מסלולי טיול אור-קולי ופרוייקט וידאו-מפינג אמנותי על בניינים מקבלים את פני המבקרים בלילות הקיץ באשדוד

 

ביוזמת החברה לתיירות אשדוד, עיריית אשדוד, משרד התיירות, החברה הממשלתית לתיירות ובהשקעה של מיליוני שקלים יצא לדרך לא מכבר פרויקט "אורות אשדוד" – מסלול טיול אור-קולי שאורכו כ-800 מטרים, שעל הפקתו עמלו למעלה משנה וחצי. המיצג משלב מקרני לייזר של Epson ליצירות וידאו ארט, וידאו-מפינג, אפקטים של תאורה, מסכי מים והולוגרמות, כשהתוצאה הסופית יוצרת מיצג תיירותי מרהיב של אורות ואפקטים, שיפעל לכל אורכה של חופשת הקיץ. 

תמונה - מייק אדרי

המסלול מתחיל בבניין העירייה, שם מככב מיצג  על גבי המבנה שמספר את סיפור של העיר אשדוד, הים שלצידה, הנמל והרב גוניות המיוחדת של תושבי העיר. משם, אפקטים של אור מובילים את הקהל אל התחנה הבאה – מוזיאון מונארט, שם מוקרן מיצג מרהיב על קירות המבנה, של צלילה אל מעמקי הים. מצודת אשדוד ים הפכה במה לחיזיון אורקולי מרהיב ועוצמתי, אשר מוקרן על קירותיה המערביים של המצודה, ממש מול הים. בתום המיצג במוזיאון מוזמן הקהל לטייל לכיוון פארק ים אשדוד, כשהוא מלווה באפקטים של תאורה שמכוונים את דרכו, ושם לסיום הטיול כולו, ועל גדת האגם בפארק חווה הקהל את אחד משיאי המיצג – חגיגת וידאו ארט על מסך מים ענק, שמשולב עם מזרקת מים משודרגת.

״מותגים שרותמים לצידם את הכוח של הטכנולוגיה החוייתית, זו שיוצרת זכרונות ויזואליים ששורדים זמן רב –  מצליחים יותר״, אומר אומר יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל. ״גופים רבים, ביניהם עיריות, הבינו את המגמה הזו וביותר ויותר מקומות, ממרכזי מבקרים, מוזיאונים, אתרי נופש, דרך אירועי ענק ציבוריים ועד למקומות בילוי ואירוח, ניתן לראות כי נעשה שימוש בטכנולוגיה שמסייעת ליצור חוויה״. 

 
תמונה - מייק אדרי

״המהלך של עיריית אשדוד שקידם עופר דרי, מנכ״ל החברה לתיירות אשדוד, הוא מהלך חלוצי ופורץ דרך ובטוח שלא נראה כדוגמתו עד היום בערי ישראל״, אומר אסף שם-טוב, מנכ״ל משותף והמנהל הטכני של AVS, מגופי ההפקה הגדולים והמובילים בישראל, שעומדים מאחורי לא מעט אירועי הקרנות ענק. ״יש כאן מהלך אמיץ שמפגיש את התיירים הצפויים והתושבים עם כמה מוקדים שונים של התרחשות והחלוציות היא לא בהיקף, אלא גם בביצוע, ביישום בשטח ובתכנים הקריאטיביים עליהם היה אחראי ג׳קי בכר״.  שם-טוב מספר כי האתגר הטכנולוגי היה גדול וכלל התמודדות עם תצוגות קבע באוויר הפתוח (כך שיצטרכו לשרוד בכל תנאי מזג אוויר), עם התאמות לשטח עירוני על כל המשתמע מכך, עם שאלות שמע ותאורה וכמובן הקרנה. 

תמונה - מייק אדרי

מיצג אורות אשדוד פועל בשעה 20:35 בכל ימי חמישי ומוצאי שבת ברחבת העירייה, בפארק אשדוד ים המיצג פועל בשעה  21:15. בחופשת הקיץ המיצג פעיל כל ערב.

 

שנפרגן בקרדיטים? 

ייזום- החברה לתיירות אשדוד 

מימון – עיריית אשדוד, משרד התיירות, החברה הממשלתית לתיירות  

פיקוח ניהול ביצוע – קודקוד. 

ניהול אומנותי ובימוי: ג'קי בכר

מפיק אומנותי: לב קוגן

יועצים אומנותיים: ערן קליין- יועץ ומעצב תאורה, אמיר אתקין -יועץ ומעצב סאונד, זוהר לוי- יועץ ומעצב הקרנה

כותב: אלי וייסברט

עיצוב עריכה וניהול וידאו ארט: סטודיו פיקסל

לייזר: רונן אריכא 

הקמה תשתיות ולוגיסטיקה: חברת  AVS

מקרנים: Epson

 תמונה ראשית: מייק אדרי
Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG