'מחוות' הן למעשה שם קוד לפקודות הניתנות לביצוע באמצעות תנועות ידיים. הן מוכרות יותר בשימוש בטלפונים החכמים אבל הנה הן מגיעות גם למחשב האישי תוך שימוש במצלמה. 

Canva

אב הטיפוס, הנקרא Typealike, פועל באמצעות מצלמת אינטרנט רגילה של מחשב נייד עם מראה מודבקת פשוטה. התוכנית מזהה את ידיי המשתמש ומנחה את המחשב לבצע פעולות המבוססות על 'צורות' ידיים שונות. כך יכול למשל המשתמש להניח את יד ימין כשהאגודל מופנה כלפי מעלה לצד המקלדת ולהגביר את עוצמת הקול. (חשבתם לייק תודו)

 

ניתן 'לקנפג' מחוות ושילובים שונים לביצוע מגוון רחב של פעולות והרעיון נועד לשפר את יעילות ואיכות השימוש בעיקר עבור אותם משתמשי קיצורי המקלדת באמצעות אינטראקציה חווייתית יותר אשר תאפשר שימוש מהיר וחלק עם הרבה פחות מקלדת ועכבר. 

 

"זה התחיל ברעיון פשוט לגבי איתור דרכים חדשות להשתמש במצלמת האינטרנט", אמרה נלין צ'יבר, בוגרת תואר שני מבית הספר צ'ריטון למדעי המחשב באוניברסיטת ווטרלו. "מצלמת האינטרנט מופנית ישירות אל פני המשתמש אולם מרבית האינטראקציה המתרחשת במחשב היא סביב ידיו. חשבנו מה נוכל לעשות במידה ומצלמת האינטרנט תוכל לזהות את תנועות הידיים?."

 

התובנה הראשונית הובילה לפיתוח קובץ אשר מנתב מחדש את מצלמת האינטרנט כלפי מטה, לעבר הידיים. לאחר מכן, יצר הצוות תוכנה המסוגלת לזהות ולאבחן את תנועות הידיים בתנאים משתנים עבור משתמשים שונים. הצוות עשה שימוש נרחב בטכניקות של 'למידת מכונה' בכדי לשפר את המענה.

 

 

"זוהי למעשה 'רשת עצבית' ולכן יש צורך להראות את דוגמאות האלגוריתמים של מה שאנחנו מנסים לזהות", אמר פבריס מאטוליץ', חוקר בכיר בחברת Preferred Networks וחוקר פוסט-דוקטורט לשעבר בווטרלו. "משתמשים יבצעו מחוות באופן שונה וקיימים משתנים נוספים כמו גודל הידיים ועוד ולכן עלינו לאסוף הרבה נתונים ממשתמשים שונים עם תנאי תאורה שונים."

Canva

הצוות הקליט מאגר מידע של תנועות ידיים של קבוצת מיקוד המונה עשרות מתנדבים אשר התבקשו גם לבצע מבחנים וסקרים בכדי לסייע לצוות להבין כיצד להפוך את הפתרון לפונקציונלי ורב-תכליתי ככל הניתן.

 

"אנחנו תמיד מתכוונים ליצור דברים שאנשים יכולים להשתמש בהם בקלות", אמר דניאל ווגל, פרופסור חבר למדעי המחשב בווטרלו. "אנשים מסתכלים על משהו כמו Typealike או טכנולוגיה חדשה אחרת בתחום האינטראקציה בין אדם למחשב וזה עושה להם היגיון. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים- ליצור טכנולוגיה אינטואיטיבית ופשוטה. על מנת לעשות את זה יש צורך במחקר מעמיק ומורכב ופתרון תוכנה מתוחכם". 

 

מקור – https://www.inavateonthenet.net/

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG