על פי הסקר, כמחצית מרוכשי המכוניות כיום מדווחים על קשיים בשימוש שוטף הן בחומרה והן בתוכנה של המכונית. מנכ״לית Harman  ישראל:  המשימה שלנו היא להפוך את הרכב למכשיר אלקטרוני מודרני, המשפר את חווית השימוש של הצרכנים, עם תכונות ושירותים מתקדמים לאורך כל חיי הרכב, שיתחרה הן בבתים חכמים והן בסמארטפונים במתן חוויות לצרכן המודרני

קרדיט - הרמן

בעולם בו יותר ויותר חברות המגיעות מעולם מוצרי הצריכה האלקטרוניים נכנסות לשוק הרכבים החשמליים, (דוגמת אפל, סוני או שיאומי), עולה גם הציפייה של רוכשי המכוניות לחוויית משתמש שמזכירה את העולם ממנו הגיעו הקונים, בו שולטים הסמארטפונים והדגש על התאמה אישית לרוכשים. סקר חדש שביצעה חברת האוטומוטיב Harman, חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמקדת בטכנולוגיות מחוברות לרכב, מגלה אי שביעות רצון מ׳תא הנהג׳ במכוניות ההווה ורצון לקבל מהמכונית ׳חווייה׳ שתעשיר את זמן השהייה בתוכה.

הסקר, שנערך בקרב נהגים ונהגות בגילאי 18-65, שרכשו מכוניות חדשות בשנתיים האחרונות ובקרב כאלה שמתכוונים לקנות מכונית בקרוב, מגלה כי כמחציתם – 48% מהנשאלים – מדווחים שממשק המשתמש ברכב כיום קשה לשימוש וקשה לגשת לתכונות השונות של המכונית בזמן נהיגה. 46% מהמשתתפים אמרו שהם מרגישים כי החומרה אינה מעודכנת ברכב שלהם כמו שהיו מצפים בדגמים חדשים של מכוניות ו- 44% ציינו כי כי חסרות להם במכונית תכונות בסיס שנמצאות כיום בטלפון הנייד שלהם.

"הסקר מראה כמה עמוק הצורך בגישה חדשה לפיתוח תא הנהג הדיגיטלי במכוניות של השנים הקרובות״, אומרת  מיכל גבע, מנכ״לית Harman  ישראל. ״הפרספקטיבה שלנו על תא הנהג השתנתה מאוד, בעיקר עקב ההתפתחות המהירה של הרכבים החשמליים. אנו רואים את המעבר מהמסך הבודד במכונית, שמנסה לחקות סמארטפון, למערכת של מסכים, שם המידע צריך להיות מוצג באופן שבו הוא מובן בקלות ומותאם במדויק לנהיגה. זהו נושא מאוד עכשווי בתעשיית הרכב כיום, עם חברות OEM (יצרניות ציוד מקורי), ספקים רבים שמחפשים לנהל מספר מסכים בתוך הרכב מול משתמשים שונים ותצוגות שונות״.

 

מיכל גבע. תמונה - סמדר כפרי

הפתרון, אומרת גבע, נמצא בתא נהג׳ דיגיטלי שפועל באמצעות פלטפורמות חומרה ותוכנה הניתנות להרחבה ולהתאמה אישית, כבדוגמת ה- Ready Upgrade של החברה. ״החומרה ׳גמישה׳ ויכולה לתמוך בעד שבעה צגים, שמונה מצלמות ו-12 מיקרופונים, עם ממשקי תקשורת בקר שטח CAN)) וממשקי תקשורת Ethernet. היא מציגה מידע מועיל, שיכול לספק תובנות אמיתיות, כגון עדכוני כבישים והתראות תנועה, באופן לא מסיח את הדעת. כך גם, התוכנה מותאמת לפי דרישה ומשדרגת את איכות הסאונד ואת מערכות האודיו השונות שקיימות לרכב ומוצע גם ניווט בתלת-ממד במציאות רבודה  כדי לשפר את חווית הנסיעה של הנהג והנוסע באמצעות גרפיקה איכותית והיפר-ריאליסטית״. 

לדברי גבע, Ready Upgrade הופך את הרכב למכשיר אלקטרוני מודרני המשפר את חווית השימוש של הצרכנים עם תכונות ושירותים מתקדמים לאורך כל חיי הרכב, ומתחרה הן בבתים חכמים והן בסמארטפונים במתן חוויות שאפתניות לצרכן המודרני. ״אנו מדברים למעשה על חבילה של טכנולוגיות מוכנות לייצור המפחיתות את זמן הפיתוח והעלות שמאפשרת שדרוגי חומרה ותוכנה לאורך כל חיי הרכב. אנו מאמינים בכך שמכוניות נועדו גם ׳לחיות׳ בהן ולא רק לנהוג בהן… המטרה שלנו היא להמציא מחדש את החווייה הצרכנית עבור השוהים במכונית, לכזו שמקלה על המשתמשים בה, פרודוקטיבית יותר ובטוח שגם מהנה יותר״. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG