כמו תחומים רבים אחרים גם תחום הרפואה עובר טרנספורמציה דיגיטלית עמוקה, אולם בשונה מסקטורים אחרים, כאן קיימים אתגרי רגולציה, פרטיות, דיוק (האבחון) ועוד. הנה מספר מימושי AV בעולם הרפואה וזה עוד לפני הכתבה הצפויה של עופר עוז על מולטימדיה בחדרי הניתוח.

פתרונות השילוט הדיגיטלי מסייעים למוסדות הבריאות השונים לתקשר מידע חשוב, בין אם מדובר בעדכונים והודעות למטופלים, למבקרים ואפילו לצוותים. יעילות השילוט הדיגיטלי להעברת מסרים כגון התמצאות במרחב, תזכורות שונות, כמה שיותר ברכות ואפילו מצבי חירום חלילה, מתחילה בראש ובראשונה בתרבות הארגונית ובמקסימום סנכרון בין בעלי התפקידים השונים.

לא מעט פעמים ניתן לראות מסכים המציגים תוכן שמסתכם ב No Signal גם בבתי חולים מובילים בישראל, דבר שמעיד על תפישת חשיבות הכלי בעיני המפעילים אבל אם לא רוצים להאשים את הש.ג- בעיני הקברניטים. 

כמו כל מימוש, יישום יעיל ומדויק של שילוט דיגיטלי עובר דרך אפיון צרכים יסודי. משם אפשר להגדיר את סוגי התכנים, התמהיל, האילוצים השונים אם קיימים (כדוגמת אור שמש ישיר, מרחקים ועוד) וכמובן את הפתרון המתאים ביותר; מסך – גודל, רזולוציה, צורה, פונקציונליות (מגע למשל). מנגנון שידור התכנים – נגן, שליטה, תזמון וכו'. 

בידור בחדרי המטופלים כולל אמצעי תצוגה שונים שנועדו להנעים את זמן השהות ולשפר את איכותו. קיימות כיום מערכות ייעודיות המאפשרות לאמצעי התצוגה לספק למטופלים מידע עצום לרבות כזה המותאם אישית. 

טלרפואה – הוא תחום המתפתח במהירות רבה והוא דורש את היכולת לספק את התחושה הקרובה והמציאותית ביותר עבור המטופלים המקבלים ייעוץ רפואי מרחוק. 

כמובן שקלות התפעול של שיחות הוידאו תודות לשיפורים שוטפים של ספקיות הענן- זום, טימס, וובקס וכדומה, יחד עם האיכות המשתפרת של יצרניות החומרה וכלי השיתוף, מאפשרים שיתוף פעולה והעברת חומר מקצועי לימודי בעצימות גבוהה בין חברי צוותי המומחים. 

לא רואים אותו אבל חשיבות האודיו נוסקת. לא מדובר בכריזה בבקו"ם לקראת שלוש שנות השירות אלא באזורי המתנה, בדיקה, חדרי ישיבות ואודיטוריומים הדורשים צליל ברור ואיכותי להשגת תקשורת יעילה וסביבה נעימה הן למטופלים והן לצוות.

 

תמונות ווידאו - Freepik premium

הכל מתחיל ונגמר בהבנת האירוע 

בישראל קיימים ספקי פתרונות ברמה שעומדת בקנה אחד עם העולם, האתגר מתחיל בדבר פשוט שנקרא אכפתיות; איך אני כמקבל החלטות עושה את המאמץ הגדול ביותר על מנת להשיג את התוצאה המיטבית גם אם מדובר בבית חולים ציבורי אליו מגיע לרוב "קהל שבוי". עם המיקוד הנכון ומתן תשומת הלב לאפיון הצרכים, אפשר להשיג תוצאות המזמינות יישומים נוספים ושיפור מתמיד. 

רפואה שלמה.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG