איש אחד, זמינות של צוות וידע של מחלקה = יתרון בשוק ה LED התחרותי שצובר תאוצה רבה. הכירו את מיקי פוטוצקי, מנכ"ל לד וויז'ן, החברה שרוצה להוביל את פרויקט ה LED הבא שלכם

האיש והחברה

אחרי מגוון תפקידים בתחומי התאורה, ההגברה והמסכים, החליט מיקי פוטוצקי לפתוח מותג משלו. כזה שיביא את כל מה שהוא יודע למקום אחד, ממנו יסופקו שירותים למגוון חברות בתחום וכמובן ללקוחות קצה ששמעו ש"טכנולוגיית ה LED היא העתיד", אבל מחפשות את הדרך אליו.

לד וויז'ן מספקת מעטפת של פתרונות בתחום ה LED, עם התמחות במימושי 'אאוטדור' כדוגמת שלטי חוצות, תחום השילוט הדיגיטלי הרחב וכמובן פתרונות LED 'קונבנציונאלים' לתצוגות, קירות וידאו, חדרי ישיבות ועוד. פוטוצקי טוען ש'לד-וויז'ן' יודעת לתת מענה מדויק למנעד רחב של רמות ואיכויות מוצר מול תקציבים שונים, ובעיקר למצוא את הפתרון הנכון ביותר לכל שילוב ביניהם: "לד-וויז'ן מלווה את הלקוח ומסייעת לו בכל האתגרים הקשורים בפרויקט בתחום ה LED. במציאות, לקוחות רבים מקבלים הצעות מחיר ללא היכולת להבין מה עומד באמת מאחורי הסעיפים השונים. האתגר באפיון הצרכים דורש התמחות בדומה לתחומים מקצועיים אחרים, אחרת יש פספוסים רבים", אומר לנו פוטוצקי ומוסיף: "גם חברות אינטגרציה ותיקות עדיין עושות את הצעדים הראשונים שלהן בתחום, דבר אשר עלול להשפיע על התוצאה הסופית ולכן, מהרצון שלי לתרום ולאפשר לתחום לצמוח בצורה הנכונה ביותר, הייתי שמח שכל השחקנים המעורבים יעמיקו, יתייעצו וישתפו ידע. אני חושב שבעולם ה LED יש אפילו אתגר גדול עוד יותר, מכיוון שמדובר בתחום שבו אין הלימה בין הפנטזיות של לקוח הקצה לתקציב שהוא מוכן להוציא, ואסור לשכוח שמדובר גם על הצטיידות "ספורדית" ולא שוטפת כמו מערכת CRM שבה מעמיקים את הידע וההיכרות עם תקופת השימוש. כאן מדובר בפרויקטים שהלקוח נשאר עם התוצאה עליה שילם עם מסירתם. לד-וויז'ן מתמחה בדיוק בליווי תהליכים כאלה ומאפשרת להפיק את המרב מכל פרויקט." 

אולם אירועים ארכה בנמל תל אביב (צילום - לד וויז'ן)

הבידול - רזולוציות

פוטוצקי:"הקילומטראג' של לד-וויז'ן כולל מסירת פרויקטים בקניונים המובילים בישראל, מרכזי מבקרים, חדרי ישיבות, אולמות אירועים ואפילו מס' פרויקטים שמסרנו בחו"ל. עיקר הערך עבור הלקוח הוא להבין את הממדים השונים המעורבים בפרויקט מסוג זה – החזון והמטרות של הלקוח, שטח הרצפה, המרחקים ואילוצים פיזיים נוספים, קהלי מטרה, מימוש מרכזי ומימושים היקפיים, תקציב ועוד. היכולות של עולם ה LED עבור המימושים השונים עצומות, ואני אישית מרגיש פספוס על כל לקוח שלא מברר מה הוא יכול לקבל מפתרונות אלה כתחליף לפתרונות ההקרנה והמסכים הקונבנציונאלים או שילוב מאוזן ביניהם."

לד-וויז'ן מאותגרת מהמצב שבו היא מלווה חברות אינטגרציה מצד אחד, ומהצד השני נותנת שירותים ישירות ללקוח הסופי. עם האתגר הזה מתמודד פוטוצקי דווקא באמצעות הגודל: "כבעלים של חברה קטנה, בראש ובראשונה אני זקוק לשותפויות עם חברות האינטגרציה ולכן לעולם לא אתמודד על פרויקט בו מעורבת חברה אשר מבקשת את שירותיי. ההיפך! תמיד אעדיף לעבוד גם אם בריוווחיות נמוכה יותר, במטרה לשמור על האינטרס של אותה חברת אינטגרציה, כל זמן שהלקוח הסופי מקבל את המענה המקצועי ביותר שאנחנו יכולים להפיק עבורו יחד. הדבר מוביל למערכות יחסים בהן נהנות חברות האינטגרציה משירות נקודתי, On-Demand, בתחום ה LED- במקום לגייס בעל מקצוע שצריך לשלם לו משכורת קבועה ולהתחייב לספק לו עבודה ובכל מחיר. ההתמחות של לד-וויז'ן מאפשרת להן למעשה לקנות שירותים ולהמשיך להיות תחרותיות בהיבטי המחיר. 
לעומת זאת, בפרויקטים מול לקוחות קצה בהם לא מעורבת חברת אינטגרציה, אני מפשיל שרוולים ונותן את המעטפת המלאה של ייעוץ, אפיון, תכנון וליווי, תוך שימוש בצוותי גרילה מקצועיים איתם אני עובד בהתאם לאופי הפרויקט וההתמחות אותה הוא דורש." 

שיתוף פעולה של לד וויז'ן עם האומנית מיכל רובנר – אומנות המוצגת על קיר לד ענק בקו הרכבת החדש Elizabeth ב Canary Wharf לונדון

פוטוצקי:"הפתיחות והאמון הם המפתח להצלחת פרויקט מכל סוג. ה'אני מאמין' שלי הוא לתת שירות שמעביר את הלקוח או השותף במסלול המדויק ביותר, תוך מענה משותף על האתגרים – גובה ורוחב החלל, מרחקי צפייה בפועל ועוד ועוד. לעיתים פתרון LED בכלל לא יתאים לאפיון הדרישות ולא ישרת את מטרות הפרויקט, ואין לי שום כוונה לשים מוצר לא מתאים מכיוון שהוא 'יישב' שם ויהיה הרפרנס שבגללו אקבל הרבה פחות פניות. אנחנו פועלים בשוק קטן וביקורתי שבו כל פרויקט מזוהה עם החברה שביצעה אותו, ולכן חשוב לי לשים הכל על השולחן, ללכת עם האמת שלי ואפילו לוותר כשהתוצאה הצפויה תהיה פחות ממה שהגדרתי כהצלחה של פרויקט בלד-וויז'ן" 

מגמות של איזון

"יש יותר ויותר כניסה של פתרונות LED לריטייל, לחדרי ישיבות ולמימושים נוספים. יותר נוח לקיים ישיבה עם מסך שפולט את כל האור החוצה במקום להקרין, אולם יחד עם זאת אני לא חושב שמקרנים ייעלמו. יש להם את הקסם שלהם עם היתרונות הייחודיים להם. מקרנים עשויים להיות פתרון זול ולא רע כאשר תנאי התאורה קבועים ומוגדרים. כשהם משתנים, זה מסתבך והמחיר מזנק, אם ניתן בכלל לתת מענה במימושי הקרנה. לעומת זאת, פתרון LED הוא ורסטילי ומודולרי מאוד, מאפשר עיצוב ושינויים וזה יתרון עצום עבור הלקוח". 

מרכז מבקרים שרשרת הדורות (צילום - לד וויז'ן)

טיפ לדרך

עם הניסיון הרב בענף, מסביר פוטוצקי מה בעיניו הוא הבסיס להכול: "השוואה של 'תפוחים לתפוחים' זה משפט מאוד שחוק אבל גם מאוד מדויק ומתאים לתחום ה LED. בשוק חדש ומעט פרוץ, שבו הלקוח עלול לחפש את המחיר הטוב ביותר, מומלץ לערב יועץ ואם לא, לפחות להיות מעורבים, ללמוד עד כמה שניתן, להבין את המפרטים והפרמטרים השונים, להגדיר שאלות נכונות ולהיות מסוגלים לצפות את התוצאה. עכשיו, כשמחלקות ה IT לוקחות 'בעלות' על פרויקטים בתחום ה AV והמולטימדיה הארגוניים, יש את הכלים הטובים ביותר לעשות את זה נכון."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG