קרסטרון (Crestron) ו-LG אירחו את מתאמי המחשוב של הפקולטות השונות של אוניברסיטת ת"א באירוע משותף ראשון שמטרתו הצגת פתרונות מתקדמים לעולם האקדמיה

תמונות - AVM

יוסי סרודי, בעלי קבוצת ח.י ורונן ברוקשטיין, מנכ"ל קרסטרון ישראל

באירוע משותף ראשון מסוגו, פנו שתי היצרניות לקהל מבוזר תחת מותג אחד – אוניברסיטת ת"א, אשר מאפייני צרכיו דומים אולם כיום מאפיין, רוכש ומיישם פתרונות וסטנדרטים שונים ממגוון יצרניות וללא כל אחידות. הקהל נחשף לפתרונות מתקדמים המותאמים לסטנדרטיזציה וחווית משתמש דומה בין כיתה לכיתה, בניין לבניין וכמובן בין הקמפוסים הרבים.

לימודים ומסכים

האירוע היה סנונית ראשונה בשיתוף הפעולה ראשון בין קבוצת ח.י, יבואנית מסכי LG לסניף הישראלי של קרסטרון. בביקור במרכז החוויה של קבוצת ח.י, לאחר ארוחת בוקר עשירה, עמדה לרשות המוזמנים תצוגה מרשימה של מסכים מקצועיים ומוניטורים מהמיטב של היצרנית והם שמעו על החידושים בעולם השילוט הדיגיטלי בהרצאה אותה העביר המנהל הטכני, מיקה רובינשטיין.
תחום השילוט הדיגיטלי נמצא בשיא פריחתו והמסכים המקצועיים של LG מכילים בתוכם נגן שילוט דיגיטלי מובנה, דבר המהווה חיסכון ברכיבים חיצוניים, מונע נקודות כשל בדרך וכמובן שחוסך בעלויות תפעול ותחזוקה. כמו כן הוצגו בפני האורחים מגוון פתרונות של הפצת תכנים בשטחים ציבוריים ונערכה הדרכה על תוכנת ניהול התכנים של LG.
רועי סולרצ'יק- מנהל מוצר מוניטורים, הציג את קו המוצרים הרחב של LG בתחום מסכי המחשב. מגוון פתרונות מקצועיים בהתאמה לצרכי הלקוח ואופי העבודה, לשם יעילות מקסימלית כדוגמת תוכנת פיצול מסכים וניהול מספר ממשקים במקביל, תאימות למחשבי MAC ומערכות נוספות.
אביבה אברהם מחברת AVA-tech, הסבירה לאורחים על חשיבות התכנון המדויק אשר משפיע באופן משמעותי על אפקטיביות מימוש בפתרונות בהמשך.

מיקה רובינשטיין, מנהל טכני ופרויקטים בחברת ח.י.

AVולוציה מאתגרת בתחום החינוך

במרכז החוויה של קרסטרון העבירה ספי אהרון, מנהלת מכירות בקרסטרון, מצגת על האבולוציה בתחום החינוך ועל האתגרים איתם מתמודדים בעלי התפקידים הפועלים בו; התאמת האקו-סיסטם של הכיתה לתוכן ולעידן בו צריכת ידע עושה שימוש מאסיבי במגוון טכנולוגיות. אהרון: "נושא זה נחלק לשני אתגרים מרכזיים. הראשון הוא תפעול הכיתות החכמות אשר הופכות יותר ויותר מנוהלות תרחישים אוטומטיים, כיוון אותו זיהתה קרסטרון כבר לפני למעלה מעשור, במהלכו פיתחה פתרונות חדשניים בעלי ערך גבוה למפעיל. האתגר השני הוא הפוקוס על הלומד עצמו וכמובן, ה'מלחמה' על כל נרשם." 

 

דור השיתוף וחוויית המשתמש – כשהעבר וההווה פוגשים את העתיד

בהסתכלות רחבה, תחום החינוך והפדגוגיה מורכב ממגוון בעלי תפקידים, גם כאלה שחוו בעצמם עידן שונה לחלוטין מהדרישות הקיימות. המשמעות היא שצוותים ותיקים חייבים לעבוד עם כלים נגישים וידידותיים על מנת "לדבר" את השפה הרצויה עם דור שחוויית המשתמש דומיננטית ביותר בסגנון הלימוד שלו.
בנוסף, נושא הדינאמיקה בין הלומדים לבין עצמם וכמובן למרצה, דומיננטי אף הוא בפתרונות המוטמעים בשנים האחרונות במוסדות הלימוד השונים. אם בעבר התלמיד היה אינדיבידואל אשר היה לומד ומשנן לבד, הרי שהיום כוח הלימוד בקבוצה והשיתופיות הפכו למגמה משמעותית המצריכה כלים תומכים גם בכיתה עצמה.

שליטה ובקרה – גם שיק גם חוכמה

נושא השליטה והבקרה בו קרסטרון מתגאה מאוד, נסקר גם הוא. הבקרים של קרסטרון מסוגלים להתממשק כמעט לכל דבר, החל מניהול חשמל וחיסכון באנרגיה בצורית מיטבית ואוטומטית, דרך שליטה באמצעי הצללה וטמפרטורה בחללים.  פתרונות אלה של קרסטרון משמשים כ"מנוע" של מוצרים משלימים אשר גלויים למשתמש. אהרון סקרה את הפתרונות השונים לשליטה ובקרה; מסכים, וילונות, אודיו, מיתוג וידאו ואפילו מיזוג אוויר וכמובן את פוטנציאל הגדרת התרחישים האוטומטיים. 

