בתערוכת CES מוצגות לא מעט מכוניות חכמות וטכנולוגיות שיהפכו את המכוניות שלנו להרבה יותר בטוחות, נוחות, ועל פי מובילאיי, גם לסוג של סורק חכם שיוכל להתריע על כל מפגע או שינוי בדרך. עד כמה שהטכנולוגיות האלו חדשניות ומרשימות, יש להן נקודת תורפה אחת עיקרית: הן צריכות חיבור אלחוטי יציב ומהיר לרשת עם כמה שפחות עיכוב (Latency)

CES היא אמנם לא תערוכה שמתמקדת בסלולר, אבל בהחלט היו בה כמה הכרזות מעניינות ש-PC Mag שיתף אותן עמנו. בראש ובראשונה, חברת קוואלקום הציגה שתי מכוניות מרושתות.  קאדילק ומזראטי, אשר משתמשות בטכנולוגיה מבוססת סנאפדרגון על מנת לספק תקשורת נתונים מהירה במיוחד על גבי דור 5G ואפילו דור 4G LTE  הנוכחי. למרבה הצער, על פי אחד מן הנציגים ש-PC Mag דיבר איתם, השימוש בדור 5G, לא יהפוך להיות נפוץ במהלך השנתיים ואולי אפילו ארבע השנים הקרובות.

, AVmaster מגזין המולטימדיה

עוד נציגה בולטת מעולם הסלולר היא סמסונג שהציגה מערכת בשם  Telematics Control Unit TCU, אשר לדבריה מוכנה לדור החמישי. המערכת משתמשת בטכנולוגיית אודיו משוכללת שפותחה בשיתוף פעולה עם הרמן. למרות שכרגע אין הכרזות על שיתופי פעולה משמעותיים, סמסונג מבטיחה שבקרוב תציג אחד כזה עם אחת מהיצרניות האירופאיות הבולטות בשוק הרכב.

, AVmaster מגזין המולטימדיה

רוחב פס פנימי מהיר

עם כל הכבוד לרוחב הפס הרחב שהדור החמישי יאפשר לנו, צריך בסופו של דבר גם מודל מתאים שיעניק לרכב את היכולת לקלוט את כל המידע הזה, וכאן הוצג שיתוף פעולה מעניין בין סיסקו ויונדאי שיאפשר להטמיע מערכות שמספקות פתרון כזה בדגמים מסוימים של יונדאי החל מ-2019. השילוב החכם בין חומרה קיימת לתוכנה, יאפשר בתיאוריה  להעביר נתונים בקצב של עד ג'יגה בייט אחד לשנייה, המהירות הסטנדרטית של רוב הראוטרים הביתיים מהשנים האחרונות. 

בעתיד יונדאי צופה שיפור נוסף למהירות הזו באמצעות שימוש בענן ועדכוני תוכנה נוספים, מה שיוסיף תכונות חכמות נוספות כמו מיפוי של השטח ואגירת מידע על מצב התנועה ואפילו מזג האוויר בזמן אמת. שימוש עתידי יאפשר אף לנהל תקשורת מול רכיבים שונים בערים החכמות כמו חניונים או אפילו רמזורים… החברה גם לא פוסלת מכירה של הטכנולוגיה ליצרני רכב נוספים.

חברה נוספת שמתכוונת להשיג מהירות גבוהה אפילו יותר היא Valens. הטכנולוגיה שלה, שאותה היא מכנהHDBaseT, ולמעשה קיימת כבר, תאפשר מהירות של מספר ג'יגה בייטים לשנייה, שידור של וידאו ב-HD ותמיכה בחיבור USB 2.0, כל זאת באמצעות עוצמה חשמלית של 100 וואט. על פי ואלנס, היא הצליחה ליצור שיתופי פעולה עם 180 יצרנים שונים.

בטיחות מעל לכל? 

למרות כל ההבטחות האלו, הן לא יהיו שוות שום דבר אם הטכנולוגיות הללו לא יהיו מאובטחות מספיק. בסופו של דבר, אף אחד הרי לא רוצה שתסריט אימים של פריצה לעשרות ומאות רכבים על ידי גורמים עוינים יהפוך למציאות…

בניגוד לשנים קודמות, הנושא הוא כבר לא טאבו, וסמסונג וסיסקו דיברו עליו בחופשיות בתערוכות שלהן. יש אפילו סגמנט חדש של חברות אבטחה אשר מתמקדות בשוק הרכבים החכמים, כמו למשל Thales e-Security  (שלא השתתפה ב-CES) ו-Interpid Control Systems, שערכה פאנל של שאלות ותשובות ואפילו הכריזה על שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס.

 
שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
מערכת AvMaster

מערכת AvMaster

הצטרפו אלינו ותקבלו מאמרים כתבות וראיונות איכותיים, שיעזרו לכם להשאר בחזית טכנולוגיית הAV. מבט מעמיק לפתרונות, למוצרים ולשחקניות בתחומים אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מכלי העבודה ההכרחיים בכל עסק/ארגון.

כל המאמרים
אולי יעניין אותך גם
כללי

תחנת עבודה ניידת עתירת ביצועים להתמודדות תוך כדי תנועה עם עומסי העבודה התובעניים ביותר

משתמשי תחנות העבודה בימינו צריכים לאזן בין הצורך להיות מסוגלים לעבוד בצורה חלקה במספר סביבות עבודה, ובין האתגר להפעיל יישומים קריטיים ולשמור על יכולת העבודה

לכתבה »
אלירן תורן Media Solutions
Msolutions

MSOLUTIONS צומחת בתערוכת ISE2022

אנחנו מגיעים לביתן של MSOLUTIONS בברצלונה לשיחה עם אלירן תורן, מנכ"ל מייסד, ופוגשים איש מקצוע שבע רצון מהצלחת התערוכה, עבורה השקיעה החברה מאמצים רבים שיימשכו

לכתבה »

עוד כתבות

רוצים שההצטיידות הבאה תהיה מוצלחת באמת?

קבלו את הידע החשוב ישירות למייל