בהשקה מוקדמת למשווקים שערכה סוני, הוכרזו שני דגמים חדשים של מקרני לייזר ביתי כשהבשורה הגדולה היא – לא מתפשרים! מקרני High-End במחירים נגישים. 

חלומות נועדו להתגשם. תמונה - סוני

ההשקה נפתחה בסקירה היסטורית לרגל חגיגות 50 שנים למקרני הקולנוע הביתי של סוני, החל מדגם VPL-VW1000ES, מקרן ה-4K שהושק ב-2011, דגם ה-VPL-VW5000ES שהיה מקרן הלייזר הביתי הראשון שהשיקה סוני ועד לספינת הדגל, ה VPL-GTZ380 שהושק בשנה שעברה ומאפייניו העיקריים הוטמעו בדגמים החדשים: ה-XW5000ES וה-XW7000ES

מה התחדש ? הבהירות עלתה, הגודל הצטמצם

בהירות התמונה בדגם ה XW7000ES עלתה ל-3200 אנסי לומנס. בסוני מציינים כי יגיעו לעוצמת בהירות של 200 ניטס בהקרנה על מסך בגודל 150 אינץ' עם תוכן HDR, כמעט פי 2 מדגם ה VW590ES, כאשר גודל המקרנים אף הוקטן לעומת הסדרות הקודמות. בנוסף, פאנל ה-SXRD הוקטן ובשילוב דיודת לייזר דחוסה וקומפקטית יותר הצליחו בסוני לשמר ולשפר את איכות התמונה ובהירותה.

 

הביצועים השתפרו וגם המחיר

מקרני ה-5000 וה-7000 בסדרה כוללים גם את שבב ה-X1 Ultimate המוכר ממקרן ה-GTZ38 – Object, באמצעותו מתבצע עיבוד תמונה חכם (Dual Database Processing) ומתקדם המבצע ניקוי 'רעשים' בתמונה ושיפורה. מדובר בשני תהליכים נפרדים המתורגמים לאיכות תמונה מעולה. שיפור נוסף הוא במעבר לעיבוד תמונה מבוסס אובייקטים במקום פריימים (Object Based HDR Remaster), כלומר, הבחנה בין אובייקטים חשוכים למוארים והדגשתם על ידי החשכה והארת אזורים בתמונה. אלו מתורגמים לניגודיות גבוהה יותר וחווית צפייה מעולה (Dynamic HDR Enhancer).

XW7000ES

שיפור במערך העדשות

ירושה נוספת מה-GTZ380 היא מערכת העדשות המתקדמת, ה-ACF. מדובר במערכת פוקוס חכמה ולה שתי עדשות המפקדות באופן עצמאי בצורה המייצרת פוקוס מקסימלי ואופטימלי גם במרכז וגם בצד התמונה. מערך העדשות ב-XW7000ES ממונע וניתן לקבע תרחישי הקרנה שונים ואילו ב-XW5000ES הכיוון נעשה בצורה ידנית. שיפור האופטיקה בשילוב פאנל ה-SXRD ומעבד התמונה ה-X1 Ultimate הביאו לדיוק של 95 אחוזים מעקומת DCI-P3 (התמונה כפי שמוצגת בקולנוע), וזאת מבלי לוותר על עצמת הארה או דיוק צבע. 

מצב תמונה IMAX Enhanced וקריצה ענקית לגיימרים

סוני הוסיפו למקרני ה-XW5000ES וה-XW7000ES חיבור HDMI2.0b התומך במהירות 18Gbps וברזולוציות של עד 4K60p. בנוסף, המקרנים קיבלו הסמכת IMAX Enhanced.

חיבור ה-HDMI2.0b נועד לספק חוויית גיימינג מעולה וזמני תגובה נמוכים במיוחד כאשר במעבר ל-Game mode השיהוי (Lag) יורד עד ל 13 מילישניה (תלוי רזולוציה) ולמעשה מיישר קו עם סדרת ה-Bravia של סוני. 

שתי סיבות לכך שלא הוטמע HDMI2.1- תוכן 8K אינו נפוץ עדיין ולכן אין הצדקה בשלב זה, ואילו הסיבה השניה היא המטרה של המותג היפני להקטין את זמני השיהוי ולייצר חווית גיימינג אופטימלית. לממתינים לערוץ דיסני פלוס יש בשורה מצוינת מסוני והיא הוספת מצב תמונה IMAX Enhanced שיאפשר הקרנה נאמנה למקור ואיכות צפייה מעולה.

 
XW5000ES
XW5000ES

מתי נוכל ליהנות מכל הטוב הזה וכמה זה יעלה?

מקרני ה-XW5000ES וה-XW7000ES צפויים לנחות בישראל לקראת חודש יולי. מקרני ה-XW5000ES ללקוח הסופי יעמוד על 29,000 ₪ ואילו מי שירצה הרבה יותר, את ה-7000ES ישקיע כ 79,000  ₪. 

 
יואב גן מור (תמונה - אנשים ומחשבים)

אלפי בתים בישראל מוכנים לשדרוג

יואב גן-מור, מנהל חטיבת המולטימדיה ב AVCOM, הוסיף כי השוק בישראל מחכה ומצפה לקבל מקרני קולנוע סופר איכותיים וירוקים לסביבה. לדבריו, "בישראל ישנם אלפי בתים בהם מותקנים מקרני SONY 4K   אשר רק מחכים להשתדרג למקרניSXRD   הכוללים מקור אור לייזר ותמיכה במגוון שרותיStreaming מקרני הקולנוע הביתי שלSONY   בישראל  כוללים את חבילת השירות – SONY Platinum prime Support. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG