אם מסתכלים על שנת 2021-2022 דבר אחד בולט במיוחד והוא תחום ה-LED. טכנולוגיה זו על כל גווניה ויישומיה הופכת להיות עתיד המסכים בגדלים גדולים במיוחד ונראה שלפי היצרניות המובילות בשוק גם לגדלים קטנים יותר ועד לפתרונות ביתיים. 

ככל שהתחום מתפתח כך גם שמים לב לדברים נוספים למשל כמות החום הנפלטת ממסכי ה-LED הבוהקים. בראיון מיוחד עם מארק קוקסון מחברת XTG, קיבלנו הסבר מעמיק על נושא זה ואחרים. אתם מוזמנים לצפות.

זו לא גזירה משמים 

מארק קוקסון מחברת XTG חמוש בחיוך רחב, המון צניעות וניסיון של שנים אותם הוא מביא לראיון. הידע והתובנות שצבר בתחום ה-LED הופכים אותו בעינינו לאדם שאפשר וכדאי לפנות אליו כשרוצים פרויקט מוצלח בתחום. קוקסון מסביר כי החום הנפלט הוא למעשה תוצאה ידועה בה החיווט המחבר את הדיודה (נורה) עצמה ללוח מתחמם ומייצר חום. הוא מוסיף כי ישנם מספר יישומים לחיבור הדיודה ונוכל למצוא יצרניות LED עם לוחות בהם החיווט נעשה מאחורי הלוח וכמות החום הנפלטת נמוכה משמעותית. במלים אחרות: החום הנפלט אינו גזירה משמים, ניתן לבחור טכנולוגיה הפולטת חום בחלקו האחורי והבלתי נראה של מסך ה-LED, אבל זה חלק אחד של המשוואה.

הקשר לחוות שרתים

קוקסון ממשיך לחלקה השני של המשוואה שתוכל להביא למיצג LED מרהיב ללא אפקט החימום. מדובר בשילוב של שני גורמים: הנחיות בטיחות ונגישות ובינוי. מצד הבטיחות והנגישות מסביר קוקסון כי ישנם קווים מנחים כלליים (הם שונים בין ארה"ב לישראל אולם קיימים בשתיהן) המתארים כיצד ניתן להתקין מסך על גבי הקיר כך שלא יפריע למעבר תקין. מצד הבינוי ישנם היבטי קונסטרוקציה שתתמוך במשקל התצוגה ופיזור חום נכון. את פיזור החום משווה קוקסון לחוות השרתים ומסביר כי מומלץ לייצר מעין ארובה אליה יתנקז החום הנפלט מחלקו האחורי של המסך, כמבוצע בחוות שרתים.

השפעה החום על חווית הרכישה

אנחנו נוגעים בנקודה הרגישה והיא השפעת נושא החום הנפלט ממסכי ה-LED על תהליך הרכישה: ממה להיזהר, האם להירתע ואיך כדאי בכל זאת להתקדם כשרוצים תצוגה גדולה מבלי לדאוג. קוקסון מקשיב באריכות ומשיב כי אם אתם נכנסים לפרויקט כלקוח קצה, חשוב למצוא את השותף שיתאים לכם וידע להדריך אתכם, להסביר לא רק לצוות הבינוי בארגון אלא לכל מי שזקוק למידע אודות משמעויות פיזור החום. 

כדאי אם כך, שחברות אינטגרציה יתנו ללקוח את המידע בצורה הנגישה ביותר. בסופו של דבר, אומר קוקסון, ככל שהתהליך הטכני מפורק למונחים פשוטים והלקוח נרתם לתהליך בצורה מודעת, כך גוברים הסיכויים לפרויקט מוצלח ללא חשש מחום.

אנחנו יוצאים מהראיון עם תובנות וזווית חדשות על תחום התצוגות המהמם שנקרא LED ועם מבט קדימה על עולם שנראה מדהים, ולא חם מדי. 


Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG