ולנס גייסה 60 מיליון דולר בהובלת קרן IGP, לצורך הרחבת פעילות החברה בשוק הרכב העולמי. משקיעים חדשים נוספים: בנק ההשקעות Goldman Sachs, יצרנית המערכות לתעשיית הרכב Delphi וכן Samsung Catalyst Fund ו-MediaTek.

חברת השבבים הישראלית ולנס (Valens), מפתחת טכנולוגית HDBaseT לתעשיית הרכב ולתעשיית האודיו-וידאו, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס הון בהיקף 60 מיליון דולר, בהובלת קרן הצמיחה IGP. לצד משקיעי החברה הקיימים, הצטרפו לסבב הגיוס משקיעים אסטרטגיים נוספים בהם Samsung Catalyst Fund, Delphi ו-MediaTek, וכן בנק ההשקעות Goldman Sachs. מאז הקמתה בשנת 2006, גייסה ולנס כ-100 מיליון דולר. הסכום שגויס יושקע בפיתוח טכנולוגיות חיבוריות לתעשיית הרכב ולביסוס מעמדה של טכנולוגית ה-HDBaseT Automotive כתקן מוביל של קישוריות בכלי רכב.

דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס: "ולנס מחוייבת לשוק הרכב אשר מהווה מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה. סבב גיוס זה משקף את האמון החזק לו אנו זוכים מצד שותפינו ומהשוק לכל אורך הדרך. סמסונג, שלאחרונה הכריזה על רכישתה של חברת Harman, כמו גם Delphi ו-Mediatek הן שחקניות מובילות בתעשייה זו, והשקעתן בולנס מעידה על החשיבות של טכנולגיית HDBaseT Automotive עבור קידום חזון המכונית האוטונומית".

"לאחר עשור של פעילות בשוק האודיו-וידאו, במהלכו השגנו את היעדים שהצבנו לעצמנו ואף יצרנו תקן מוביל בתחום המולטימדיה, אנחנו ממשיכים להוביל את פלח שוק זה. בשנת 2016 הוספנו לחברה תחום פעילות חדש ומאתגר, וזהו שוק הרכב. אנו מצפים כי כבר בשנת 2020 תשולב הטכנולוגיה שלנו בכלי רכב מהדור החדש", הוסיף ירושלמי.

במסגרת סבב גיוס זה, משה ליכטמן, מייסד ושותף מנהל בקרן הצמיחה IGP, יצטרף למועצת המנהלים של ולנס. משה ליכטמן, IGP: "ולנס הראתה מחוייבות לקביעת סטנדרטים חדשים של חיבוריות בשווקים שונים, והצלחתה בשוק האודיו-וידאו היא הוכחה ליכולותיה הטכנולוגיות יוצאות הדופן. התרשמנו מאוד מהנהלת החברה, ומשיתופי הפעולה שהצליחה לרקום עם השחקניות המובילות בשוק הרכב. אנו מאמינים שהטכנולוגיה של ולנס תהווה מרכיב חשוב בעידן המכונית המחוברת והאוטונומית ואנחנו מצפים לקחת חלק בדרכה החדשה של החברה ולסייע לה לממש את הפוטנציאל העצום הגלום בשוק זה".

טכנולוגיית HDBaseT Automotive של ולנס עונה על הצורך של יצרני הרכב להעביר תכני מולטימדיה בקצבים הולכים וגדלים, על גבי תשתית כבילה פשוטה יעילה וחסכונית אשר מתאימה לסביבה המאתגרת של פנים הרכב. טכנולוגיה זו עתידה להשתלב במערכות הבידור מבוססות המידע (Infotainment) ובמערכות הבטיחות, ההתרעה והנהיגה האוטונומית (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) בדור הבא של כלי הרכב.

ולנס הכריזה בינואר 2016 על כניסתה לשוק הרכב העולמי ועל הצטרפותן של ענקיות הרכב דיימלר (Daimler AG) וג'נרל מוטורס (General Motors) ושל ספקית הטכנולוגיות לתחום הרכב דלפי (Delphi), לארגון התקינה הבינלאומי HDBaseT, אשר היא הקימה ומובילה. החברה השיקה ביוני 2016 את רכיב ה-VA600T המיועד להדגים העברה מהירה של וידאו ודאטה על גבי קישוריות HDBaseT במכוניות, הכריזה בסוף השנה שעברה שחברת דיימלר הגרמנית, יצרנית מכוניות Mercedes, בחרה בטכנולוגיית ה-HDBaseT לשימוש במכוניות שלה.

גלן דה ווס, סגן נשיא בכיר ו-CTO, Delphi: "היכולת להעביר נתונים בקצב מהיר ובצורה האמינה והיעילה ביותר היא הכרחית למימוש חזון המכונית המחוברת והאוטונומית. ההשקעה והשותפות שלנו עם ולנס מהווה הזדמנות נהדרת למנף את הפוטנציאל של טכנולוגיית HDBaseT Automotive במערכות של רכבי העתיד".

מיכאל רונן, שותף בחטיבת בנקאות ההשקעות בגולדמן סאקס ומנהל תחום ה-Auto Tech: "הפוטנציאל שקיים היום בתעשיית הרכב, אשר מחפשת לשלב עוד ועוד טכנולוגיות חדשות, הוא עצום. אנחנו רואים הזדמנות משמעותית עבור ולנס ליהנות ממגמה זו, ואנו שמחים לקחת חלק בפעילותה ובצמיחתה של החברה".

אודות Valens
אודות IGP

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

תגובה אחת

  1. Pingback: ולנס זכתה בתחרות חברות הטכנולוגיה החדשניות של תערוכת הרכב הבינלאומית בניו-יורק - פורטל האודיו וידאו AVmaster

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG