יותר יישומי AR ו-VR עם רשת חזקה ו-IoT (תמונה: Pexels)

 

הנוכחות של יישומי מציאות רבודה (AR) בוורטיקאלים התעשייתיים, כולל בתעשייה המסורתית, תלך ותגדל ככל שהקישוריות הסלולארית תשתפר, כשפריצת הדרך האמיתית אמורה להגיע עם התחלת השימוש המסחרי ברשות 5G. כך מעריכה חברת המחקר ABI Research. החברה אף מעריכה שהטרנספורמציה הטכנולוגית הזו, שתגיע בעקבות הגידול המשמעותי ברוחב הפס, תוביל גם לעלייה בשימוש במשקפיים חכמות תעשייתיות והתקני מציאות מדומה (VR) עצמאיים, כשעד 2026 ל-10% מההתקנים הללו כבר יהיה חיבור 5G מובנה.

בדו"ח, Augmented and Virtual Reality Device Connectivity, נכתב שהתקני AR ו-VR מסתמכים על חיבור אלחוטי ובלוטות' כיוון שמדובר באפשרויות שעלותן נמוכה, היישום שלהן מהיר ואמינותן גבוהה. עם זאת, הן מתאימות כיום לשימושים בתוך חדר בלבד. אמנם ניתן להשתמש ברשתות LTE כשנמצאים מחוץ למשרד, או בשטח עצמו, אך כאן צצה הבעיה של רוחב הפס שאינו מספיק ליישומים VR ו-AR מורכבים, ומכיוון שכך, רשת הדור החמישי המתקרבת תהווה את הפתרון האידיאלי. יש רק בעיה אחת – היא עדיין רחוקה משימושים מסחריים אמיתיים.

ב-ABI טוענים שיש לפתח מודלים עסקיים חדשים כדי למנף את יכולות הקישוריות החדשות וכדי לתרום ערך ממשי ללקוחות הקצה ביישומים והתקנים שמשלבים חיישני זמן אמת עם תצוגות מציאות מדומה ורבודה כדי לזרז זמן טיפול בשטח וכן להציג צעדים לטיפול בבעיות שונות, כשאלו עולות.

"ניידות היא המפתח לשיפור חוויות ה-AR/VR ואת החדירה לשוק התעשייתי. זה מעמיד דרישות חדשות על מבנה ושירותי ספקי השירות, אבל גם יותר הזדמנויות חדשות. הלקוחות רוצים תקשורת בכל מקום והיא הכרחית כדי שהמשתמשים יוכלו לפעול בסביבה ולקבל מידע לפי דרישה בכל מקום ובכל עת", אמר בנושא אריק אברוזסה, אנליסט בכיר בחברה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG