אביבה אברהם סוגרת שנה וחצי בתפקיד מנהלת חטיבת המולטימדיה בבינת וזה מספיק זמן בשביל לברר מה למדה, מה השיגה וכמובן מהם החלומות על עתיד הפעילות.
כיצד הפכה חטיבת המולטימדיה לחלק בלתי נפרד מעולמות השירות אותם מספקת חברת האינטגרציה המובילה, על מה מסכימים הלקוחות המחפשים פשטות תפעולית וכיצד פועלת סיירת המולטימדיה במסדרונות החברה בכדי להמשיך לצמוח?
אברהם: "מה שלמדתי על תחום המולטימדיה מאז כניסתי לתפקיד אלה בעיקר דברים שאפשר להבין מתוך חברה בסדר גודל של בינת. למשל, שהמולטימדיה הארגונית טובה בהרבה כשהיא אינה תחום העומד בפני עצמו אלא מתממשק לתחומים נוספים. היום אני מבינה את חשיבות השילוב של התעשיה שלנו כמעט בכל רכיב בעולמות ה-IT; מערכות תקשורת, סייבר, מחשוב, חדרי בקרה ובקרות כניסה ועוד ועוד. כל אלה כבר לא נפרדים ממערכות המולטימדיה וה Pro-AV.
הפרספקטיבה הזו מאפשרת לתכנן ולספק רישות שלם של מבנה טכנולוגי ללקוחות, שבו כל המרכיבים מדברים אחד עם השני. זה דורש ממני ללמוד לעבוד עם מהנדסים המגיעים מתחומים שונים בעלי נקודות מבט שונות אבל זה מייצר פרויקטים הרבה יותר שלמים ונכונים ללקוח. הפרויקט בבנק הפועלים הוא דוגמא קלאסית בו העבודה הצמודה עם מהנדסים ואנשי IT הובילה אותנו לחשיבה רחבה ועמוקה שעשתה את ההבדל".
הזכרת את השינויים אצל הלקוחות, מה את רואה שם?
"הטכנולוגיה משתנה ואיתה אנחנו והלקוחות. מכנה משותף מעניין במיוחד בינינו לבין הלקוחות שלנו הוא תפישת הפתרונות הפשוטים, כאלה שעובדים בצורה חלקה ומזמינים העמקת יישום. מקבלי ההחלטות אומרים היום במפורש: אני רוצה פתרון שמתחבר בקליק בלי עדכוני תוכנה יזומים ומנוהלים, בלי עודף קופסאות ובלי ניהול מעמיס ומתיש. במילים פשוטות הם רוצים כמה שפחות נקודות כשל ואנחנו רוצים את אותו דבר בדיוק.
המשמעות היא שאנחנו מחוייבים לספק פתרונות נטולי פשרות ויחד עם זאת כמה שיותר פשוטים לתפעול וכל זה תוך מאמץ להשיג מודולריות עתידית אליה הלקוח אינו מודע בשלבים המוקדמים. ניהול המשימה הזו עובר דרך תכנון חוויית הלקוח עוד הרבה לפני טכנולוגיה או מק"ט של מוצר כזה או אחר. במילים פשוטות – מנמ"רים ומקבלי ההחלטות דורשים פתרון שלם עם ראש שקט והאינטגרטור צריך להבין את כל המסביב, להיות מסוגל לתכנן, להקטין כמה שיותר את כמות נקודות הכשל הפוטנציאליות ולמסור פרויקט עובד לאורך שנים".
התפקיד שלך בבינת עבר שינוי מבני, מה זה שינה בפועל?
"שינוי מבני מאוד מעניין התרחש בבינת והשפיע באופן משמעותי על פעילות החטיבה. חטיבת המולטימדיה הועברה מתחום הטכנולוגיה לתחום השירותים. זו לא רק הגדרה ארגונית אלא הבנה עמוקה של מהות התפקיד שלנו באתרי הלקוח וכמובן בתוך בינת; מערכות מולטימדיה הן מערכות תפעוליות יום-יומיות וככאלה הן דורשות חוויית שירות מיידית.
פרויקט מולטימדיה משלב מורכבויות שונות בהתאם לצרכים והאילוצים המאפיינים כל ארגון, אנו בבינת תקשורת יצרנו לאורך השנים מיומנויות גבוהות בתחום תוך ביצוע פרויקטים גדולים ומאתגרים עבור גופים ביטחוניים כדוגמת מרכזי שליטה ובקרה ועבור ארגונים עסקיים חדרי דיונים, מרכזי הדרכה ועוד. מיומנות זו מסייעת לנו לספק שירות מקצועי ביותר, תוך הקפדה על מתן שירות ותמיכה ברמה הגבוהה ביותר עבור הלקוח ובהתאמה מלאה לצרכיו. יחידת המולטימדיה בבינת התאימה לאחרונה את המבנה שלה לטובת שיפור מתמיד בעבודה עם הלקוחות, השותפים והיועצים. את היחידה מוביל בבינת עוז יעקב, סמנכ"ל בכיר בבינת תקשורת".
מה החזון שלך בתוך כל זה, לאן היית להוביל את החטיבה?
"אני רואה את בינת כשחקנית מרכזית בעולם המולטימדיה, לא רק בגלל היכולות אלא בגלל הגישה. אנחנו לא מנסים להעמיס פרויקטים או רק לסגור עסקאות, אנחנו באמת באים לעזור ללקוח לתפעל את המערכות שלו נכון. יש כאן אנשים שמובילים פרויקטים מקצה לקצה; מתקשורת ועד האודיו וידאו, ואלה כלים שיכולים לסייע לפתח את החטיבה כך שהיא תהיה מסוגלת להיות חלק משמעותי מכל תהליך המתחיל אצל כל לקוח.
אני רוצה שהמולטימדיה תדובר יותר בתוך בינת. להפוך אותה ממוצרים או שירותים הנלווים להצעה ללקוח, ללב ההצעה. יחד עם אנשי המכירות והמנהלים אני מובילה מהלכים במטרה להמשיך להתפתח ולצמוח במגוון פילרים וטריטוריות בפעילות החברה, כי כשאנשי המכירות של בינת מכירים את חטיבת המולטימדיה הם לא חוששים להציע ללקוחות שלהם פתרונות נוספים בעלי ערך אמיתי".
וזה באמת מצליח? יש פתיחות מצד אנשי המכירות?
"כן. זה דורש התמדה בהצגת הפתרונות ונוכחות מסוימת בישיבות של צוותי המכירות בכדי לספק את הידע הנדרש, להציג ולהראות דוגמאות. היום הם כבר מבינים את השפה, יודעים מה אנחנו מביאים לשולחן ומאמינים בערך, וכשיש עניין, יש רצון משותף ויש הבנה, יש למעשה את המפתחות להצלחה וזה לא משנה אם זה בעולם הביטחון או המדיקל כי שברגע שמציגים חדשנות אנשים רוצים לשמוע".