רועי סולרצ'יק, מנהל מוצר מוניטורים בחברת ח.י.

תרחישים לחיים נוחים יותר – חשיבות התכנון כאשר ניגשים לפרויקט טכנולוגי

תפיסת העולם של קרסטרון מדברת על תכנון יסודי שמביא אחריו תפעול ותחזוקה קלים יותר. היתרון של קרסטרון הינו שהיא מייצרת בעצמה את מרבית הרכיבים הדרושים להקמת כיתה, אודיטוריום, קמפוס או חלל כלשהו ועל כן מבטיחה ממשק קל נוח ואחיד בין הרכיבים ללא צורך באינטגרציה נוספת למערכות צד שלישי או בין פרוטוקולים שונים

אביבה אברהם - AVA tech

מייקרוסופט נייטיב

קרסטרון הינה Gold partenerשל מייקרוסופט והשנה אף התרחב שיתוף הפעולה בין הענקיות האלו לכדי שותפות של ממש, שהוכרזה באירוע Microsoft Inspire שנערך בלאס וגאס. אירוע בו זכתה קרסטרון בפרס מטעם מייקרוסופט על היותה ספקית פתרונות יוצאים מגדר הרגיל בעולם ה IoT ובראשם פתרון ה XIO CLOUDהמאפשר ניטור, הפצה וניהול של פתרונות ע"ג הענן של מייקרוסופט בפלטפורמת AZURE

אבטחת מידע

אהרון: "בעולם של שיתוף תוכן; מרצה מול הסטודנטים והסטודנטים מול המרצה וביניהם כקבוצות עבודה, מידע אשר עובר ברשת האונ' מהווה אתגר אבטחתי לאנשי יחידות המחשוב. חשוב להם לדעת שהמידע מוגן ברמת המוצרים עצמם ע"י תקני אבטחת המידע מהמחמירים ביותר הקיימים כיום כגון פרוטוקולי 802.1X או התממשקות לActive directory . גם פתרונות הזרמת המדיה דרך מכשירים ניידים וטאבלטים מאובטחים כך שמנהל מערכות המידע הוא ששולט בהקצאת הגישה לAccess points ברשת ומנהל אותם בעצמו."

ספי אהרון מנהלת מכירות בקרסטרון יחד עם חברים לצוות בחברה

לוח וגיר

כמו בכל אירוע של קרסטרון, גם הפעם הוצגו מגוון פתרונות חדשים לגמרי, וביניהם פתרון ה Air-Board אשר מתאים לכל חלל בו נעשה שימוש בלוח מחיק מסורתי ורגיל. המוצר של קרסטרון מאפשר להציג את הנכתב ע"ג הלוח המחיק הקיים כבר במקום, על מסכים גדולים או מרוחקים בעת השימוש בלוח, ובנוסף מאפשר לשלוח במייל את צילומי המוקלטים על ידי המערכת בזמן השיעור. למוצר התקנה קלה והפעלה פשוטה עוד יותר, והשימוש הוא בעטי הרישום המחיקים הסטנדרטיים וללא כל תוספת שהיא, כך שאין סיבה לא לשים אותו ליד כל לוח מחיק קיים.

דור אלפרוביץ, מהנדס בצוות התמיכה של קרסטרון

חשיבות האודיו במערכי השיעור

על מנת למקסם את החוויה הלימודית אין לשכוח את השמע בכיתות או באודיטוריומים. תכנון מדויק שעל פיו ייושמו רמקולים, מגברים ויחידות הDSP החדשות של קרסטרון מאפשר הטמעה קלה וקבלת חוויה אמיתית ללומד.
במפגש הודגמו רמקולים מקצועיים מסדרת הVECTOR, המיועדים במיוחד לאודיטוריומים וחללים גדולים, והאורחים נהנו מחווית שמע יוצאת דופן בשיר Enjoy the silence בביצוע מיוחד

קרן בנבנישתי, מנהלת תחום מלונאות ולקוחות אסטרטגיים בחברת ח.י. וספי אהרון מחברת קרסטרון

אהרון מסכמת: "הרעיון לפיו הקמפוסים הרבים ישתפו פעולה בהצטיידות מביא להם יתרון אדיר; חסכון בעלויות תכנון ע"י יצירת מספר קטן של 'אבות טיפוס' לכיתות הרבות, דבר אשר יאפשר תכנון מהיר, שירות ותחזוקה קלים וזולים יותר וחשוב מכל, חווית משתמש דומה הן למרצים והן לסטודנטים ללא כל קשר למערכת בה הם משתמשים. האוניברסיטה מצידה יכולה למקסם את יכולות הרכש כגוף מאוחד בעל כוח קניה, ולצמצם את זמן התחזוקה והשירות ע"י שימוש במערכת ניטור וניהול מרכזית אשר תתריע מראש על תקלות ככל שיהיו, בהן יתאפשר גם טיפול מרחוק וכן בנוסף ליהנות מתנאים מסחריים מועדפים ואחריות יצרן משודרגת".

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG