דובי זנדמן, מייסד ובעלים בחברת מדיה קומפאס ועתיר ניסיון בתחום המולטימדיה, חוזר מ-ISE 2022 עם המון תובנות. כעת, לאחר תערוכה בה השקיע וחקר, זנדמן משתף אותנו בראיון מעמיק על התעשיה שלפני ואחרי הקורונה, על השינוי התפישתי הנדרש ועוד תובנות ששוות את ההקשבה. וידאוקאסט ראשון עם יועץ בעל סגנון משלו

לפני ההקלטה, סיפר לי זנדמן על מדיה קומפאס, על הדרך ועל ההתמחות באודיו-ווידאו ומחשוב. תמיד מעניין להקשיב ליועצים, לחוות ולהבין איך כל אחת ואחד מהם רואה את תחומי הפעילות וגבולות הגזרה באור, תמהיל וסגנון שונה. במקרה של מדיה קומפאס כוללים השירותים ייעוץ מוקדם, הגדרה ואפיון דרישות, תכנון, פיקוח וניהול. 

התחושה כבר בשלב מוקדם היא שאני בסלון עם איש מקצוע שרוצה לבצע בצורה המוקפדת ביותר, בכל פרט ובכל שלב. לתפישתו, תפקיד היועץ הוא מעבר לאיתור טכנולוגיות והוא מוסיף כי החברה הוקמה סביב ההבנה כי מדיה קומפאס לא נותנת פתרון טכנולוגי אלא מענה למשתמש העסקי, פתרון מערכתי. זנדמן מונה את המגזרים השונים בהם החברה מטפלת והם כוללים את המגזר המוסדי, הממשלתי, הציבורי, אקדמיה וצבא.

 

להקשיב ולראות את כולם

כשנשאל על מסלולו בתערוכה, השיב זנדמן כי הקו שהנחה אותו היה לראות ולשמוע את החברות הגדולות כדוגמת סוני וקרסטרון לצד חברות קטנות יותר היות והן מהוות 'מצביעי מגמות' ומציגות לעיתים פתרונות ורעיונות שלאחר שנה-שנתיים מופיעים גם אצל החברות הגדולות או שהן עצמן נרכשות על ידי אותן חברות גדולות. 

תופעה רוחבית

זנדמן ממשיך בתיאורו ומספר כי הופתע לראות תופעה רוחבית ובה העיסוק בקולבוריישן כאשר הדיסראפט האמיתי הוא לא הטכנולוגיה אלא מה שהיא מאפשרת ואימוץ נורמות עבודה היברידיות. עצם ההיצע העצום בתערוכה לטכנולוגיות המאפשרות חזון עבודה מכל מקום מהווה תופעה בפני עצמה, כולל פתרונות אלחוטיים, פשוטים לתפעול וכן התפתחות אפליקציות ואמצעים התומכים בתפישה חדשה זו. לדברי זנדמן זה מעודד מאוד כי יש כאן וודאות לעומת חוסר הוודאות של בעיות אספקה.

שכבות העולם החדש

מסביב למשתמש נוצרה סביבה שלמה כאשר זנדמן מציין כי מבחינתו, היוזר יכול להיות גם קבוצה בחדר ישיבות או קבוצת אנשים הצופה מרחוק בשיעור מקוון. לדוגמא בנושא פשטות השימוש שנועדה להקל על המשתמש נותן זנדמן את הסאונד-בר הכולל בתוכו מצלמה, מיקרופון ורמקולים ומציין כי אנחנו כבר שם. כעת יש להמשיך בתשתית המאפשרת חיבור של החוויה לשירותים, הוא ממשיך ונותן דוגמאות: שילוב לדואר האלקטרוני הארגוני, תשתיות השליטה וניהול החשבונות ועוד.

זנדמן מתייחס לענן כגורם שהפך משמעותי מאין כמותו היות ומשם מרבית הארגונים צורכים את השירותים שלהם, בין אם מדובר ב-XiO של קרסטרון או O365 של מיקרוסופט. המעטפת הזו גדולה וכוללת בתוכה גם מערכות CRM וממשקים בין הארגון ללקוחות שלו, בתוך אותה מעטפת מתכנס לו ה-AV/IT בצורה בלתי נפרדת.

לאן ממשיכים מכאן ?

אנחנו שואלים את זנדמן על המגמות בעולם החדש ומהם שני הדברים החשובים ביותר שנראה אחרי התערוכה. הנקודה הראשונה לדבריו היא התייחסות לאבטחת מידע והטמעתה בתוך המוצרים ללא הסתמכות על מוצרי אבטחה היקפיים.  הנקודה השניה נוגעת למגמה של כניסת טכנולוגיה ליחידות הקצה כדוגמת Audinate עם פרוטוקול Dante או יכולות נגנים המוטמעות במסכים לצורך שילוט דיגיטלי. נקודת בונוס שלישית מוסיף זנדמן והיא בנושא הניהול ומערכות הניהול המתקדמות אשר לדבריו, הולכות להתפתח ולהיטמע בצורה מערכתית ומשמעותית הרבה יותר מבעבר.

עם הרשמים והמחשבות האלו אנחנו ממשיכים לסקר את התעשייה המשתנה והצומחת שלנו אשר מביאה איתה אין סוף זוויות חדשות, דיעות ורעיונות. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG