בואו נתחיל מהסוף – שיתוף פעולה של סטארטאפ עם חברה בסדר גודל של אפסון (Epson) הוא הישג בפני עצמו. זו לא תכנית טלוויזיה בנוסח הכרישים (לא שאנחנו מזלזלים), מדובר בבחינות ובדיקות מעמיקות שתוצאותיהן חייבות להיות מעולות בשביל שארגון יפני מוביל ושמרני כמו אפסון יהפוך להיות שותף מעורב. מותר להתגאות. 

חברת EyeClick מפתחת קונסולת משחק אינטראקטיבית המבוססת על חיישנים והקרנה. פגשנו את אריאל אלמוס, מייסד ומנכ"ל החברה לראיון מיוחד בו הוא סיפר כי EyeClick יודעת להפוך כל רצפה, קיר או שולחן למשטח שמגיב לתנועות המשתמשים אשר יכולים ליהנות ממשחקים רבים שפיתחה החברה. הקונסולה מאפשרת הן למבוגרים והן לילדים לשחק בצורה אינטואיטיבית בלי צורך בשום אביזר חיצוני כמו ג'וייסטיק או משקפי משחק אלא באמצעות שימוש בתנועות הגוף.

הרעיון המקורי של החברה היה לייצר משחק 'היברידי' עבור ילדים, המשלב בין העולם הפיזי לבין עולם הקונסולות והמסכים. כ 10,000 מערכות מותקנות במקומות בילוי, בתי מלון, מוזיאונים או בתי חולים ברחבי העולם. מותגים מובילים כמו מקדונלדס, בורגר קינג ואיקאה מיהרו להצטייד בכל העולם לאחר שהבינו את הפוטנציאל של המערכת עבור לקוחותיהם. 

במהלך רוב שנות פעילותה יצרה EyeClick את הקונסולה עם מגוון יצרניות אולם לפני כשנתיים החליטה הנהלת החברה לחפש שותף טכנולוגי שיהיה חלק פעיל בפיתוח המוצר. תודות לתמיכה חזקה של Epson ישראל, גילתה היצרנית עניין והשתיים הפכו שותפות. כייף לשמוע את אלמוס מפרגן לקובי כהן, מנהל מכירות בתחום המקרנים באפסון ישראל, על הובלת התהליך. 

אלמוס משתף על התהליך המורכב מול היצרנית הענקית, על האתגרים והלוגיסטיקה הקשורים בתכנון, ייצור, התקנה ושירות של המערכת אשר מורכבת ממקרן, חיישנים אופטיים ויחידת סאונד הארוזים כולם בתוך יחידה מעוצבת וקלה להתקנה.

 

מתנה מפתיעה לגיל השלישי

כמו חברות רבות בעולם, מגיפת הקורונה הנחיתה מהלומה קשה על EyeClick מאחר שהפעילות במרכזי הבילוי, הקניות ושאר מתחמי הומי אדם נפסקה. החברה נאלצה לחשב מסלול מחדש וחיפשה באילו מקומות נוספים יש ערך וצורך בטכנולוגיה שלה. כך נבחר קהל הקשישים. 

לדברי אלמוס קהל הקשישים היה באוויר במסדרונות EyeClick עוד טרום עידן הקורונה אולם הקורונה 'הורידה אותו לייצור'. בחברה הבינו את הערך הרב שהם יכולים לתת לקהל הקשישים דווקא בתקופה זו, היות והשימוש במערכת בטוח, היגייני ואינו דורש שימוש באביזר פיזי שעובר ידיים. לא פחות מעניין הוא המענה האמיתי לצוותים אשר חוו עומס רב עם פרוץ המגיפה, דבר שיצר פער בפעילות הבידורית של הקשישים עליו עונה קונסולת המשחק. אפשר לסכם את הראיון הזה במילים פשוטות – פעילות מבורכת והלוואי ונראה כמה שיותר מערכות של EyeClick ו Epson בשימוש של הגיל השלישי. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG