אנחנו רגילים לדבר על הקרנת מיפוי (Projection Mapping) בהקשר של מיצגי אומנות בהם מקרינים על בניינים או מבנים שונים, אבל ייתכן והעתיד של היישום נעוץ דווקא בתעשיית הפרסום.

תמונה - Epson

כשאנחנו כותבים כאן באתר על שילוט דיגיטלי או על אמצעי הקרנה באופן כללי, אנחנו מתייחסים לרוב אל הצרכים המקצועיים של אנשי תעשיית המולטימדיה או מייצגים אומנותיים ואירועים המיועדים לקהל הרחב, אבל ייתכן שבזכות הטכניקה של "הקרנת מיפוי", העתיד של התחום נמצא דווקא בתעשיית הפרסום הדיגיטלי.

הקרנת מיפוי היא ממש לא טכניקה חדשה וגם אם אתם לא מכירים אותה בשמה, סביר להניח שנתקלתם בה לפחות פעם אחת, החל ממייצג אור קולי במוזיאון ועד להקרנות של מייצגים אומנותיים על גבי מבנים. באופן טכני, מדובר על עיקרון די פשוט בו מספר מקרנים משורשרים זה לזה למקור אחד והתמונה המוקרנת מהם על גבי משטחים שונים – 'נתפרת' באמצעות טכניקה הנקראת Edge blending, בנוסף, נעשה מיפוי למשטחים עליהם מוקרנת התמונה על מנת "להלביש" את התוכן בצורה מושלמת כך שייראה כאילו צויר עליהם.

ואיך כל זה מתקשר אל תעשיית הפרסום? שינוי תפישה! עד כה התעשייה הייתה מוגבלת יחסית במרחב הפיסי, כלומר, מרבית מסכי השילוט הדיגיטלי מגיעים בגודל אחיד, התוכן המשודר בהם מוגבל לאותו גודל ובמידה ורוצים לבצע פרויקט ייחודי יהיה צורך להשתמש בטכנולוגית LED אשר עלולה להיות יקרה ומסורבלת למימוש. שיתוף פעולה בין מפרסמים לאומנים מייצר מייצגים אומנותיים מחד, ומאפשר רתימה לשימוש מסחרי וחיזוק המותג מאידך. במקרים אלו הקרנת המיפוי היא פתרון מושלם. קיימות לא מעט דוגמאות אשר ממחישות איך זה נראה כבר כיום:

 

נייק מאפשרת לרצים להתחרות נגד עצמם

חברת נייק הקימה מסלול ריצה מיוחד באורך 200 מטרים הנפרס על פני רחוב שלם ומאפשר לרצים את היכולת להתחרות נגד דמותם אשר מוקרנת לצידם על גבי מסכי ענק. זהו קונספט שקיים כבר שנים במשחקי וידאו אך עד כה היה קשה מאוד למימוש במרחב הפיזי. במקרה של נייק, ההקלטה עצמה נעשית באמצעות חיישנים המותקנים על גבי נעלי הריצה, ועל מנת להגביר את האפקט, האצטדיון עצמו מעוצב בצורת טביעת כף רגל עצומה.  עד 30 רצים יכולים להשתתף בכל מקצה בו זמנית.

להרגיש כמו בטייסת עם Southwest Airlines

על מנת לחשוף את המיתוג החדש שלה, חברת התעופה Southwest Airlines יצרה מייצג מרשים הנמתח על פני חמישה מסכים ונתן לצופים להרגיש כאילו הם נמצאים בתוך האנגר מטוסים אמיתי, כולל אפקט עומק מורגש ביותר ללא שימוש בטכניקות 3D מסורתיות.

מנוע צמיחה חזק

ההערכות מדברות על כך שכבר כיום תחום הקרנת המיפוי שווה כמעט שלוש מיליארד דולר והוא עתיד לצמוח לשמונה מיליארד עד סוף 2026, בד בבד עם הדרישה למקרנים המספקים רמת בהירות גבוהה במיוחד. מתוך כל התחום, הסגמנט הצומח ביותר יהיה זה הקשור לאירועי מולטימדיה והוא גם זה הרלוונטי ביותר לתעשיית הפרסום, מלבד השקת מוצרים חדשים, סגמנט שזכה לקטגוריה בפני עצמה הצפויה לשלש את עצמה עד אז.

בשיתוף – rAVe pubs

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG