תחום ה AV המקומי מסכם ארבע שנים מאתגרות, מעניינות ועמוסות חדשנות ושינויים. ארגונים שהשכילו להוביל את השינויים והמגמות ואפילו לזרום איתם- צמחו. אחרים נאבקים בהם אבל הדבר הנכון ביותר יהיה להבין כי השינוי אינו בהכרח גזירת גורל מאיימת אלא הזדמנות אמיתית ליוזמות חדשות והטמעת מתודולוגיות מצמיחות שישיגו עבור הארגון תוצאות טובות יותר. 

Freepik Premium

לא בטוחים? מתייעצים (או קוראים באתר AVMASTER)

מוטיב חוזר בשנים האחרונות הוא ההחלפה או השילוב של פלטפורמות הקולבורציה בארגון. אותו היצע שהיה מובהק מאוד; זום היא פלטפורמת וידאו, מיקרוסופט טימס התגאה בצ'אט חזק, הרי שהיום יש היצע רחב של פתרונות מיצרניות רבות שהוסיפו לא מעט יכולות תוך זליגה לתחומים שלא היו ליבת הפעילות שלהן. כך לדוגמא נכנסה זום עם עולם הטלפוניה והקול-סנטר, סיסקו שינתה את פני וובקס לחלוטין והיא כוללת את כל היכולות שיש לסיסקו להציע בעולמות הטלפוניה והקולבורציה. מיקרוסופט לא נותרה חייבת והידקה עוד יותר את יכולותיה עבור הפעילות הקבוצתיות מיקרוסופט הייתה בין הראשונות להוסיף בינה מלאכותית, טכנולוגיה שעומדת לשנות את הדרך בה אנחנו מתקשרים.

אפשרויות נרחבות = הזדמנות ושיפור עמדת לקוח הקצה. אז מדוע הוא מפספס את השפע

במילה אחת – תרבות. במעט יותר – הארגון מורכב מבעלי תפקידים אנושיים שלרוב אינם מחבבים שינויים כאשר לכל אחת ואחד מהם עשוי להיות הרגל ומוטיבציה שונה לקראת שינוי כזה או אחר. הגדרת האיכות הנמדדת גם היא משקפת פרספקטיבה שאינה אובייקטיבית בהכרח.

מהצד השני, הארגוני- הפער בין הדברים המוצגים לבין הביצוע שונה, היישום לא תמיד כולל תכניות מיגרציה מסודרות או תכניות הטמעה (מתפעול ועד לרמת המשתמש). בהמשך אסביר כיצד שתי אלו תורמות בצורה ניכרת למעבר חלק ומוצלח בין הפלטפורמות השונות או שילוב ביניהן.

 
אביעד כהן

יש מחיר לכל דבר

במילים פשוטות, שתי האפשרויות המרכזיות הן- בחירה בפלטפורמה יחידה שמשמעותה יכולה להיות לעיתים ויתור על פונקציות או תכונות ייחודיות שיש בפלטפורמות אחרות כאשר היתרון של בחירה זו יהיה ברמת התחזוקה מול ספק יחיד. לעומת זאת, בחירה בהטמעת מספר פלטפורמות תשיג יותר פונקציונאליות אבל עלולה לאתגר בנקודות אינטגרציה שונות כאשר חלקן שייכות לאבולוציית הפעילות שלנו ולכן עדיין לא ידועות לנו כארגון. בחירה בריבוי פלטפורמות תחייב חלוקת תשומת לב בפרמטרים נוספים כמו עדכונים שוטפים למשל.

בסופו של דבר על כל ארגון להגדיר את הדברים החשובים לו: מחיר, עלויות תפעול, פשטות שימוש, פונקציונאליות וכן הלאה. לאחר מכן יש לנקד אותם לפי סדר עולה ובסופו של דבר להבין כי ההחלטה חייבת לכלול תכנית מיגרציה או on boarding (או שתיהן) להטמעה מסודרת וקריטריונים מוגדרים להצלחה.

 

על מה לא לוותר?

תכנית לתהליך מיגרציה. מדובר בתהליך חשוב שכדאי שיהיה זמין ונגיש מכיוון שהוא כלי חשוב עבור קבלת ההחלטות בהמשך. כיצד כותבים תכנית כזו? על כך אפרט בכתבת ההמשך.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG