מה הופך כיתה אקדמית להיברידית, מהם הרכיבים שעושים אותה כזו? החלק השני מתוך שלושה עם יואב גן-מור מחברת AVCOM. 

"מצלמת רשת היא הכלי הנכון עבור מרצה שיושב מול מחשב או עבור ביצוע שיחות וידאו סטנדרטיות. היא אינה בנויה להתמקד בכיתוב על הלוח או במעקב אחרי המרצה, בסופו של דבר זו רק מצלמת רשת. לכן קודם כל חשוב שאביזרי הקלט החזותיים יאפשרו צילום של החלקים החשובים בכיתה, החל מהמרצה, הלוח וגם הקהל (בהתאם לסוג השיעור). אלו מצלמות מקצועיות כדוגמת המצלמות של SONY", מסביר גן-מור.

אודיו – לא פחות חשוב

"גם השמע קריטי במודל ההיברידי. המרצה חייב להיות מסוגל להבין מה התלמידים המרוחקים אומרים, התלמידים המרוחקים רוצים להבין בבהירות מה המרצה אומר, מה השאלות שהקהל שואל וכן הלאה, גם כאן יש לנו ניסיון בכיסוי אודיו נכון עם חברות כמו Yamaha לצד תכנון אקוסטי. אולם רק כיסוי ווידאו ואודיו נכונים לא מספיקים.

"השלב הקריטי במערכי שיעורים היברידיים הוא העריכה תוך כדי השיעור ואחריו, או בשפה המקצועית – production ו-post production – ריכוז האודיו, הוידאו, המצגות וסנכרון שלהם יחד לכדי שיעור אחד קוהרנטי. הפתרון הכי מתקדם שקיים כיום לתחום נקרא Edge Analytics והוא יחידה מאוד מתקדמת וחכמה שיוצרת סנכרון בין שמע לוידאו ומביאה איתה יכולות עריכה בזמן אמת וגם לאחר ההקלטה. היתרון המשמעותי שלה טמון ביכולות החיבור עם מערכות VC סטנדרטיות, מה שיהפוך אותן למערכות אולפן. 

"הצופים והקוראים מוזמנים לבוא אלינו ל-AVCOM ולחוות את ה-Edge Analytics על מנת להבין מה היא מסוגלת לתת ואת הערך המוסף שלה. יצרנו מספר אינטגרציות מתקדמות באמצעותה וחלקן ניתנות להדגמה אצלנו."

 

אז זהו? זו כיתה היברידית אמיתית?

גן-מור מוסיף 'אבל' אחד אחרון: "הסברתי מה ההבדל בין 'העולם הישן' ל'עולם החדש', מה יש באותה כתה אקדמית היברידית, אבל חסרה הנקודה הסופית שתחבר בין כולם – התשתית והיכולת לקחת את אותה כיתה היברידית, לשכפל אותה ולנהל מספר רב של כתות בקמפוס גדול", ועל כך נדבר בפרק הבא והאחרון בסדרה.  

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG