מרכזי הרפואה Boulder Community Health (BCH) בבולדר, קולרדו נותנים מענה רפואי מתקדם במחוז כבר כ-100 שנים ללא מטרות רווח. באחד ממרכזיה, BCH התעניינה, חקרה ובדקה כיצד שימוש בפתרונות תאורה חכמים יכול לשפר את חיי המטופלים – Crestron הגיעה עם הנכונות  הטכנולוגית והרעיונות למימוש האתגר

תמונה - Crestron

מרכזי הרפואה (BCH) מייחסים חשיבות רבה לנוחות מקסימלית עבור  המטופלים והצוות הרפואי מזה שנים. הנחת היסוד היא שסביבה  נוחה ונעימה  יותר תייצר "סביבת החלמה" איכותית עבור המטופלים, וכתוצאת לוואי תהליכי ההחלמה ישתפרו ויתקצרו. מן הצד השני, צוות רפואי שעובד בסביבה נעימה יותר, יוכל לתת מענה מקצועי סבלני ואיכותי יותר. 

האתגר – יצירת תרחישי תאורה מועדיפים על פי מחקרים רלוונטיים ונוחות תפעולית

מרכזי הרפואה של BCH כבר מעוצבים בסגנון חדשני – בכל הנוגע לבחירת הצבעים, הרהיטים וכד' – והמטרה הייתה ליישר קו באמצעות הטכנולוגיה ליצירה של אווירה נעימה באמצעים חדשניים.

מחקרים הראו קשר בין מעקב אחר 'מעגל היממה' הטבעי של הגוף (מבחינת חשיפה לאור, טמפ' וכד') לבין הפחתת מתח נפשי – את החוויה הזו שאפו במרכז לייצר. 

הפתרון של -Crestron מאפשר אוטומציה של שינויי תאורה וטמפרטורות על פי שעות היום, ללא התערבות של אנשי  הצוות.

תמונה - Crestron

הפתרונות והטכנולוגיות

"עם Crestron, קיבלנו את האפשרות 'לחקות' עבור המטופלים והצוות שלנו אור טבעי על ידי אוטומציה של צבע, אור וטמפרטורה בחדרים במהלך היום", מסבירה אליסה וובר, מ-visual interest שייעצה בתחום התאורה. מספר פתרונות הוצבו ברחבי המרכז לטובת מענה לאתגר:

בראש ובראשונה, חיישני Crestron Green Light מבצעים ניטור של כמות האור הטבעית הנכנסת דרך החלונות במתחם לאור כל שעות היום. באמצעות המידע הזה, מערכות השליטה שהוצבו מבצעות אדפטציה אוטומטית לתאורה בחדר, בהתאם להגדרות שהוחלטו.

לטובת חיסכון באנרגיה, חיישני נוכחות מתקדמים הותקנו בתקרות המרכז לטובת זיהוי חדרים ריקים ושינוי אוטומטי של התאורה בהתאם לכך. מעבר ליכולות האוטומטיות, לצוות המקום ולמטופלים יכולת לעקוף את האוטומציה ולשלוט בתאורה  ובטמפרטורה באמצעות מתגים חכמים בעלי עיצוב חדשני.

לטובת שליטה וניהול מתקדם של כל המערך, הוטמע פתרון  Crestron Fusion, לשליטה, פיקוח ותזמון המערכת מאפשרת גם איסוף נתונים וניתוח של השימוש בפועל כיצד ואיך הם בוחרים להשתמש במערכות לאורך היום.

 

תמונה - Crestron

מה הלקוח אומר על הפרויקט

"מטופלים חוזרים ואומרים שהחדרים שלהם מרגישים כמו חדרים בבתי מלון ולפעמים הם לא רוצים לעזוב את בית החולים", מסביר מרג'ון פקלהרינג מ-BCH, "הם גם מעריכים את היכולת לשלוט בתאורה בחדר לטובת הצרכים שלהם, וזה גורם להם להרגיש יותר נינוחים ורגועים". 

הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות שילוב בין תרחישים מורכבים ביותר לחווית משתמש פשוטה להפליא עם יכולת לגמישות לשינויים או להתאמות הנדרשות על פי מידע חדש ומחקרים נוספים. 

בהחלט מעניין לראות שגם בתחום הזה Crestron, בעלת פתרונות השליטה המתקדמים על כל סוגיהם, יודעת לתת מענה איכותי ולהתאים את עצמה לצרכים. 

 
תמונה - Crestron
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG