופכים פופולריים יותר ויותר. השימוש בצמחייה כדי להבליט מיתוג נמצא במגמת עלייה, לוגו ותגיות ירוקים יעשו את הרושם הראשוני המושך את העין מיד בכניסה.

אמנם צמחיה יכולה להיות אמיתית או מלאכותית. אולם תחזוקת צמחיה אמיתית פשוטה הרבה יותר מבעבר ובעלת יתרונות רבים כמו אוויר נקי יותר, חסכון בחשמל, אקוסטיקה טובה יותר, אולם יותר מכל – עובדים יצירתיים ונוכחים יותר.  

מחוץ לעמדה = מחוץ לקופסא

הוא טרם נעלם מהעולם, אולם סגנון הניהול הישן בו המנהל הוא יותר 'מפקד', מפנה את מקומו לשיטות ניהול מודרניות יותר, לפיהן המנהל הוא מאמן. תפיסה זו, לפיה רתימת העובד היא מנטאלית יותר מ"פיזית", הביאה לעדכון חללי העבודה עם שטחי 'מרבץ' בהם העובד יכול "לברוח" לזמן מה, לשתף רעיונות ולהדק את הקשר האישי עם קולגות באיזור לא רישמי בחלל, וכמובן לקבל רעיונות חדשים אשר יקדמו את פעילות הארגון. לא כל הארגונים יכולים להרשות לעצמם חללי ענק או חדרי משחקים וכמובן שזה גם לא מתאים לכולם, אולם בשנים האחרונות צצים יותר ויותר פתרונות ביניים כדוגמת שני פופים וכיסא נוח במרפסת. איזור שיכול לייצר אווירה נעימה ולהעלות בצורה משמעותית את רמת שביעות הרצון של העובדים. 

ארגונומיה ותאורה

תשומת לב לארגונומיה של העובד הפכה גם היא להיות משמעותית ביותר בשנים האחרונות. זה בא לידי ביטוי בעדכונים משמעותיים של הפתרונות המקיפים לסביבות העבודה; שולחנות בוכנה מתכווננים אשר מאפשרים עבודה בעמידה או בישיבה לסירוגין, מסך מוגבה על זרוע וכמובן כסאות ארגונומיים איכותיים. בתחום התאורה טכנולוגיית נורות הלד הביאה שינוי משמעותי כיוון שנורות אלה אינן מרצדות, יכולות להיות מותאמות אישית לכל עובד וכמובן צורכות הרבה פחות אנרגיה. 

כותבת המאמר אורנה ברקת, היא הבעלים של סטודיו אורנה ברקת- עיצוב משרד כמנוע להצלחת העסק וחברה בהנהלת מוזיאון העיצוב בחולון.

מכלול השירותים שהחברה מעניקה ללקוחותיה כוללים: תכנון ועיצוב המשרד, ניהול פרויקטים, תכניות אדריכליות, ליווי מול בעלי הנכס, הדמיות ובחירת ריהוט.

www.imagepoint.co.il

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG