המחקר מגלה כי ריבוי עננים היברידי הוא מודל ה-IT האידיאלי, אך הארגונים הפיננסיים מאמצים אותו באופן איטי ביחס לענפים אחרים. יחד עם זאת, אימוץ ריבוי העננים צפוי לצמוח מ-26% ל-56% בשלוש השנים הקרובות 

Anand Akela - תמונה יח"צ

נוטניקס, מובילה עולמית במחשוב היברידי מבוסס ריבוי עננים, הכריזה על ממצאי המחקר הגלובלי Enterprise Cloud Index (ECI) לשנת 2022 בתחום השירותים הפיננסיים, אשר מודד את ההתקדמות של ארגונים בתעשייה בנוגע לאימוץ ענן. המחקר, בו השתתפו 250 מומחי IT בבנקים וחברות ביטוח ברחבי העולם, נערך על ידי חברת Vanson Bourne במימון נוטניקס והוא מתמקד בפריסת ענן ומגמות תכנון בתעשיית השירותים הפיננסיים. המחקר משווה בין תוכניות הענן, סדרי העדיפויות והחוויות של ארגונים בתחום אל מול תעשיות אחרות ומול משיבים מכל רחבי העולם. 

לפי ממצאי המחקר, מכל הענפים אשר השתתפו בסקר, אימוץ ריבוי עננים הוא הנמוך ביותר בקרב ארגונים המספקים שירותים פיננסיים, מה שהוריד את הממוצע הגלובלי ב-10%. יחד עם זאת, אימוץ ריבוי העננים בענף זה צפוי כמעט להכפיל את עצמו ולהגיע מ-26% ל-56% בשלוש השנים הקרובות, זאת בהתאם למגמה הגלובלית של התפתחות לתשתית IT של ריבוי עננים אשר משתרעת על פני שילוב של עננים פרטיים וציבוריים.   

מבין המשיבים לסקר, 31% עדיין מפעילים מרכזי נתונים תלת שכבתיים שאינם מותאמים לענן כתשתית ה-IT היחידה שלהם. כמו כן, משיבים אלו דיווחו על הפריסה הנמוכה ביותר של ענן ציבורי מכל הענפים אשר השתתפו בסקר, כאשר 59% מנותני השירותים הפיננסיים לא משתמשים בשירותי ענן ציבורי בהשוואה ל-47% מכל התעשיות באופן גלובלי, מה שנובע, ככל הנראה, מהשקעות ישנות בתשתיות משמעותיות אשר עדיין קיימות ביישומים והפיקוח הקפדני של תעשייה זו. 

מורכבות ניהול המעבר לגבולות הענן עדיין מהווה אתגר גדול עבור הארגונים המעניקים שירותים פיננסיים, כאשר 84% מהמשיבים מסכימים כי ההצלחה דורשת ניהול פשוט יותר לאורך תשתיות של ריבוי עננים ו-50% מהמשיבים ציינו דאגות אבטחה כאתגר של מודל ריבוי העננים. כדי להתמודד עם הדאגות המרכזיות הקשורות לאבטחה, יכולת שימוש של מערכת ברכיבים של מערכת אחרת ושילוב בין נתונים, 82% ממשיבי הסקר הסכימו כי המודל האידיאלי הוא מודל ריבוי עננים היברידי – מודל תפעול IT בעל עננים פרטיים וציבוריים מרובים עם יכולת שימוש של מערכת אחת ברכיבים של מערכת אחרת. 

אנאנד אקלה, סמנכ"ל שיווק מוצרים ופתרונות בנוטניקס, אמר כי, "כאשר אבטחת המידע והגמישות התפעולית נמצאות בראש סדר העדיפויות של הארגונים המעניקים שירותים פיננסיים, הם מוכרחים לחפש אחר פתרונות ריבוי עננים בעלי יכולת משולבת של ניהול ואבטחה והיכולת להעביר במהירות יישומים בין תשתיות ענן בצורה חסכונית".    

משתתפי הסקר נשאלו גם אודות אתגרי הענן הנוכחיים שלהם, כיצד הם מריצים כיום יישומים עסקיים קריטיים והיכן הם מתכננים להריץ אותם בעתיד. כמו כן, הם נשאלו אודות ההשפעה של מגפת הקורונה על החלטות עדכניות, נוכחיות ועתידיות בנוגע לתשתית IT וכיצד אסטרטגיית IT וסדרי עדיפויות יכולים להשתנות בגללה. להן ממצאי הסקר המרכזיים: 

גופים המעניקים שירותים פיננסיים מתמודדים עם אתגרים של ריבוי עננים – אתגרים אלו כוללים אבטחה (50%), שילוב נתונים בין עננים (46%) ואתגרי ביצועים המכסים את הרשת (43%) (ראה גרף). בהינתן בכך כי קרוב ל-78% מהמשיבים ציינו את היעדר מיומנויות ה-IT כדי לענות על דרישות עסקיות, פישוט הפעולות צפוי להיות המוקד המרכזי בשנה הקרובה. יחד עם זאת, מקבלי החלטות בתחום ה-IT מבינים כי אין גישה אחת המתאימה לכולם בכל הנוגע לענן, מה שהופך את ריבוי העננים לאידיאלי לפי מרבית המשיבים לסקר (82%). מודל זה יסייע להתמודד עם האתגרים המרכזיים של פריסות ריבוי עננים באמצעות אספקת סביבת ענן אחודה עליה ניתן ליישם פוליסות ניהול אבטחה ונתונים בצורה אחידה. 

 

ניידות יישומים נמצאת בראש סדר העדיפויות – 98% מהמשיבים העבירו יישום אחד או יותר לסביבת IT חדשה במהלך 12 החודשים האחרונים, ככל הנראה ממרכזי נתונים מסורתיים לעננים פרטיים בהינתן החדירה הנמוכה-יחסית בתעשייה של ריבוי עננים וענן ציבורי. פיתוח מהיר של יישום (43%) צוין לרוב כסיבה למעבר, כאשר אחריו הייתה האבטחה (42%) והתממשקות עם שירותי ענן מובנים (40%). בנוסף לכך, 83% מהמשיבים הסכימו כי העברת יישומים לסביבה חדשה יכולה לגזול זמן ועלויות וישנה ציפייה כי קצב אימוץ הקונטיינרים ילך ויגבר עם פריסות של ריבוי עננים כדי לאפשר ליישומים לרוץ ולעבור כמעט בכל מקום במהירות ובקלות. כמו כן, 86% מהמשיבים העידו כי קונטיינרים יהיו בעלי חשיבות עבור הארגון שלהם בשנה הקרובה.    

סדרי עדיפויות ה-IT המובילים של השירותים הפיננסיים ל-12-18 החודשים הקרובים – כוללים שיפור יציבת האבטחה (54%), שיפור ניהול ריבוי העננים (49%) ופיתוח ו/או הטמעת טכנולוגיות מובנות בענן (47%) (ראה גרף). כאשר נשאלו מה ארגונם עשה בצורה שונה בגלל המגפה, 70% מהמשיבים אמרו כי הם הגדילו את ההוצאות כדי לחזק את יציבת האבטחה שלהם, 64% הוציאו יותר על הגברת אוטומציה בשירות עצמי המבוססת על בינה מלאכותית ו-64% השקיעו בעדכוני תשתית.  

 
Share.

בעלים ויזם של קוקה אינטראקטיב - מיתוג, פתרונות ושיווק באינטרנט.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG