בשנות ה-80 והתשעים נחשבה מדיין לאחת הערים האלימות ביותר בעולם ובקולומביה בפרט והיוותה את מקור הפעילות של ברון הפשע הידוע לשמצה של פבלו אסקובר ("נרקוס"), אך מאז תחילת המאה ה-21, השקיעה  העירייה סכומים ניכרים לצורך מאבק באלימות, מה שהוביל לירידה דרסטית במספר הפשעים החמורים כגון מקרי הרצח

האתגר

למרות שיפור רמת הביטחון האישי בעיר, רמת האלימות באצטדיונים ומגרשי הכדורגל הייתה ונשארה גבוהה, כאשר את המהומות מובילים חוליגנים משתי הקבוצות המקומיות הפופולאריות "אינדפנדיינטה מדיין" ו-"אתלטיקו נסיונל" שחולקות את אצטדיון "אטאנאסיו חירארדוט" המכיל כ-45,000 מקומות. הסכנה לציבור הייתה עד כדי כך גדולה, עד שלעיתים היה צורך לחסום מאוהדי אחת הקבוצות את הכניסה ליציעים.

על פי מנהל פתרונות התקשורת והטכנולוגיה של NEC בקולומביה, המהנדס קארלוס גוארין, העובדה שבאצטדיון יכולים לשהות כמות גדולה כל כך של צופים וישנן מספר גדול של יציאות וכניסות, חייבה את החברה לחשוב על פתרון אפקטיבי במיוחד עם כושר עמידות גבוה. 

הפתרון

המערכת של NEC לזיהוי פנים (NeoFace® Watch) מאפשרת לזהות פרטים יחידים באופן מהיר ומדויק על בסיס מאגר מידע של אוהדים בעייתיים וכך להגביל את כניסתם. על מנת לספק אבטחה זו, היה צורך לבצע אינטגרציה בין המערכת של NEC לבין מערכת המעקב של ספקית הפתרונות המקומית ROBOTECH. בסופו של דבר הוצבו כ-50 מצלמות בשערים ועוד 25 מצלמות ברזולוציה גבוהה ביציעים הקרובים למגרש. בסך הכול כ-170 מצלמות באצטדיון כולו, המחוברות לחדר הבקרה של משטרת המטרופולין.

ברגע שהמצלמות הממוקמות בכניסה מזהות התאמה אל הרשימה השחורה, נשלחת התראה ב-SMS אל צוות האבטחה במקום. הרשימה השחורה מתעדכנת לא רק ממאגרי נתונים של המשטרה והרשויות המקומיות, אלא גם על סמך תקריות אלימות שמתרחשות בזמן אמת.

המערכת של NEC זכתה להכרה גם מצד המכון האמריקאי לתקנים וטכנולוגיה ורמת הדיוק שלה עומדת על 99.2%. שום פתרון אחר בשוק אינו משיג את רמת הדיוק והמהירות הזו, ולמצלמות של NEC יש אפשרות לעבוד גם בתנאים לא אופטימליים כמו תאורה חלשה או אפילו כאשר היא סורקת עצמים הנמצאים בתנועה.

תוצאה

עם יישום המערכת, אלפי אנשים נבדקים באופן מיידי כאשר הם מגיעים לאצטדיון וגם בזמן שהם שוהים בתוכו. אוהדים בעייתיים מזוהים במהירות והכניסה שלהם נמנעת. גם היעילות של עבודת צוות האצטדיון משתפרת וכעת תושבי העיר יכולים ליהנות שוב ממשחקי כדורגל ומאירועים נוספים באצטדיון מבלי לחשוש לביטחונם. 

על פי המחלקה לביטחון ציבורי, הקהל יכול לאכלס את האצטדיון מבלי שיתרחשו תקריות אלימות ומבלי צורך להפריד בין הקהל למגרש. אחד האירועים המשמעותיים ביותר שהתקיימו באצטדיון לאחרונה היה מעמד הזיכרון לאסון המטוס של מועדון הכדורגל שאפקואנסה הברזילאי. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG