מאמר אורח מאת ליאור פלץ – מנהל הנדסה ופרויקטים EMG

מקלט עיריית ת"א – יפו הפך בתקופה האחרונה לשדה קרב טכנולוגי. מקלט זה הינו החמ"ל של העירייה, דרכו שולטים בימים אלו על ניהול העורף בת"א בעתות חירום בפרט וניהול אירועים בשגרה

לחברת  EMG ניתנה האפשרות לתרום מהידע והניסיון שלה ולהיות מתכננת מערכות המולטימדיה, המיתוג, השליטה והבקרה. בהקמת חמ"ל העיר תל אביב-יפו אשר נמצא בקומת המרתף הממוגנת של עיריית תל אביב. יחד עם צוות אגף לשעת חירום של עיריית תל אביב גיבשנו את הדרישות לתפעול המבצעי של חמ"ל העיר ת"א-יפו וכפועל יוצא גיבשנו את המענה הטכנולוגי בתחום המולטימדיה השליטה והבקרה המתאים ביותר לחמ"ל של העיר הגדולה ביותר במדינת ישראל.

חמ"ל עיריית תל אביב EMG חמל העיר תל אביב-יפו נמצא בקומה 3- בבניין העירייה והינו חמ"ל המוגן גם בפני התקפות אב"כ על מנת לאפשר את הפעלתו גם בשעת חירום. בחמ"ל זה קיימות המון מערכות תומכות חירום רבות מאוד, ומערכות שירות לאזרח המאפשרות מתן מענה בזמן אמת וקבלת תמונת המצב בעיר ממגוון מערכות שונות ורבות אלה. מערכות אלה יושבות על רשתות תקשורת שונות ומופעלות על ידי מוקדנים וצוותים רבים.

לב החמ"ל הינו האולם המרכזי בו יושבים כל מקבלי ההחלטות וביניהם גם ראש העיר, נציגי משטרת ישראל והצבא, פיקוד העורף, וכן נציגי ממשל.במהלך התכנון ניצבו בפנינו לא מעט אתגרים טכנולוגיים איתם התבקשנו להתמודד על מנת שנוכל לעמוד במשימה ובסטנדרטים הנדרשים. האתגר הראשון היה הצגתו של מידע וויזואלי רב, ממערכות שונות, המתפקדות ברשתות תקשורת שונות, באמצעות מערכת הצגת מידע אחודה. בחרנו לאפיין מטריצת מיתוג דיגיטלית בעלת 32 יציאות ו32 כניסות. מטריצה זו למעשה משמשת כ"לב" המערכת הצגת המידע.

הטכנולוגיה עליה התבססנו לבסוף הייתה ה-DigitalMedia™ של Crestron אשר אפשרה לנו לשלב אותות ווידאו ואודיו מכלל המקורות של העירייה, לכלל הצגים בחמ"ל בקלות וביעילות. בנוסף, אחד היתרונות הגלומים במערכת ה-DigitalMedia™ היא יכולת ה-VideoWall  האינטגרטיביות במטריצה, אשר בה אנו משתמשים לטובת הצגה רחבה על גבי קיר מסכים רציף בן 8 מסכים. בנוסף פרוסים ברחבי החמל 10 מסכי LCD המחוברים למטריצה והמאפשרים למנהל החמ"ל להציג לכל מכלול את המידע הרלוונטי אליו.

LIOR
ליאור פלץ חברת EMG

 

השליטה של המוקדנים בהצגת כלל המערכות בכל מסכי המערכת היא אבסולוטית ומתאפשרת על ידי 2 מסכי מגע המציגים  GUI (ממשק משתמש) שתוכנן ואופיין במיוחד לאופי תפעול החמל המאפשר שליטה קלה ומלאה על כלל המקורות המוצגים. בנוסף שולבו בממשק כפתורי תרחישים מתוכנתים מראש המאפשרים למוקדנים ולמנהלים להציג בקלות ובמהירות כל מערכת ולשנות את פריסת המערכות על גבי כלל המסכים. יכולת נוספת שממשנו הינה יכולת הצגת מקורות על תשתית IP ובכך אפשרנו למנהלים להציג על גבי קיר הוידאו מחשבים היושבים על הרשת ובכך להציג מידע רלונטי נוסף בצורה פשוטה ומהירה למקבלי ההחלטות.

כל זאת מאפשר למקבלי ההחלטות קבלת תמונה מלאה בפשטות ובמהירות מכלל מקורות האינפורמציה הנמצאים לרשותם.

אנו גאים בחלקנו במאמץ לשמירה על ביטחון תושבי ת"א- יפו.

Share.

Comments are closed.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG