HARMAN ו-proteanTecs ישתפו פעולה בניטור, זיהוי תקלות ותחזוקה מונעת מרחוק במכוניות

 
קרדיט תמונה ותמונה ראשית - proteanTecs

הפתרון המשולב של החברות יאחד את טכנולוגיית ה-OTA של HARMAN שפותחה בישראל עם טלמטריית שבבים, יאפשרו יחד לנתח בענן את הנתונים שמגיעים מהמכונית, לאבחן תקלות ולבצע פעולות מנע באמצעות עדכני תוכנה

Harman, חברה בת בבעלות מלאה של Samsung Electronics, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים וחברת  proteanTecs  הישראלית, המפתחת פתרונות ניטור בריאות מערכות באמצעות דיפ-דאטה (deep data), ישתפו פעולה כדי לקדם גישה חדשה לתחזוקה חזויה ומונעת של תקלות בכלי רכב. הפתרון משלב יכולת של proteanTecs לאסוף נתונים המגיעים ממגוון מערכות אלקטרוניות שמותקנות כיום במכוניות ולזהות אי סדירות והפרעות בתפקוד עם טכנולוגיית עדכוני תוכנה מרחוק OTA)). המידע, ינותח בענן ובתוכנות קצה וישמש לטובת ניטור מתקדם של תקינות מערכות אלקטרוניות, כדי להודיע, לחזות ולמנוע תקלות בכלי רכב. 

המכוניות של היום כוללות יותר ויותר מיקרו מעבדים ומערכות תוכנה והמורכבות ההולכת וגוברת מציבה אתגרים חדשים. מכוניות מודרניות מכילות יותר מ-100 מיליון שורות של קוד תוכנה והפכו ל"מחשב על גלגלים" המחובר תמיד. מבחינת החומרה, יחידות הבקרה האלקטרוניות במכונית מכילות מערכת-על-שבבים מתקדמים המכילים מיליארדי טרנזיסטורים – נתון שהוכפל מדי שנה בשלושת העשורים האחרונים. מורכבות זו מקשה יותר ויותר על איתור ומניעת כשלים. כלי הרכב מסתמכים כיום על טכנולוגיית OTA עבור עדכונים חשובים במהלך חייהן של המכוניות על הכבישים. 

 
מיכל גבע. תמונה סמדר כפרי

הפתרון שמציעות שתי החברות הוא מערכת חדשה בשם Continuous Performance Monitoring – CPM שכוללת את תשתיות התוכנה והענן של Harman (איסוף מידע וניתוח המידע בענן) ואת אפליקציית האנליטיקה של proteanTecs שאוספת מידע על תיפקוד המערכות האלקטרוניות ברכב. תשתית הענן תנתח את המידע, תבצע הערכה מתי אי הסדירות בתיפקוד שהתגלתה תתפתח לכדי תקלה, ותנקוט באמצעים לפתרון הבעיה. במקביל, היא תשדר התראה למרכז השירות של יצרנית הרכב.

לדברי מיכל גבע, מנכ"לית Harman ישראל ומנהלת קבוצת ה-OTA בחברה, הטכנולוגיה של proteanTecs הופכת את השבבים לחיישני מערכת חכמים עבור כל יחידת הבקרה האלקטרונית והחיבור לטכנולוגיה של Harman יאפשר איתור תקלות ותיקון הבעיות מרחוק ובלי לקרוא למכונית לחזור למוסך. ״שיתוף הפעולה הזה שומר על חוויות הצרכנים בחזית, תוך מתן תוצאות עבור יצרן הרכב", אומרת גבע. ״אנו שואפים לזהות פגמים ברכבים מוגדרי תוכנה (Software Defined Vehicle – SDV)  ולאפיין אותם עוד לפני שיהפכו לתקלה״. 

 
עוזי ברוך. תמונה שרון בוכבינדר

לדברי עוזי ברוך, סמנכ"ל האסטרטגיה שלproteanTecs  מדובר בשיתוף פעולה קריטי עבור תעשיית הרכב. ״ככל שביצועי החומרה יהיו תלויים בתוכנה, נצטרך להעמיק את ההבנה שלנו בקשר הזה. שילוב פתרונות הניטור שלנו, הכוללים אנליזות של עומס על המערכות וחיזוי אורך חייהן, עם טכנולוגיית ה-OTA של Harman, יבטיחו פונקציונליות, בטיחות, וחוויית משתמש אופטימליים לנהגים." 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG