Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שני, דצמבר 1
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית המכוניות החדשות מחכות ל-5G
    חדשות

    המכוניות החדשות מחכות ל-5G

    מערכת AVMASTERBy מערכת AVMASTER16 בינואר 2018Updated:19 במרץ 2023אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    בתערוכת CES מוצגות לא מעט מכוניות חכמות וטכנולוגיות שיהפכו את המכוניות שלנו להרבה יותר בטוחות, נוחות, ועל פי מובילאיי, גם לסוג של סורק חכם שיוכל להתריע על כל מפגע או שינוי בדרך. עד כמה שהטכנולוגיות האלו חדשניות ומרשימות, יש להן נקודת תורפה אחת עיקרית: הן צריכות חיבור אלחוטי יציב ומהיר לרשת עם כמה שפחות עיכוב (Latency)

    CES היא אמנם לא תערוכה שמתמקדת בסלולר, אבל בהחלט היו בה כמה הכרזות מעניינות ש-PC Mag שיתף אותן עמנו. בראש ובראשונה, חברת קוואלקום הציגה שתי מכוניות מרושתות.  קאדילק ומזראטי, אשר משתמשות בטכנולוגיה מבוססת סנאפדרגון על מנת לספק תקשורת נתונים מהירה במיוחד על גבי דור 5G ואפילו דור 4G LTE  הנוכחי. למרבה הצער, על פי אחד מן הנציגים ש-PC Mag דיבר איתם, השימוש בדור 5G, לא יהפוך להיות נפוץ במהלך השנתיים ואולי אפילו ארבע השנים הקרובות.

    עוד נציגה בולטת מעולם הסלולר היא סמסונג שהציגה מערכת בשם  Telematics Control Unit TCU, אשר לדבריה מוכנה לדור החמישי. המערכת משתמשת בטכנולוגיית אודיו משוכללת שפותחה בשיתוף פעולה עם הרמן. למרות שכרגע אין הכרזות על שיתופי פעולה משמעותיים, סמסונג מבטיחה שבקרוב תציג אחד כזה עם אחת מהיצרניות האירופאיות הבולטות בשוק הרכב.

    רוחב פס פנימי מהיר

    עם כל הכבוד לרוחב הפס הרחב שהדור החמישי יאפשר לנו, צריך בסופו של דבר גם מודל מתאים שיעניק לרכב את היכולת לקלוט את כל המידע הזה, וכאן הוצג שיתוף פעולה מעניין בין סיסקו ויונדאי שיאפשר להטמיע מערכות שמספקות פתרון כזה בדגמים מסוימים של יונדאי החל מ-2019. השילוב החכם בין חומרה קיימת לתוכנה, יאפשר בתיאוריה  להעביר נתונים בקצב של עד ג'יגה בייט אחד לשנייה, המהירות הסטנדרטית של רוב הראוטרים הביתיים מהשנים האחרונות. 

    בעתיד יונדאי צופה שיפור נוסף למהירות הזו באמצעות שימוש בענן ועדכוני תוכנה נוספים, מה שיוסיף תכונות חכמות נוספות כמו מיפוי של השטח ואגירת מידע על מצב התנועה ואפילו מזג האוויר בזמן אמת. שימוש עתידי יאפשר אף לנהל תקשורת מול רכיבים שונים בערים החכמות כמו חניונים או אפילו רמזורים… החברה גם לא פוסלת מכירה של הטכנולוגיה ליצרני רכב נוספים.

    חברה נוספת שמתכוונת להשיג מהירות גבוהה אפילו יותר היא Valens. הטכנולוגיה שלה, שאותה היא מכנהHDBaseT, ולמעשה קיימת כבר, תאפשר מהירות של מספר ג'יגה בייטים לשנייה, שידור של וידאו ב-HD ותמיכה בחיבור USB 2.0, כל זאת באמצעות עוצמה חשמלית של 100 וואט. על פי ואלנס, היא הצליחה ליצור שיתופי פעולה עם 180 יצרנים שונים.

    בטיחות מעל לכל? 

    למרות כל ההבטחות האלו, הן לא יהיו שוות שום דבר אם הטכנולוגיות הללו לא יהיו מאובטחות מספיק. בסופו של דבר, אף אחד הרי לא רוצה שתסריט אימים של פריצה לעשרות ומאות רכבים על ידי גורמים עוינים יהפוך למציאות…

    בניגוד לשנים קודמות, הנושא הוא כבר לא טאבו, וסמסונג וסיסקו דיברו עליו בחופשיות בתערוכות שלהן. יש אפילו סגמנט חדש של חברות אבטחה אשר מתמקדות בשוק הרכבים החכמים, כמו למשל Thales e-Security  (שלא השתתפה ב-CES) ו-Interpid Control Systems, שערכה פאנל של שאלות ותשובות ואפילו הכריזה על שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס.

     
    רכב אוטונומי
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleקרמר מגדירה מחדש את הגישה לעולם השליטה
    Next Article המרוץ ל AV Over IP- מה השתנה?
    Avatar photo
    מערכת AVMASTER

    מאמרים אחרונים

    הונאות בקרב מבוגרים – ESET מציגה איך ההאקרים מנצלים בדידות ופערי ידע טכנולוגיים

    קרא עוד

    פלטפורמת הלינוקס של רד האט מספקת חוויה משופרת ל-GPUs של AMD, אינטל ואנבידיה

    קרא עוד

    גאווה ישראלית: סטארט-אפ המד-טק הישראלי Nanose Medical זכה במקום הראשון לחדשנות בתחום הבריאות בכנס MEDICA היוקרתי

    קרא עוד

    ענקית הפינטק INTUIT חתמה על עסקה של יותר מ-100 מיליון דולר עם OpenAI: מוצרי החברה יפעלו בתוך ChatGPT

    קרא עוד

    רדט חתמה על הסכם לייצוג והפצת כלל הפתרונות של  יצרנית ציוד הבדיקה והאנליזה Tektronix

    קרא עוד

    MAXHUB Xboard V7: הלוח החכם שמביא רעיונות לחיים

    קרא עוד

    קרן מכבי משדרגת את שירותי הרווחה לאוכלוסיות מוחלשות עם מערכת CRM מתקדמת מבית אברא

    קרא עוד

    כך מכשיר ה-UC San Diego את דור ה-XR הבא עם סוני SRD ו-mocopi

    קרא עוד

    לעשות לייק ולגנוב את האשראי -ESET  מזהירה מפני הונאות פיננסיות מבוססות AI ברשתות החברתיות

    קרא עוד

    NVIDIA מרחיבה את מרכז הפיתוח בבאר שבע פי שלושה ותגייס מאות עובדים בדרום

    קרא עוד

    החדר שומע אותך טוב יותר- הכירו את HP Poly Studio A2

    קרא עוד

    כך טכנולוגיה יכולה לאזן את החזרה הרצויה למשרד

    קרא עוד

    עתיד חוויית האירוח על פי פיליפס

    קרא עוד

    חביבת הקהל – זום מככבת בדו״ח גרטנר לשנת 2025

    קרא עוד

    Samsung מציגה סדרת מסכים חדשה לשוק המלונאות – HU8000F

    קרא עוד

    מהאופרה לחדר הניתוח: טכנולוגיית המיפוי שמשנה את הרפואה

    קרא עוד

    LG פורצת דרך בחינוך: בינה מלאכותית ומסכים חכמים משנים את הכיתה

    קרא עוד

    Crestron Flex: הפתרון האולטימטיבי לשיחות וידאו באיכות גבוהה לעידן ההיברידי

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.