הרעיון לחבר מכונות, התקנים, רכבים ואלמנטים פיזיים אחרים לעולם הדיגיטלי הוא רעיון משמעותי המשפיע כבר כיום על הדרך שבה מוצרי צריכה מיוצרים ומשווקים ועל הצורה בה שירותים מסופקים ומבוקרים. עם זאת, היישום המירבי של פוטנציאל האינטרנט של הדברים (IoT) עדיין רחוק ממימוש. מימוש שכזה דורש יזמים נוספים, פיתוח טכנולוגיות ומודלים עסקיים, השקעות, קידום סטנדרטים אחידים אשר יאפשרו התממשקות של התקנים שונים, שיפור של יכולות האבטחה והפרטיות וכן הבנה של חשיבות השימוש במידע המופק והמנוטר מכלל ההתקנים לצורך קבלת החלטות בדרגים הבכירים.

ניתוח של חברת המחקר מקנזי מעריך את פוטנציאל שוק ה-IoT בסכום של בין 3.9 (בהערכות שמרניות) ועד ל- 11.1 טריליון דולר בשנת 2025, אשר שווים ל- 11% אחוז מנפח הכלכלה העולמית.

על פי נתונים של חברת המחקר גרטנר יגיע מספר ההתקנים המחוברים בעולם בשנת 2020 לכ–26 מיליארד. המבנים המסחריים צפויים להיות המשתמשים הגדולים ביותר של האינטרנט של הדברים (IoT) עד 2017 עם צפי ל- 518 מיליון התקנים מחוברים בשנת 2016, המהווים עלייה של 39% אחוזים לעומת שנת 2015. את המקום השני צפויים להוביל הבתים החכמים עם מעל למיליארד התקנים מחוברים ב-2018.

האינטרנט של הדברים קטן הנדל"ן המסחרי צפוי להרוויח מהאפשרויות של יישומי ה-IoT המאפשרים ניהול מאוחד של מבנים ושירותים מתקדמים באמצעות איסוף המידע וניטורו בכמות גדולה של חיישנים. הדברים באים לידי ביטוי במיוחד באזורים מסחריים גדולים כמו אזורי תעשייה, קניונים ונמלי תעופה בהם יכול ה-IoT להקטין את עלויות האנרגיה, ניהול האזור ואת הוצאות התחזוקה עד ל-30 אחוזים, כך על פי גרטנר.

חברות המחקר ציינו כי היישומים העסקיים אשר מתדלקים את גדילת ה-IoT במבנים המסחריים הן בעיקר בתחום שימור האנרגיה והחיסכון. בתוך הערים החכמות בשנת 2016 צפוי לגדול בהתמדה מספרן של מצלמות האבטחה המסחריות, מצלמות הרשת ומסכי ה-LED עד כדי שיהוו 24% משוק ה-IoT בערים החכמות. הבתים החכמים יהיו אחראים לכ-21% מהשימוש ב-IoT בעיר החכמה ב-2016 ויסמנו את העלייה הגדולה ביותר במהלך 5 השנים הבאות. חיבוריות וסטנדרטים של Wireless יוטמעו במספר הולך וגדל של מכשירים ויהוו חלק משגרת היום-יום בבתי מגורים מסביב לעולם, לצד מערכות ניהול חכמות אשר תספקנה פונקציות נוספות לניהול הבית על ידי משתמשיו.

ההסכמים להגבלת פליטת גזי החממה צפויים גם הם להאיץ מגמות של תכנון, ניטור וייעול באזורי תעשייה וברחבי הערים החכמות: על פי נוסח ההסכם העולמי החדש להפחתת פליטת גזי החממה שאומץ בוועידת האו"ם לשינויי אקלים (COP21) אשר נערכה בפריז בתחילת החודש, ההתחממות הגלובלית תוגבל לפחות מ-2 מעלות צלזיוס, והאחריות על השגת היעד מוטלת על כ-150 מדינות החברות באמנת האקלים, פרט לעניות ביותר. ערים רבות התחייבו להפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני ולשפר את הסטנדרטים הסביבתיים וצעדים אלו ייעשו באמצעות האינטרנט של הדברים: איסוף מידע מחיישנים הפזורים ברחבי הערים ואינטראקציה עם אזרחים ועסקים ייצרו סביבה של שיתופיות בה נרתמים האזרחים, בעלי העסקים והעירייה, למען מטרה משותפת והופכים ליותר ויותר מוכשרים בהמרת האינפורמציה שנאספת לערכים מוספים וממשיים שיביאו לקבלת החלטות טובה יותר.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG