כמות האורחים שביקרו, צילמו והצטלמו בביתן סוני השנה, היתה מרשימה לא פחות מהתצוגות עצמן שחולקו לאזורים לפי הנושאים אותם בחרה סוני להציג, כאשר המוטיבים הטכנולוגיים מומחשים לכל אורך הביקור.

יואב גן מור, סמנכ"ל מולטימדיה בחברת AVCOM הנציגה בישראל ליווה אותנו מקיר ה-LED מסדרת ה-CLED (Crystal LED) שהפיץ תמונה בעלת צבעים חיים ובעוצמת הארה מדהימה, דרך התפיסה של סוני את נושא יצירת התוכן ועד יכולות התחום המקצועי אשר פותחו עבור הסקטורים המסחריים וגילו לנו את כוונותיה.

יעיל, פשוט

התחלנו באזור המסכים המקצועיים אותם אנו מכירים היטב והתמקדנו בסדרת Bravia בה ממשיכה SONY את מה שהחלה בשנה שעברה- שילוב מעבדים המוטמעים במסך לצד מערכת ההפעלה של אנדרואיד, מאפשר מימוש של מגוון יישומים כאשר השניים שהיו בולטים עבורי היו בתחום השילוט הדיגיטלי ושיחות הוידאו. בהסבר שקיבלתי מגן מור נאמר כי לסוני שיתופי פעולה עם כ- 30 חברות בתחום השילוט הדיגיטלי אשר עושות שימוש במסכי סוני כנגן מדיה לכל דבר, מנהלות את התוכן על גביו בקלות וללא צורך בנגן חיצוני. המעבד והזיכרון הפנימי מספקים את העוצמה הנדרשת שאף מוכנה לתכנים מאתגרים יותר.

יישום נוסף ומוכר הוא שיחות הוידאו וכאן נראה שסוני שואפת לפשטות מקסימלית; חברו את המסך לרשת, התקינו את אפליקצית הווידאו שלכם (Zoom, Teams, Meet) מתוך חנות האפליקציות, חברו ישירות מיקרופון, רמקול ומצלמת USB ויש לכם מערכת חדר לכל דבר. החיסכון המושג בעל ערך משמעותי לא רק כלכלית אלא גם סביבתית, וזהו ערך חשוב עבור המותג.

"של הביוקר" מ 1000 דולר.

סוני שומרת על שרשרת אספקה מוקפדת בצורה קיצונית בכל הקשור ליצירת תכנים ויזואליים, כאשר היא עצמה היצרנית עבור כל שלב בהפקתם; מהמצלמה באולפן, לתצוגת ה-LED כרקע להפקות וירטואליות, קידוד ושידור התכנים וכמובן המסך שמציג אותם כפי שצולמו במקור. קווי המצלמות ממשיכים להתרחב ולדברי גן-מור כיום סוני מאפשרת להתאים מצלמה לכל יישום. 

על תחום החינוך הוא מוסיף כי סוני שמה דגש על איכות שידור של אולפן מכל מצלמה, לצד יכולות נוספות כדוגמת מעקב דובר. העלויות מפתיעות ומתחילות מ-1000 דולר ומרמז על נתח שוק מצלמות הכיתות, האולמות והאודיטוריומים אליו סוני מכוונת.

האייפון של ה-LED

אחרי מספר שנים בהם קבעה סוני רף כמעט בלתי אפשרי עם טכנולוגיית ה-CLED שלה, הוחלט להרחיב את ההיצע לדגמי ביניים. ה-CLED נסביר, היא טכנולוגיית LED המורכבת מפרוסת סיליקון קריסטלית שקופה החוסכת את הצורך ברשת הנדרשת לתאורה ובכך מייצרת בהירות מסך וניגודיות מעולים. החזון של סוני בתחום ה-LED מזכיר יצרנית מוכרת מאוד- כל הרכיבים מתוצרתה עד רמת הקבינט בו ארוזים לוחות ה-LED עצמם. בדומה למוצרי אפל, מתקבל מוצר מושלם, חסכוני ובעל ביצועים מקסימליים. ואם סדרת ה-Verona שהוצגה כהרחבה ל-CLED היא מעין סדרת S של אפל, מעניין יהיה לראות כמה לקוחות יבחרו בה עם תג המחיר החדש.

ירוקים עכשיו ולתמיד

"קיימות" היא מילה שנזרקת לחלל לא מעט בקרב יצרניות בתעשיית ה AV כמו בתעשיות רבות אחרות. נראה שכולן מדברות על זה ואף אחד לא ממש יודע האם וכיצד הן פועלות בנושא. פיליפס היא דוגמא ליצרנית שמתכוונת למה שהיא אומרת עד כדי שהצהירה על יעדים מובהקים. גם בסוני לוקחים את נושא הקיימות ברצינות, והיא הצהירה על כך בתערוכה ואף שיתפה במסלולי יעדים אפשריים והאמצעים שיסייעו לה להשיג אותם. דוגמא אחת היתה הדיסקים האופטיים מתוצרתה שיצאו משימוש ועברו גריסה במטרה לשמש כחומרי גלם לייצור מסכים חדשים. בנוסף בנתה היצרנית היפנית נתיב שמירה על הסביבה באמצעות הורדת צריכת החשמל במפעלים ולכל אורך שרשרת האספקה. ההצהרה שלה ברורה ומובנת – מייצרים באחריות.

קרדיט תמונה ראשית – אתר SONY

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG