ישראל מזוהה בעולם כמעצמת יזמות והסיפור של חברת Wall-Smart הוא כנראה דוגמא נהדרת לזהות הזו. "בדיקת השוק שלנו היתה תערוכת CEDIA 2012, עוד לפני שחברת Wall-Smart הוקמה, כאשר הצגנו אב טיפוס בביתן קטן של 10×10 (רגל, כלומר 3×3 מטר), במטרה לבחון האם בכלל 'יש שוק'." 

גליה בן דור, Wall-Smart (תמונה AVM)

"תוצאות אותה תערוכה ב-2012 היו הקטליזאטור להקמת החברה", מספרת גליה בן-דור, מנכ"לית משותפת בחברת Wall-Smart בראיון מיוחד.

בן-דור:"ב-CEDIA 2012 קרו שני דברים שאני זוכרת היטב. הראשון הוא שקנינו רשימת משתתפים ושלחנו לכולם מייל. זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שקנינו רשימה כזו. אני אישית ישבתי ושלחתי מיילים בלילות עם הכותרת '?How smart is your wall' – זו היתה השאלה שקיבלו אלפי נמענים באופן אישי. 

אז עוד לא הבנו את המשמעות של חשיפת המשתתפים בתערוכות בסדר גודל כזה למאות מותגים. לגמרי במקרה, עיתונאי מהתחום קרא את האימייל והחליט להפיק עלינו כתבה. 'קיבלתי מייל מאוד מעניין מחברה ישראלית, אני הולך לראות מה זה ואשתף אתכם אחר כך,' הוא כתב. זו היתה הסנונית הראשונה שבישרה על סל הפתרונות של Wall-Smart ולאחריה הופיעו כתבות נוספות שכותרתה של אחת מהן היתה '?Has TruFig got its match'. המסר היה שיתכן וקמה מתחרה ראויה שמבינה את הצורך בשוק ל-TruFig, מותג שהוקם על ידי Dana Innovations ב-2009. כך למעשה פרצנו לתודעה העולמית. 

מייצרים, מרכיבים ובודקים לבד. הביתן רגע לפני משלוח ל CEDIA. (תמונה AVM)

הדבר השני שקרה באותה תערוכה הוא שהיינו קטנים מאוד במיקום צדדי כשמעל הביתן שלנו הופיע שלט של חברת Savant, שבאותה שנה לא הקימה ביתן אלא רק חדר פגישות. " Savant חדר 109" היה כתוב על השלט, מה שגרם לאורחים רבים לגשת ולשאול "?Are you Savant", ומיכאל (מנכ"ל משותף בחברה ובן זוגה של גליה) ענה – "Not yet". אנחנו כל פעם מצטטים את זה, גם עכשיו, כש-Savant הם שותפים מאוד גדולים שלנו. היום כל לקוח שקונה מסך של Savant יכול לקנות Wall-Smart מותאם."

בשנים שעברו מאז הביתן הקטן בקצה האולם הצליחה Wall-Smart, המפתחת פתרונות 'קו אפס' מעוצבים וחכמים לעגינה של מסכי שליטה בקירות עבור השוק הפרטי והמוסדי, להתקדם בפרמטרים רבים כמו חומרי המוצרים, חומרי הקירות עליהם ניתן להתקין אותם, שותפויות עסקיות עם מותגים מובילים בעולם, ערוצי הפצה, וכמובן – מיקומים טובים יותר עם ההתמדה בנוכחות בתערוכה שנה אחרי שנה. "אחרי שנות ניסיון רבות בתעשייה ועם תובנות מהשתתפות פעמים רבות בתערוכה הזו ותערוכות נוספות בהן מציגה Wall-Smart בעולם, אנחנו נמצאים במיקום טוב ויעיל בהרבה, דבר שמאפשר לנו לפגוש לקוחות ושותפים פוטנציאלים על הנתיב שלהם ופחות 'לגרור' מתעניינים לצד הרחוק של האולם, כפי שהיינו עושים בתערוכות הראשונות."

האומן - מיכאל בן-דור, Wall-Smart (צילום - AVM)

חלק משרשרת האספקה

חברת Wall-Smart הצליחה לייצר מערכות יחסים מקצועיות עם המותגים המובילים בעולם ואלה מצידם מעבירים, פעמים רבות, דוגמא של מסך שרק מתוכנן לייצור המוני, על מנת לאפיין עבורו את ה-Wall-Smart. בן-דור: "יש לנו הסכמי סודיות עם יצרניות רבות ולעיתים אנחנו שותפים לתכנון אפילו כשנה מראש. כאשר המותג משיק את המסך, ה-Wall-Smart שלו מוכן. 

במהלך תקופת אפיון ותכנון ה-Wall-Smart עלולים להיות שינויים הנדסיים במסכים, להם אנחנו שותפים באופן מיידי באמצעות הקשר ההדוק שיצרנו עם הצוותים הטכניים של היצרניות השונות. זה לא קרה ביום אחד אלא לאחר שנים של התמדה ומענה מקצועי ומהיר לצוותים הללו. 

עם חלק מהשותפים אנחנו נמצאים היום במצב שבו השאלה הראשונה שעולה כאשר מושק מסך חדש היא ?Is there a Wall-Smart for this one already".

בן-דור מדגישה שלא עם כל החברות מערכת היחסים נמצאת במצב כ"כ קרוב אולם פעילות עסקית שוטפת עם, Crestron, Control4,  Savant ומותגים מובילים נוספים, מגלה לנו ש-Wall-Smart יודעת לנהל דיאלוג בעל ערך אמיתי עם מותגים בכל קנה מידה. 

בן דור: "החברות מבינות את הערך המוסף של הפתרונות שלנו ומשתפות פעולה עם Wall-Smart על מנת שלמסכים החדשים יהיו פתרונות עגינה חכמים לקיר כבר בעת ההשקה." 

נראה שככל שהחברות השונות עובדות עם Wall-Smart, כך גוברת התחרות ביניהן ו-Wall-Smart מצליחה למשוך עוד יותר לקוחות. בן דור: "בסיכומו של דבר, כל מי שמציג סביבנו בתערוכה הוא שותף פוטנציאלי, וכאשר הם מבקרים בביתן שלנו ורואים את הפתרונות המוצגים עם שמות של מותגים מתחרים שלהם, הם מתעניינים איך נוכל לעבוד יחד או אילו פתרונות יכולה Wall-Smart לפתח עבור המוצרים שלהם. יש צורך אמיתי בפתרונות איכותיים ועמידים אשר מיוצרים תוך תכנון קפדני ושימוש בטכנולוגיה חדשנית לצד אבטחת איכות ולוגיסטיקה יעילה, ואנחנו שמחים ש-Wall-Smart עונה על כל אלה." 

 

תמונה AVM

בשנים האחרונות נשמעים קולות מגוונים על האפקטיביות של ההצגה בתערוכות מהסוג הזה אולם לבן- דור דעה ברורה בנושא: "תערוכות הן דילמה אמיתית כיוון שלא קל לחזור מהן עם הזמנות, אבל למדנו עם השנים שהפגנת הנוכחות, הידוק הקשר האישי עם השותפים הקיימים וניצני הקשרים עם שותפים חדשים, הן המשימות העיקריות. אם אנשי מקצוע מובילים מטריחים את עצמם לבקר בתערוכה – אנחנו נהיה שם במטרה לשתף אותם בידע שלנו ולהמשיך ללמוד ולהתפתח מהם." בן-דור מתייחסת גם לפרשנות שיכולה לצוץ אם חברה בוחרת לא להציג: "בחירה לא להציג בתערוכה עלולה להיקשר למצב כלכלי, מצב הזמנות ואף כיציאה מהשוק. אולם למרות החששות הללו יש חברות חזקות מספיק שיכולות לקבל החלטות אסטרטגיות ולוותר על מנת להפנות תקציבים לערוצי שיווק וחשיפה אחרים." 

 

ל-Wall-Smart אין כוונה להיעדר בקרוב מתערוכות CEDIA המתקיימות זה כ-30 שנה. גם בתערוכה שתתקיים בשבוע הבא בעיר דנוור שבקולורדו תציג החברה את פתרונות העגינה החכמים שלה לקירות עשויים בטון, גבס, שיש, עץ ואפילו זכוכית. 

בן-דור מסכמת: "יש בתערוכות משהו מזוכיסטי. ההשקעה הגדולה בתכנון וייצור הביתן, הלוגיסטיקה, הטיסות, ההיעדרות מהבית, העבודה הקשה בביתן עצמו. זה כ"כ הרבה יותר מלהיות מבקר בתערוכה, אנשים שלא חיים את זה יתקשו להבין, אבל האנרגיות הנפלאות שנוצרות עם הביקור של המתעניינים הרבים, וההבנה של-Wall-Smart יש פתרונות שהמותגים המובילים בעולם מגלים בהם עניין רב, זו תמורה וגאווה עצומה עבורנו. בסופו של דבר, אנחנו עדיין שואלים אנשים 'איך שמעת עלינו?' והתשובה היא 'CEDIA 2018', 'CEDIA 2017', ויש אפילו את אלה שמוסיפים 'כמה גדלתם מהביתן הקטן ההוא בתחילת הדרך'." 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG