מסך LED באורך 14 מטרים – הדור השני של Onyx (תמונה: Samsung)

 

בהיבט הטלוויזיוני ביתי טכנולוגיית התצוגה הוחלפה בשני העשורים האחרונים מ-CRT לפלזמה ואחר כך ל-LCD, כשלאחרונה רבים עושים עוד צעד אחד הלאה ושמדרגים את התקני הצפייה שלהם לטכנולוגיות כמו OLED או QLED וכדומה. דווקא כשיוצאים לבילוי יש הרגשה שמעט נשארנו מאחור. רוב בתי הקולנוע שהולכים אליהם לא זכו לשדרוג דומה בעשרות השנים האחרונות והם עדיין מתבססים על מקרנים יותר או פחות בהירים.

סמסונג (Samsung), שיצאה למסע שמטרתו לשנות את ההיבט הזה בחיי הדיגיטליים, עברה לאחרונה עוד אבן דרך כשהשיקה בבית הקולנוע קפיטל סינמה בבייג'ינג את אולם הקולנוע הראשון בעולם המבוסס על הדור השני של Onyx – מסכי LED אדירי-ממדים המיועדים לתעשיית הקולנוע.

למסך ה-Onyx החדש יש אורך של 14 מטרים – פי 1.4 מהדור הקודם ועם שטח פנים כמעט כפול. בזכות התאורה העצמאית, שאינה הולכת לאיבוד בהקרנה, רמת הבהירות מסוגלת להגיע ל-88fL או כ-203 לומנס – יותר מפי שישה לעומת הבהירות ממקרנים רגילים שעומדת ממוצע על 48 לומנס, וכמעט פי שלושה לעומת המקרנים המתקדמים ביותר שמציעים כ-108 לומנס.

כמו בדור הקודם גם הפעם המסך מציע אבחנה מרבית של 4K עם תמיכה ב-HDR לצבע שחור אמיתי ויכולת להציג אזורים חשוכים ומוארים כאחד בו-זמנית באיכות מקסימלית, עם תמיכה בתכני תלת-ממד ומערכת סאונד של JBL שאמורה לספק סאונד היקפי איכותי יותר גם למי שלא יושב בדיוק באמצע האולם.

"מסך ה-Onyx החדש שלנו מייצג צעד חשוב בתעשייה, ופותח דור חדש של קולנוע מסביב לעולם", אמר סיונג-גי קים, סגן נשיא מנהלי בחטיבת עסקי התצוגה בסמסונג.

הדור הקודם של Onyx, שהושק בשנה שעברה בשווייץ, הותקן כבר בבתי קולנוע בקוריאה, הונג-קונג, מלזיה, סין, תאילנד, הודו, אוסטריה, גרמניה, מקסיקו וארצות הברית.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG