שיחה עם דרור ירושלמי, מנכ"ל Valens, על פעילות החברה בשוק האוטומוטיב

דרור ירושלמי מנכל ולנסבינואר האחרון הודיעה חברת השבבים הישראלית ולנס (Valens) רשמית על שיתוף פעולה עם יצרניות הרכב הגדולות בעולם לקראת הטמעה ושילוב של טכנולוגיות  החברה (השבב והתוכנה) במכונית המחוברת (Connected Car). צוות AVMaster נפגש עם מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, דרור ירושלמי, לשיחה בנושא פעילותה של ולנס בתחום האוטומוטיב.

מהם תחומי הפעילות של ולנס כיום?

ולנס קיימת כבר 10 שנים, אנחנו המצאנו את טכנולוגיית HDBaseT אותה ייעדנו בהתחלה לתחום ה-AV) Audio Video). מהר מאוד הפכנו להיות סטנדרט בסביבות עסקיות: תאגידים, משרדים, מקומות ציבוריים, חנויות וכו' וזאת משום שפתרנו בעיות רבות בטכנולוגיות שקדמו לנו. כיום לחברה שני תחומי פעילות עיקריים: אודיו וידאו (Pro AV) ותחום האוטומוטיב.

תחום ה-Pro AV של ולנס הוא רווחי וצומח, עם מכירות של מיליוני שבבים בשנה. המכירות של החברה בשנת 2015 היו בעיקר לשוק ה-AV ועמדו בסימן גידול של  15% – 20% במכירות. הטכנולוגיה של ולנס היא סטנדרט בשוק הזה והמכירות של החברה ימשיכו לצמוח ביחד איתו. בתחילת 2016 ערכנו גיוס כספי בכדי לתמוך בפיתוחים ובהתאמה של המוצר שלנו לשוק האוטומוטיב וכמו כן גייסנו עובדים נוספים.

אנחנו מאמינים כי פוטנציאל המכירות של ולנס לתחום האוטומוטיב גדול מזה של עולם ה-Pro AV,  אולם שוק זה ידוע בקצב האיטי בו הוא מאמץ טכנולוגיות חדשות, זאת במיוחד בשל החשש מתקלות ומהעלות הגבוהה של  ה"ריקולים" (החזרת מכוניות לצורך בדיקה או החלפה של חלק פגום). אנחנו כבר מעל שנה וחצי בתהליך מול חברות רכב רבות. המוצרים הראשונים יהיו בתחום ה- Infotainment ואני מאמין שבשנת 2020 כבר נראה אותם ברכבים.

מהו הרקע לפעילות ולנס בשוק האוטומוטיב?  

Valens inside ולנס בשוק הרכבבשנים האחרונות, נכנסו לרכבים טכנולוגיות שונות הכוללות תקשורת פנים-רכבית, אבטחה ובטיחות, הגנה מפני וירוסים, נהיגה אוטונומית, מצלמות, רדארים ועוד, אשר הביאו לחשיפה של תעשיית ההייטק לשוק האוטומוטיב. אנחנו מספקים פתרונות תקשורת פנים רכבית לשני תחומים עיקריים במכונית המחוברת: הראשון הוא מערכות הבידור מבוססות המידע (Infotainment) אשר כוללות את כלל המחוונים, מסכים, שקעי  ה-USB והתצוגות, והשני הוא מערכות ADAS (מערכות בטיחות ועזר מתקדמות לנהג) ברמות שונות: החל ממערכות המספקות כלים לבטיחות וסיוע לנהג ועד למערכות לרכב האוטונומי.

הטכנולוגיות של Valens מאפשרות לייעל משמעותית את תפעול ועלות הדור הבא של מערכות אלו, כאשר מה שצפוי לאפיין אותן הוא תקשורת מהירה, איכותית וזולה יותר, הפצה מהירה ללא דחיסה של תכני אודיו-וידאו, אתרנט, אותות בקרה, USB וחשמל על גבי תשתית כבילה פשוטה וחסכונית. כאמור, הפתרונות שלנו מאפשרים מספר נמוך של כבלים, קצב תקשורת גבוה, מרחק פריסה גדול יותר והתקנות פשוטות יותר. בשל האחידות הטכנולוגית והשימוש במספר קטן יותר של מחברים וכבלים גם כמות התקלות מתמזערת.

נושא הכבלים ברכבים הוא נושא מאוד מסובך, כבד ויקר: המגוון של הכבלים הוא רחב ובשל כך יש למתכננים קושי תכנוני. רבים לא יודעים זאת אבל הכבלים הם הגורם השלישי במספר במשקל הרכב. גם השימוש ב-Wireless עבור המערכות הנ"ל איננו אמין בסביבה מלאת רעשים אלקטרונים כמו הרכב. במציאות הזו ולנס יודעת להפחית גם את העלות, גם את מספר הכבלים וגם את המשקל הכללי של הכבלים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למשוך כבלים סטנדרטים, שנמצאים בשימוש כבר כיום בעולם הרכב, לאורך של עד 15 מטר וכן שרשור של מספר נקודות על כבל אחד; כך למשל היצרניות יכולות לשרשר באמצעות ולנס מספר רב של מצלמות על גבי כבל אחד, וזה מספק יתרונות מבחינת התכנון, המשקל, הגמישות, המחיר ועוד.

אילו מהירויות דורשות הטכנולוגיות הקיימות היום?

כיום רוב הטכנולוגיות הן איטיות, האינטרנט הקיים היום ברכב, המיועד להעברת תקשורת מהירה, יודע להעביר בסך הכל 100 מגה ביט בשנייה. אנחנו יודעים להעביר בעזרת אותם הכבלים שהאינטרנט משתמש בהם שישה ג'יגה ביט לשנייה, שזה פי 60. אמנם למחוונים כמו חיווי ברקס לדוגמא, אין צורך בטכנולוגיות מתוחכמות, אולם הצרכים המתפתחים השונים של תחום ה-ADAS דורשים מהירויות גבוהות, אמינות ואפס תקלות.

הצרכים של יצרניות הרכב כיום הם בסביבות ג'יגה ביט לשנייה, בשיחות שאנו עורכים עם יצרני הרכב הם מדברים על קצבים מתבקשים של 5 ג'יגה ואנחנו מעריכים שעוד מספר שנים 6 ג'יגה ביט יהיה המינימום.

כיצד תיראה מכונית העתיד?

אני לא מאמין שיהיה מהפך משמעותי בבידור, אלא שלנהג תהיה יותר אינפורמציה. ברכב יהיה מספר גדול של מסכים, המחוונים, הכפתורים והמזגן יופעלו באמצעות מסכי מגע, במקום מראות צד יהיו מצלמות חיצוניות שישדרו לתוך מסכי HD בתוך הרכב מבלי צורך להסתכל החוצה. עם הטכנולוגיה של ולנס, כל המידע הדו כיווני שרכיבים אלו מעבירים, לרבות מסכי המגע, המזגן וכו' יעבור על גבי מספר נמוך של כבלים ובמהירויות גבוהות משמעותית.

גם תעבורת ה- USB  תעבור שדרוג משמעותי. הטעינה באמצעות כבל USB ברכב היא איטית זאת משום שסוג הכבל והמחבר הנמצאים בשימוש כיום לא יכולים להעביר הספק והכבל מוגבל לאורך של מטר אחד בשל מגבלות טכנולוגיות. בעתיד השימוש במחבר החדש (Type C) יאפשר זרמים גבוהים יותר שיתורגמו להספקים גבוהים יותר ולכן תשתית מתאימה כמו HDBaseT נדרשת. ולנס מאפשרת לפתור את בעיות התכנון, המרחק וההספק:  עם HDBaseT לכבל  אין מגבלת אורך וגם הספק הטעינה שהוא מאפשר יהיה בדיוק כמו בסביבה הביתית.

מה קורה בשוק האוטומוטיב בישראל ומה המסר שלכם לחברות ישראליות?

מרגישים בארץ צמיחה גדולה של חברות ישראליות שקמו לטובת הטכנולוגיות לשוק האוטומוטיב וכן חברות שמוסיפות או משנות כיוון לשוק זה. כמעט כל שבוע מגיעות לישראל חברות בינ"ל שונות בכדי לבחון את הטכנולוגיות הישראליות החדשניות בתחום, אני מעריך שיש בארץ כיום כ-100 חברות שעוסקות בתחום זה. (למפת החברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום התחבורה לחצו כאן)

הטכנולוגיה שפיתחנו הפכה לתקן עולמי המוגן בפטנט, והוא מקודם באמצעות ארגון HDBaseT הבינלאומי שהקמנו בשנת 2010, בשיתוף עם LG, סמסונג ו- Sony Pictures Entertainment במטרה לקדם את התקן להפצת תכני מולטימדיה בעסקים, מקומות ציבוריים ובבתים, ולחבר בין שחקני מפתח מובילים בשוק מוצרי הקצה.

אחד המסרים החשובים שיש לולנס להעביר לעמיתינו המקומיים הוא לחשוב בגדול, כמו חברות ענק, גם בשלב שהחברה קטנה ולא מוכרת. אנחנו עשינו את הצעד הקריטי הזה עם ההקמה של ארגון HDBaseT בו חברות כיום כ- 180 חברות בינלאומיות, בהן יצרניות האלקטרוניקה המוכרות בעולם, כגון:  LG, סוני, סמסונג, GM, פנסוניק, פיליפס, NEC, פיוניר, היטאצ'י ועוד. גם את הטכנולוגיה לתחום הרכב (HDBaseT Automotive) אנחנו מקדמים באמצעות הארגון הזה ובשנה האחרונה הצטרפו אליו וממשיכות להצטרף חברות רבות מהתחום כמו GM, Daimler, Delphi, Harman והיד עוד נטויה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG