את ליאור שחר אני מכיר למעלה מעשר שנים כשהעשייה שלו כיועץ המתמחה בתחום המלונאות ידועה עבורי כפי שהיא ידועה לכל מי שמכיר את התחום. אפשר להגיד שאין כמעט בית מלון שלא עבר דרכו החל מרשת מלונות פתאל, רשת ישרוטל, רשת בראון, מלון ריץ' קרלטון ועד לפרויקטים אחרונים יותר כדוגמת מלון וולדורף אסטוריה וקמפינסקי, שאף הופיעו בחדשות כאחד המלונות שנפתחו לאחרונה. הראיון עם שחר מתאר שנים של התמחות, שופך אור על תעשיית המלונאות, זולג קצת לחו"ל ולתחומים נוספים ומציע תובנות על עתיד המלונאות כפי שהוא רואה אותו.

 

21 שנים של חוויה מלונאית

'שחר ייעוץ תקשורת' הוקמה ב2001 וחגגה את יומולדת ממש לאחרונה, החברה מתמחה בתחום המתח הנמוך – תקשורת, מולטימדיה, ביטחון ולמעשה כל היבט הקשור למתח הנמוך. שחר מקפיד להתעדכן, ללמוד ולתחזק את הידע המקצועי כל הזמן והאהבה לתחום ניכרת אצלו; הוא מצליח לשלב את כל התשוקה לתחום בעבודה צמודה מול משרדי עיצוב ואדריכלות מובילים, לנווט פרויקטים משלב התכנון הראשוני ועד לרגע בו הבר נפתח. עבודתו כיועץ מאתגרת. מצד אחד הוא דואג לייצג נאמנה את הלקוח ומצד שני לתחזק עבודה רציפה מול הספקיות השונות והכל למען דבר אחד- פרויקט מוצלח.
21 שנות ותק מעידות כי המתודולוגיה הזו עובדת היטב.

 

שמונה שנות הקמה שודרו בשתי דקות

שחר מספר כי מלון קמפינסקי הנו תולדה של כמעט שמונה שנות תכנון ועדכוני תכניות. התוצאה היא אחד המלונות המפוארים יותר שנראו בישראל, עם חידושים טכנולוגיים בתחום המולטימדיה שניכרים בכל פינה, כולל בר משקאות עם מסכי ענק לצידם. בכתבה על פתיחת המלון הוצגו הטכנולוגיות המתקדמות המשפיעות על חווית האירוח המפנקת. הכתבה אגב ארכה כשתי דקות, אבל ככה זה- עובדים קשה עד להקמה, גזירת סרט וממשיכים הלאה לפרויקטים הבאים.

 

הקשר בין זנזיבר והייטק

שחר מספר כי בשנים האחרונות החלה החברה להתרחב גם לחו"ל לפרוייקטי מלונאות בהם היא מתמחה וגם לייעוץ בסקטורים נוספים כדוגמת חברות הייטק, חברות מובילות בתחום הפיננסים ועוד. שחר ממשיך ומסביר כי הידע הנצבר בחברה משרת נאמנה לקוחות מכלל המגזרים היות ובסופו של יום הלקוח מחפש יועץ לומד וחוקר, בין אם מדובר בפתרון IPTV למלון או לשילוט דיגיטלי בחברת הייטק, חדר ישיבות שניתן כשירות במלון או תבנית חדרי ישיבות לחברה גדולה, בכולם נדרשים מחקר, למידה, העמקה וסבב של חשיבה משותפת עם הלקוח כשבסופו של דבר מתקבלת ההמלצה הנכונה והמתאימה ביותר. התהליך הזה נכון לישראל, לויאטנם (גם לשם הגיע שחר) וגם לזנזיבר ושאר העולם.

 

ברצלונה והעתיד המלונאי

אנחנו מגיעים לשאלות מיליון הדולר: מה קרה לתעשיית המלונאות לאורך השנים, מה הייתה החשיבה המחודשת בזמן הקורונה ולאן התחום הזה הולך ?

שחר מספר כי עולם המלונאות עבר שינוי ניכר, טרנספורמציה דיגיטלית אם תרצו. אולם התהליך הואץ עם פרוץ הקורונה וניכרה ההבנה כי חווית הלקוח חייבת להיות טובה יותר בהיבט הדיגיטלי. כלומר, הטכנולוגיות חייבות להיות רתומות ליצירת חווית משתמש אחת רציפה וטובה, כזו שתישאר עם הלקוח לאורך זמן. 

לחלקה האחרון של השאלה משיב שחר ביחס לזמן שישקיע בתערוכת ISE 2022 ואומר כי השלב הבא צריך להתבסס על חווית לקוח שיוצרת אינטראקציה במינימום מאמץ. כלל השירותים במלון זמינים באמצעות אפליקציה אחת. אין יותר חיוג לקבלה להזמנת שירות חדרים או שאלה על זמינות מתקני המלון או כל דבר אחר, הכל כולל הכל באפליקציה אחת נוחה, נגישה ואינטואיטיבית. 

ואיך יוצרים מערך שכזה? שחר משיב כי באמצעות למידה, עבודה משותפת עם היצרניות והשותפות השונות וגם… השתתפות בכנסים ותערוכות, בדיוק כמו ISE הקרובה. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG