מתבהר שאחד הפרמטרים החשובים ביותר בעולם התצוגה הוא הבהירות. זהו גם אחד הפרמטרים המטעים ביותר היות שהיכולת למדוד אותו במדויק זמינה למעט מדי גורמים. לכן, כאשר עולה הזדמנות לראיין דמות בכירה מיצרן ענק כמו LG, אנחנו מנצלים אותה עד הסוף בכדי 'להבהיר את התמונה' הכללית ולהבין מה יש בה, בתכונה הזו, שכל כך משפיע על חווית הצפייה שלנו וכיצד מתבטאת ההשקעה של LG במסכים השונים מתוצרתה.

מי צריך את כל האור הזה ?

בראיון מרוחק אנחנו שואלים את סונג-איל פאק, מנהל עסקי למסכי High Brightness ב-LG, מדוע הבהירות הגבוהה במסכים כל כך חשובה והיכן היא באה לידי ביטוי ?

סונג איל מסביר כי בעוד בתחום הביתי אנחנו חשופים לבהירות נמוכה יחסית בזכות תנאי תאורה אופטימליים הנמצאים בשליטתנו, כאשר אנחנו בשטח ציבורי כמו ברחוב (תחבורה ציבורית) או קניונים, אותה תאורה הופכת לאתגר המשפיע על יכולת הצפייה שלנו במסרים השונים המשודרים על גבי המסכים הרבים אשר מאכלסים כל קרן רחוב. 

הוא מוסיף שכאשר אדם מגיע לדרייב אין במקדונלדס, למשל, LG רוצה שהוא יהיה מסוגל לקרוא את התפריט בנוחות ובקלות. "האורח עושה שימוש בתפריט דיגיטלי אשר מוצג על גבי מסך בעל בהירות גבוהה אשר תומכת בחווית הלקוח אותה רוצה הרשת להשיג". 

 
מסכי LG בשני התאים הקיצוניים, מדריכים את המבקרים בכותל המערבי בירושלים. צילום AVM

תחבורה ציבורית היא נושא חשוב לא פחות בהצגת מידע לאורך כל שעות היום, ניתן היה להרגיש את החשיבות הזו בתערוכת ISE האחרונה שבה LG ממש הטמיעה תחנת אוטובוס/רכבת בתוך הביתן: "אם נוסע יתקשה לקרוא לוחות זמני הגעה של אוטובוס או רכבת, סביר להניח שלא יצפה במסך בפעמים הבאות והנדל"ן הזה יהפוך חסר ערך", אומר סונג איל. במדינה כמו ישראל תרחיש כזה סביר לחלוטין בה נעשה שימוש במסכים בעלי עוצמת הארה גבוהה במטרה להתמודד עם תנאי תאורה מאתגרים, כדוגמת הכותל המערבי בו הותקנו מספר מסכים על מנת לספק מידע למבקרים. 

זורחים בתחרות עם השמות המובילים בעולם 

התחרות בתחום המסכים עצומה ואנחנו עדים להצהרות יצרנים שונות על עוצמות בהירות לצד יכולות נוספות. למרות התחרות העזה בוחרות חברות גלובאליות כדוגמת מקדונלדס ובורגר קינג ב-LG כשותף מוביל בכל הקשור למסכים המקצועיים. סונג-איל מציין כי ב-LG בהירות המסכים היא הגבוהה ביותר ומגיעה ל-4000 ניטס, עוצמת הארה המספיקה להתמודדות גם במצבים של שמש ישירה המשתקפת על גבי המסך. לשם השוואה – במסכים הביתיים עוצמת ההארה לרוב לא תעבור את ה-300-350 ניטס. הוא מוסיף כי לצד הבהירות הגבוהה שיש למסכי LG, צריכת האנרגיה שלהם נמוכה ב-30 אחוזים וכאשר מכפילים בכמות מסכים עצומה זה בא לידי ביטוי בחיסכון בחשמל ובכסף (לדבריו כ 700 דולר למסך בשנה). נקודה שלישית שמביא סונג-איל היא האמינות הגבוהה שיש לאותם מסכים ואורך חיים שמגיע ל-6 עד 7 שנים (בשימוש ב Brightness compensation), שילוב שלושת התכונות הללו מציב את LG כיצרנית מובילה עבור אתגרי הבהירות.

 
מסך ממשפחת מסכי ה outdoor high brightness של LG - ליחצו על התמונה

האם יש דבר כזה יותר מדי ?

הצד הפחות חיובי של בהירות גבוהה נחשף במקרים בהם תאורת המסך כל כך חזקה עד כדי חוסר יכולת צפייה בתוכן, כלומר המסך הופך לגוף תאורה מסנוור. בעבר חווינו צמתים בהם הוצב שילוט דיגיטלי שלא הוגדר כראוי ועוצמת ההארה ממנו סינוורה נהגים. אותם שלטים דיגיטליים הוסרו מכיוון שהם פשוט היוו מפגע סביבתי מסכן חיים. סונג-איל מכיר את הנושא היטב אולם טוען כי LG שילבה אלמנטים טכנולוגיים כדוגמת חיישנים ואלגוריתם ווידאו מתקדם שמטרתם יצירת חווית תמונה מעולה ללא פשרות בכל רמת הארה וגם חיסכון בחשמל. 

לדבריו, חיישני התאורה המובנים "יודעים" לזהות כאשר מחשיך ולהנמיך את עצמת ההארה, אלגוריתם הווידאו שומר על צבעים חיים גם כאשר עצמת ההארה עולה. כל האמצעים הטכנולוגים משרתים מטרה אחת: יכולת העברת תכנים אופטימלית.

העתיד בהיר יותר עם LED

סונג-איל מדבר על עתיד בו ה-LED תופס הרבה יותר מקום, בעוד ה-OLED מספק פתרונות תצוגה איכותיים ויצירתיים כאשר הטכנולוגיה עליו הוא מבוסס מגדירה רף תאורה מקסימלי אותו לא תוכל לעבור. ה-LED נמצא בנקודות זינוק רבות והמפריד בין יישום הטכנולוגיה הנהדרת הזו לדומיננטיות טוטאלית בשטח, הוא המחיר. נקודות האיזון התמחיריות של ה-LED כפתרון תצוגה לא רק למסכים בגודל 75 אינץ' ומעלה אלא גם למסכים קטנים יותר, הולכות ומתקרבות. סונג-איל מציין כי באותה מידה שלקח ל-OLED זמן רב להבשיל טכנולוגית לכדי כדאיות כלכלית ויציבות, כך גם יקרה עם טכנולוגיית ה-LED.

 

 

טיפ מזהיר 

לסיכום סונג-איל מספק לנו טיפ להתקנת מסכי high brightness ומדגיש נקודה חשובה: "עצמת בהירות גבוהה מייצרת הרבה חום ויש לדאוג כי לאותם מסכים יהיה פיזור חום יעיל שיאפשר להם לפעול לאורך זמן וללא תקלות". הוא מוסיף כי LG יודעת לסייע בתכנון מארזים לתצוגות חוץ החשופות לשמש ומפגעים שונים, זהו חלק מהשירות שהיא משיקה. כשאנחנו מנסים לדלות מידע על ISE הקרוב סונג-איל מחייך ומציין כי גם מי שהופתע מעוצמת הביתן בתערוכה ב-2022 יופתע לקראת הביתן ב-2023.

Seung-il Paik תמונה - LG

תמונה ראשית – LG

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG