הטכנולוגיה החדשה של סמסונג מאפשרת לכל אחת ואחד ליהנות מהעתק מושלם של יצירות האומנות האהובות עליו בחלל ביתו מבלי לדרוך על רצפת המוזיאון

תמונה - אתר סמסונג

בימים אלו, שבהם יציאה החוצה נחשבת עבור חלק מאיתנו לסיכון מיותר, כל דבר שיכול להכניס עוד קצת תרבות הביתה נחשב למבורך. הפיתוח האחרון של סמסונג המכונה "The Frame" (המסגרת) הוא למעשה טלוויזיה מיוחדת המקרינה יצירות אומנות באופן שלא מאפשר כמעט להבדיל בין הגרסה הפיזית לבין זו הדיגיטלית. המודל האחרון עושה שימוש בשני מצבים : מצב טלוויזיה "רגילה" באיכות 4K ומצב "אומנות" המסוגל לפעול גם כאשר הטלוויזיה עצמה כבויה ונמצאת במצב Standby.

מעבר לצבעי היסוד של הדיו

על מנת להגיע לצבעים כמה שיותר מדויקים, הטלוויזיה של סמסונג תוכננה לעשות שימוש בתכונת "הנקודה הקוונטית" של מסכי ה-QLED. באופן זה היא אינה מוגבלת לארבעת צבעי הייסוד של הדיו (CMYK) :צ'יאן (דמוי טורקיז), מג'נטה (ורוד – סגלגל), צהוב ושחור. לפיכך, העותק הדיגיטלי משחזר בצורה מושלמת את הפרטים הקטנים ביותר, הטקסטורה והצבעים של המקור. זאת לעומת העתק מודפס בו הייצוג של הצבעים אינו תואם לחלוטין לייצוג המקורי.

כדי להשלים את החוויה, התצוגה מתאימה את עצמה באופן אוטומטי לתנאי התאורה בחדר וכך מעניקה למשתמש את התחושה שהוא זה אשר עומד במרכז הגלריה הפרטית שלו. ניתן אף לקבע את הטלוויזיה בתוך מסגרת אמיתית בארבע צבעים שונים: שחור, לבן, אגוז מלך ובז' והכבלים עצמם כמעט בלתי נראים.

חנות האומנות

כאשר המשתמש מפעיל את "מצב האומנות" של ה"מסגרת" הוא יכול לבחור מתוך כ-1,300 יצירות אומנות שונות (והיד עוד נטויה) דרך החנות המיוחדת של השרות. ניתן ליצור מצגות בהן התמונה משתנה בפרקי זמן קבועים, החל מעשר דקות ועד לשבוע וכמובן גם רשימת מועדפות.

מחיר מנוי בלתי מוגבל לחנות עולה כחמישה דולר לחודש וניתן לרכוש כל יצירה בנפרד במחיר של 20 דולר. היצירות בחנות נבחרו על ידי האוצרת אליס ואן מידלם, שלה ניסיון של כ-15 שנים בתחום. תפקידה הוא לבחור את היצירות המתאימות ביותר מכל רחבי העולם וליצור את הקשרים הנדרשים עם שותפים כגון מוזיאונים וגלריות לאומנויות. 

למתבונן מן החוץ התהליך אולי נשמע פשוט, אך בפועל הוא החל עוד ב-2016. מלבד הגיוון היצירתי והדמוגרפי היה גם צורך לייצג נושאים שונים : נופים, חקלאות, טבע, ציורים, אומנות דיגיטלית, חיים דוממים, מרחבים אורבניים ועוד. תהליך הבחירה הנ"ל נועד לחזק עוד יותר את תחושת האותנטיות ולהבדיל את החוויה אותה מספקת המסגרת מזו של תליית אוסף של תמונות על הקיר בסלון.

בסך הכול מיוצגים בחנות יותר מ-40 שותפים: בהם 15 מוזיאונים ויותר מ-1,300 אמנים בסך הכול. בין המוזאונים הידועים ברשימה ניתן לציין את "ויקטוריה ואלברט" הבריטי בו יותר מ-2.7 מיליון מוצגים שונים ואת מוזיאון הפראדו במדריד.

נכון להיום, הקטגוריות הפופולאריות ביותר בחנות הן של נופים שלווים ואמנם קלאסיים. לדוגמה, "ליל כוכבים" ו-"פריחת השקד" של ואן גוך.

 
תמונה - אתר סמסונג

לא רק מוזיאונים

מלבד יצירות אומנות אותנטיות המוצגות במוזאונים, סמסונג משתפת פעולה גם עם אמנים מודרניים. לדוגמה, המאייר היון קים עושה שימוש בטכנולוגיה על מנת לייצג את האופן בו העולם נראה דרך עיניהם של ילדים, בדגש על תחושת החמימות הייחודית להם. המשתמש יכול לבחור אילו איורים הוא רוצה להציג וכך לשנות את האווירה בהתאם לימי השבוע או אירועים מיוחדים כגון ימי הולדת. 

מבחינתו של קים, הוא אסיר תודה על כך שייתכן כי מישהו בקצה השני של העולם בוחר דווקא ביצירות שלו כדי לפאר את החלל המרכזי בביתו ולהגיע לתחושת רוגע בין הרגעים המותחים של היום. לכן, הוא בחר בפינצטה את אותן היצירות שכל המשפחה יכולה ליהנות מהן גם בלי לעמוד לידן במשך דקות ארוכות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG