כיתת 'עתיד' באוניברסיטת אריאל הפכה להיות מקום שבו כל שיעור 'פוגע' כמעט בכל סגנונות הלימוד האפשריים. וזה לא במקרה, זהו חזון של מנכ"ל וצוות היגוי מנוסה

באוניברסיטת אריאל לא נחים לרגע. הרצון להוביל הן בתכנים והן בשיטות ההוראה, יחד עם צוות 'רעב' וסקרן אשר מבקש לפתח מתודולוגיות חדשות, הוליד את כיתת 'עתיד'- כיתה שמאפשרת את הדינאמיקה הרצויה למיקסום ביצועי הפרט.

כיתת 'עתיד' באריאל - מחשבה על כלים טכנולוגיים כבר בכניסה (צילום - דותן שובל)

מרצה הוא מתווך ידע ולא הבעלים שלו

"הרעיון היה להביא משהו שונה וייחודי, לא 'כיתה' אלא תהליכי למידה ועבודה מתקדמים. למידה שיתופית מתקיימת בתוך הארגון ומחוצה לו ובמסגרת מחקר מול תעשיות שונות, חקרנו את הלמידה היחידנית מול הלמידה השיתופית" אמרה פרופסור איריס רכב, ראש המעבדה לטכנולוגיות למידה שיתופיות, המחלקה לתעשייה וניהול והוסיפה: "למידה שיתופית קיימת גם היום במקומות שונים אך בדרך כלל לפרט בתוך הקבוצה אין מקום משמעותי. הרעיון של הכיתה השיתופית הוא לאפשר מצב שבו כל משתתף, בהתאם ליכולותיו והישגיו, יכול לתרום ולהיתרם ברמה האישית. אחד האתגרים הוא הפרמטר לפיו ניתן למדוד את השפעת החוויה השיתופית על הביצועים האישיים. למידה באופן הזה מאפשרת מקסום ביצועים של הפרט בתהליך חוויתי תוך שימוש בכלים שהוא מכיר משגרת יומו."

טכנולוגיה הופכת חלומות מורכבים לתוצאות פשוטות

"חברת אוניקום נחשפה לפתרון ה Kramer Collaborative Classroom -KCC – חווית הלימוד השיתופית שלנו בתערוכת ה ISE בהולנד, וכאשר עלתה הדרישה הם פנו לחברת 'קרמר' על מנת לתת את המענה הנדרש", מספר ניר אליזוב מנהל ה Pre-Sale ב'קרמר' אלקטרוניקה ומוסיף: "גם עבורי כ Pre-Sale של החברה, הובלת פרויקט מסוג זה היתה חוויה מאתגרת. אפיון פתרונות חדשניים כמו אייפד המשמש כעמדת שליטה למרצה, שימוש 'כבד' במכשירים שונים אישיים של מספר רב של משתתפים (BYOD- Bring Your Own Device) ויכולת ניתוב ופיצול לקבוצות, אופיינו ותוכננו בקפידה."

שיתוף אמיתי בין קבוצות העבודה (צילום - דותן שובל)

היכרות של חברת אינטגרציה עם הפתרונות הקיימים בשוק, הביאה לתוצאה מעבר למצופה

את האינטגרציה בכיתת 'עתיד' (המכונה גם 'המעבדה') ביצעה חברת 'אוניקום מערכות משולבות בע"מ': "קיבלנו דרישה לכיתה שיתופית" מספר לנו עוזי פרץ מנכ"ל אוניקום "בה נוכל להעביר חוויה של שיתוף מידע ותכנים במגוון אפשרויות לרבות קבוצות למידה. במטרה למצוא את הפתרונות הטובים ביותר לדרישות האוניברסיטה, היינו חייבים להיות יצירתיים מאוד. בשום שלב הפרויקט הספציפי לא היה 'קונבנציונלי', החל מהעובדה שאין רפרנסים או ניסיון קודם. זהו פרויקט ראשון מסוגו. בעזרת קשר מיוחד עם צוות האוניברסיטה שנרתם באופן מלא למשימה, אפיינו את הפתרון שמומש בסופו של תהליך". פרץ מוסיף "הדרישות שהועלו לשיתוף גמיש הניתן לניהול הירארכי בין קבוצות שונות ובין המרצה, התאים בדיוק לפתרון ה VIA של 'קרמר'. הטמענו מספר יחידות VIA בהתאם למספר הקבוצות הרצוי ואפשרנו למרצה שליטה מלאה.
אמינות הפתרון- Full-Proof מהרגע הראשון, אופן ההפעלה הפשוט עבור מרצים שאינם בהכרח אנשי טכנולוגיה ואפליקציה ייעודית של 'קרמר', איתה יכול המשתמש להתחבר דרך הרשת הכיתתית ולבחור את הקבוצה אליה הוא משתייך, סייעו לנו להגיש פרויקט שעבר את ציפיות הלקוח".

קרמר פיתחה מומחיות בוורטיקל החינוך (צילום - דותן שובל)

השיעור הסתיים, אתם יכולים ללכת

מסתבר שבכיתת 'עתיד' הצלצול הוא באמת בשביל המרצה. בכיתה שבה למידה יכולה להזכיר קצת הפסקה המשלבת סרטונים, הקלטות, דיון ומשוב, נוצר ידע חדש באופן קבוע ואף אחד לא ממהר ללכת. שוחחנו עם סטודנטים במהלך שיעור 'לייב'; "פעם ראשונה שאני חווה מתכונת כזו אחרי שנים של לימוד בהרצאות 'רגילות' בהן ישבתי מול מרצה ומצגת כשאני מעתיקה מהלוח את הדברים החשובים. כאן יש משהו חדשני, המרצה מעביר את החומר על המסכים הרבים הפזורים בכיתה ונוצרת אנרגיה אחרת. בנוסף אני יכולה להתחבר עם המכשיר האישי שלי ולהציג את המטלה שביצעתי. השיעור עובר בצורה מעניינת והמסרים נקלטים תוך חוויה שונה לחלוטין". כך שיתפה אותנו עדן בן-עמי, סטודנטית באוניברסיטה. 

אור רוזנס, גם היא סטודנטית באוניברסיטה: "העיצוב והאווירה מאפשרים דינאמיקה ייחודית לכיתה. חלל פתוח, שולחנות מודולריים והמון טכנולוגיה, כל אלה מאפשרים לי להשתתף באופן אקטיבי בשיעור". 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG