עם פתיחתה של 2022 מתבהרת תמונה די ברורה (וחדה) אשר כוללת מספר סגנונות של מימושי וידאו קונפרנס בארגון. מהצד הקל של המשוואה אנחנו פוגשים את אלה שלא עושים מזה עניין. כל האירוע מוכר ופשוט עבורם. מהצד השני יש את ה"מאמצים המאחרים", אלה שמתקשים (או שלא הכי בא להם) לאמץ את כלי העבודה המעודכנים. בתווך יש את הרוב- אלה שמתאימים את עצמם למציאות המשתנה בקצב שלהם. רועי בלום, ה CTO של ועידן פתרונות קונפרנסינג, מספר על שלושה סקטורים שיכולים להשיג את התועלת הגבוהה ביותר באמצעות הצטיידות נכונה. 

רועי בלום (תמונה - רענן טל)

חברת ועידן מספקת לארגונים פתרונות ועידה לצד ציוד קצה של המותגים המובילים בעולם האודיו / וידאו קונפרנס ואף ייעוץ, אינטגרציה וביצוע פרויקטים באתרי הלקוחות. התפישה של החברה את תהליך המכירה ואספקת השירותים כוללת את כל השכבות הנדרשות במטרה להשיג מימושים מקסימליים באתרי הלקוחות, ובלמעלה מעשרים שנות פעילותה היא טיפלה בכל סוג, גודל או אתגר ארגוני בעולם ה AV.

בלום מספר שהתפקיד שלו מגוון ורובו בעל ערך רב ללקוחות החברה. באופן טבעי הוא מטפל בטכנולוגיה עבור הלקוחות בתוך הבית; תשתיות וכלי 'צד לקוח' המנוהלים בארונות התקשורת/בענן של ועידן. בנוסף הוא מתפקד כ Pre-Sale ומלווה לצוות המכירות שמביא ערך רב לשולחן כאשר ה CIO, ה CTO או נציגי יחידת ה IT השונים מעורבים בתהליך ההצטיידות, משמש ככתובת לפניות מקצועיות יותר של הלקוחות השונים ומסכם את גבולות גזרת האחריות שלו – "כל מה שמחובר לחשמל". כל מחשב, מדפסת, שרת או תוכנה יעברו דרכו לבחינה מעמיקה בדרך להדרכת צוותי המכירות של ועידן. "כל ציוד שיוצא ללקוח, בין אם זה מערכת וידאו, מיקרופון, אוזניה. הכל עובר בדיקת תקינות, ועדכון גרסת תוכנה לצרכי פונקציונליות מיטבית ואבטחה". 

הקשר ההדוק של רועי עם צוות המכירות של ועידן בא לידי ביטוי בנושאים שנוגעים הרבה מעבר למצלמת 4K. הם מעמיקים יחד בנושא הסקיוריטי, הנדסה, הלפ דסק וכל מה שמנהל מכירות מקצועי צריך לדעת על מנת לאפשר ללקוח להשיג את המרב. 

 
תמונה - רענן טל

לא נוכל לדבר על כולם אבל אילו סקטורים בעיקר נהנים מתפישת הפתרון של ועידן?

"הייתי מתחיל עם מגזר ההייטק. מדובר במגזר המתאפיין במשתמשים טכנולוגיים שההטמעה והיישום קלים להם. בניגוד למגזרים אחרים, משתמשי ההיי-טק רוצים תכונות חדשות והשימוש בוידאו עבורם הוא טבעי ופשוט. 

"את מחלקת ה IT, בדומה למגזר האנטרפרייז, מאכלסים דמויות שרוצות להביא לפעילות העסקית את הידע והניסיון שלהם ופחות להתעסק עם תקלות וקריאות שירות מיותרות. עם האוכלוסייה הזו הכי קל לנו מכיוון שהם יודעים להעריך את המשימה שלנו ואת הזמן שאנחנו מפנים להם באמצעות הפתרונות והשירות המנוהל שלנו. העלות של השירות שלנו מול עלות הזמן והשחיקה של צוות ה IT הפנימי אינם ניתנים להשוואה. זה עסקי נטו והם מאוד חדים שם". 

תמונה - רענן טל

"עוד סקטור שנהנה מהאופן בו ועידן פועלת הוא הסקטור הציבורי. אחד האילוצים איתם מתמודד סקטור זה הוא נושא אבטחת המידע ודרישות רגולטוריות מגוונות אשר כוללנו לעיתים איסור על הטמעת מוצרים ממדינות מסוימות או בתצורות שונות כמו ענן ציבורי. אותו מנמר אינו מכיר בהכרח את השפה והוא נאלץ להתמודד עם אתגר של התאמת פתרון מיטבי לדרישות שונות שמעל ראשו מסתובבות מגבלות. הערך של ועידן עבור אותו מנהל מערכות מידע או נציג מחלקת IT, מתחיל ביכולת להגדיר את המענה המלא אשר עומד בכל התנאים הללו. 

"רשות עירונית, בית משפט וכדומה, יכולים לקבל מאיתנו ייעוץ מקדים אשר כולל ניתוח ואפיון צרכים מלא, כזה שישנה את החוויה ואת הציניות שלעיתים מגיעה מהשטח לצד דוגמאות רבות של לקוחות בדיוק כמוהם עם צרכים דומים. בנינו לא מעט מערכות כאלה וזה עובד מעולה. הם מבינים שאין צורך להמציא את הגלגל ולרוב מקבלים הרבה יותר ממה שציפו". 

תמונה - פולי

"מגזר נוסף שמתמודד עם אתגר כפול הוא המגזר הפיננסי. מדובר על מגזר "היברידי", המשלב את האתגרים של השניים הקודמים. מצד אחד הוא נתון לרגולציה ומהשני, גם הוא יעדיף להתעסק כמה שפחות עם משתמשי הקצה שאינם טכנולוגיים בהכרח. 

"זה נכון שהשנתיים האחרונות לימדו את כולנו להפעיל טימס או זום בבית, אולם לרוב, כשנכנסים לחדר ישיבות במשרד יכולה להיות חוויה אחרת, מבוכה, פחד מלהיראות לא מבין וכו'. מטרתנו היא למנוע שמצבים כאלה יהפכו את ההשקעה בחדרי הישיבות לפיל לבן היות ולא נעים לקרוא כל פעם לאיש ה IT. הפתרון מעבר להיותו עונה על הצורך של הלקוח, להיות פשוט ונגיש לשימוש.

 

"אגב, המשתמש הפחות טכנולוגי יכול להיות המנכ"ל שגם הוא לא בהכרח טכנולוגי ברמת תפעול מערכות. ההיפך- המערכות והכלים השונים אמורים לאפשר לו להביא לידי ביטוי את המומחיות שלו בפיננסים ובניהול. ומנכ"ל לא מרגיש "לא נעים", הוא עלול לכעוס על אובדן זמן יקר".

תמונה - ועידן

אנחנו ב 2022. מה הסיבה שזה צריך להיות מסובך כ"כ?

"ראשית, זה לא מסובך. זה אפילו פשוט וקל, אבל יש חוקים ואת החוקים לא לומדים מניחוש. זה או שאתה מנוסה- פישלת כמה פעמים ולמדת דרך הרגלים, או שאתה בוחר לעשות את הדבר הנכון – אפיון שיטות העבודה הארגוניות, הגדרת הצרכים, בחירת הפתרון, הדרכה וליווי במידת הצורך.

"מי מדבר בעיקר, עם מי, מהו אופי השיחות, מהם המרחקים האופטימאליים בין הדוברים למצלמה, מהי איכות האודיו הנדרשת לאופי השיחות, איך הצד השני רואה ושומע אותנו ואפילו לצבע הקירות יש השפעה על החוויה. הפרמטרים הללו יגדירו את תרבות השימוש בשיחות הוידאו הארגוניות ומניסיון- כשהדברים נעשים כמו שצריך הארגון מרוויח בענק. גם שימוש מוגבר בכלים וגם יעילות. אני רואה בבירור שכשהמשתמשים מבינים את הכללים הם מתמכרים ומתקשים לחזור לאחור. רווח נקי לארגון שחדר הישיבות המצוייד בוידאו נהיה כלי עבודה". 

 
תמונה - פולי
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG