יום חמישי , דצמבר 2 2021

אוניברסיטת MIT חותכת את כבלי קסדת ה-VR (המציאות המדומה)

המציאות המדומה  (Virtual Reality) החלה כאטרקציה והפכה לחוויה המשולבת כיום במרכזי מבקרים, מוזיאונים, פרסומות, שלטי חוצות ויישומים רבים נוספים ככל שהטכנולוגיה מאפשרת זאת. אחד מהיישומים האינטראקטיבים המעניינים של טכנולוגיית VR ניתן למצוא בחוויית Ghostbusters במוזיאון מדאם טוסו, בה המבקרים עוטים על עצמם תרמיל "מכסחי שדים" רובה לייזר ומשקפי AR אשר אמורים לסייע להם באיתור ו"צייד רוחות".

האתגר הגדול בתחום ה-VR הוא קסדת המשתמש: קסדה זו מכילה צגים ומשום כך היא מחייבת חיבור באמצעות כבלי HDMI היוצאים מהקסדה אל יחידת המחשוב היוצרת את ממשק ה-VR הויזואלי. הכבלים הללו מגבילים את תנועת המשתמש כאשר אחד מהפתרונות לסוגייה זו  מומשו בחוויית Ghostbusters עם יחידת תרמיל המונחת על גב המשתמש ומכילה יחידת מחשוב המשדרת את הווידאו למשקפי ה-VR.  שיטה נוספת אשר נבחנה בכדי לפתור אתגר זה הייתה ניסיון להשתמש בטכנולוגיית אלחוט אשר תבטל את השימוש בכבלי הווידאו, אולם מגבלת רוחב הסרט בטכנולוגיית האלחוט מונעת אות ווידאו רציף כמתקבל בחיבור כבלים.

צוות מחקר מהמעבדה למדעים ואינטליגנציה מלאכותית באוניברסיטת MIT בארה"ב, הביא לפריצת דרך בתחום עם פתרון הנקרא “MoVR” אשר מצליח לשדר ווידאו רציף ואיכותי באופן אלחוטי לקסדת ה-VR של המשתמש באופן זהה לחיבור כבלים. בעוד ה-"MoVR" נבדק באמצעות קסדת VR תוצרת חברת HTC, אומרים שם כי ניתן ליישם את הפתרון עם כל קסדת VR בשוק.

ה-“MoVR” משתמש באותות גלי רדיו בתדר גבוה הנקראים "גלים מילימטרים" על מנת להעביר ווידאו, אותם "הגלים המילימטריים" עשויים לשמש בעתיד את הדור החמישי בסלולר ובכך לשדרג גם את חווית הגלישה הסלולרית במספר רמות.

"היכולת להתקרב צעד נוסף לעבר האפשרות לשדר חווית VR אלחוטית היא מרגשת מאוד", "היכולת לשתמש בקסדה אלחוטית מעמיקה את החוויה הכוללת של מציאות מדומה ויוצרת מגוון של יישומים פוטנציאליים אחרים" כך לדבריה של פרופסור דינה קטאבי אשר הובילה את קבוצת המחקר מאוניברסיטת MIT.

איך טכנולוגיית המציאות המדומה עובדת? ראו בסרטון נוסף של ה-MIT

רוצים שההצטיידות הבאה תהיה מוצלחת באמת?

קבלו את הידע החשוב ישירות למייל