זה כנראה הזמן להתחיל לפקוח עיניים, רזולוציית 8K מתחילה להיכנס רשמית למונחים בהם נשתמש בשנתיים הקרובות. בין אם מדובר בהכרזה של קרסטרון על הצגת 8K בתערוכת אינפוקום או מסך ה-8K בגודל 120 אינץ' של חברת SHARP/NEC ומסך 8K שהציגה Samsung במהלך ISE 2022, כבר לא נראה כי מדובר בתצוגות תכלית אלא בהתסכלות עתידית. נכנסים לרזולוציות

100 מטרים ב-8K

תאגיד SDVoE הכריז בסוף 2021 כי יציג במהלך ISE ו-Infocomm השנה מוצרים התומכים ברזולוציית 8K וכך עשה. הבשורה החשובה מהכרזת SDVoE לגבי רזולוציית 8K נובעת מהעובדה שהטכנולוגיה שלהם מאפשרת הרחקת אותות וידאו על גבי רשתות תקשורת בקצבים של 10Gbps כאשר המוצרים הראשונים שהוצגו מאפשרים הרחקת אות ברזולוציית 8K למרחק של עד 100 מטרים. 

 

מי באמת צריך את זה ?

בכל פעם שרזולוציה גבוהה יותר מושקת נשאלת השאלה: מי צריך את זה, מה הבעיה עם הרזולוציה הנוכחית ומה נדרש על מנת שיראו אצלנו בכזו חדות? הגבול זז אבל האם לא הגענו לשיא כלשהו?

נתחיל מזה שאי אפשר לעצור את הקידמה, הצורך בתמונה חדה יותר מגיע ממגוון ורטיקלים: הרפואי, הנדסה, בטחוני, פרסום, ספורט וכן הלאה. בנוסף, בדומה לתעשיית השילוט הדיגיטלי, כך גם תעשיית הסרטים חייבת להמשיך לחדש באמצעות ויז'ואל טוב וחד יותר ולכן ככל שיתאפשר להן להעביר חוויות טובות יותר כך ייטב.

כמו כל חדשנות טכנולוגית, גם הרזולוציות הגבוהות יותר נתקלות תחילה בחשדנות, סימני שאלה ו'התנגדויות' תשתית, עד שבשלב מסוים כבר הופכות לסימני קריאה או במלים אחרות: אנחנו שואפים לשפר את הקיים וחוששים מהשינויים הכרוכים בכך. לכו תדעו, אולי עוד שלוש או ארבע שנים נדבר על רזולוציית 4K כמשהו בסיסי שפעם היווה רף לאיכות הגבוהה ביותר.


תמונות – CANVA

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG