יום מעונן? לא אם תשאלו את האנליסטים ב-AVIXA שחוזים צמיחה מטורפת בסגמנט ציוד ה-AV המקצועי באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, אשר צפוי להגיע למחזורים של כ-81 מיליארד דולרים בשנת 2025.

וירוס הקורונה הוא כבר מזמן עובדה מוגמרת בקרב השווקים הגלובאליים שחוטפים מכה אחר מכה. שוק ה-AV המקצועי אינו שונה במיוחד וב-2020 ספג פגיעה שהביאה לירידה תלולה של כ-9% בעסקים הצפויים עד סוף השנה הנוכחית. משוק שגלגל 71 מיליארד דולרים ב-2019 לתעשייה שעתידה לגלגל 65 מיליארד דולרים בלבד עד סוף שנת 2020.

חברת אביקסה (AVIXA), קיימת מאז 1939 ונחשבת לענקית בתחום ה-AV, כזו שבדרך כלל מצליחה לחזות את היקפי הפעילות, לזהות ואף לייצר טרנדים, וכל זאת לצד קידום תקנים, הדרכות ופעילות שיווקית בתערוכות ענק מסביב לעולם.

לאחרונה ישבו האנליסטים של AVIXA יחד עם הקולגות שלהם מחברת Omdia, המתמחה בחקר שווקים גלובאלי, ויחד ניסו לגבש תחזית לשנים הקרובות. תוצאת הדיונים הללו נותנת סיבה לאופטימיות (זהירה).

על פי התחזיות, יתכן ונראה תיקון חיובי במחזורי השוק כבר בתחילת 2021, בה הם צפויים לחזור למספרים שראינו ב-2019, עם עליה קלה לקראת 2022, בה צפויים המחזורים לצמוח ל-71.5 מיליארד דולרים בשנה עם עליה יציבה עד למחזור רווחים של 81 מיליארד דולרים ב-2025. יש למה לצפות!

"אמנם השווקים בכלל ותעשיית ה-AV בפרט, ספגו מכה קשה בהתפרצות המגיפה העולמית, אך אנו סבורים כי תיקון השוק נמצא בטווח ראיה" אומר שון ווארגו, המכהן כראש מחלקת מחקר שווקים גלובאליים באביקסה ומוסיף:" אנו חוזים צמיחה שעתידה לנוע בין 5.1%-4.8% בשנים הקרובות בשוק ה-AV המקצועי".

ומהן הסיבות שעתידות (או הסיבה) להביא לצמיחה? לא תאמינו ! 
הקורונה!

כן, קראתם נכון. התפרצות המגיפה אמנם פגעה בשוק בטווח הקצר, אך בטווח הארוך נוצרו לתעשיית ה-AV הזדמנויות חסרות תקדים. דוגמא לכך ניתן למצוא בעליה החדה בצריכת מדיה וגיימינג בתחום המובייל. אותה עליה צפויה לייצר צמיחה עתידית בכל מה שקשור בהפקה, אחסון והפצה של תכנים דיגיטליים ותוכנות למשתמשי קצה או יצרני תוכן. דוגמה נוספת לצמיחה הצפויה נעוצה ברכישות ציוד AV מקצועי על ידי גורמים צבאיים בשל איומים הולכים וגוברים בזירות הסייבר השונות וצורך של יחידות צבא רלוונטיות לפקח ולספק מענה מיידי בעת התפרצות מגיפה. בנוסף, צפויה עליה בכל הקשור לציוד ריגול ומעקב, ולסיום – עליה צפויה בכל מה שקשור לעבודה מרוחקת דוגמת שירותי ענן.

לסיכום, אם גם אתם משתייכים לתעשיית ה-AV, דעו שבתקופה קשה זו של חוסר וודאות עושה רושם שניתן לראות קשת של צבעים באופק. 

צפו במחקר המלא:

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG