ועידות האינטרנט (Web Conferencing) ושירות הוידאו קונפרנס (Video Conference) הם שני שירותים שונים במהותם, עם אבני דרך שונות וציר זמן אבולציוני שונה אשר נמצאים בתהליך התקרבות הדדית המטשטש לעיתים את הגבולות בין השניים.

השאלה העיקרית שעולה כאשר אנו באים לבחון את השירותים הללו היא הצורך: מהו הצורך הספציפי של הלקוח? ואילו מהשירותים השונים יביאו ללקוח את התועלת המירבית?

אז בואו ננסה לעשות סדר בדברים. מה משותף? מה שונה? ובעיקר לאיזו מטרה ולמי הוא מיועד?

וידאו קונפרנס וועידות וידאו ועידן

וידאו קונפרנס – Video Conference

שירות הוידאו קונפרנס (מכונה גם: ועידת חוזי) הוא השירות הוותיק מבין השניים, הוא קיים זה עשרות בשנים, כאשר תחילתו המסחרית בועידות אנלוגיות באמצעות קווי טלפון, המשכו בקווי טלפון בטכנולוגיית ISDN אשר אפשרה דחיסת וידאו ורוחב פס גבוה יותר, עד לימינו אנו כאשר העברת המידע נעשית בפרוטוקול IP, ע"ג רשת האינטרנט.

אבל מעבר להיסטוריה הרחוקה, וידאו קונפרנס החל בתקשורת בין שתי נקודות כאשר בכל צד קיים "מוח" (Codec) לדחיסה ופענוח של וידאו, מצלמה, אמצעי מדיה להקרנה וכמובן מיקרופון ורמקול.

בוידאו קונפרנס של ימינו ישנן שתי תצורות עבודה רווחות:
האחת, חיבור Point to Point של שתי מערכות וידאו ייעודיות (End Point) או יותר, והשנייה, עבודה מול נקודת גישור שמאפשרת חיבור מכשירים נוספים ו/או יכולות נוספות.

הדגש המשמעותי של השירות בכל אחת משתי התצורות הוא שיחת הוידאו. כלומר שימוש בשירות כתחליף לשיחה "פנים אל פנים" בין מספר נקודות או חדרי ישיבות כאשר המטרה היא להגיע לחווית שימוש וצפייה הקרובה ככל הניתן לישיבה פיזית משותפת בחדר ישיבות אחד.

שירותי גישור הוידאו בענן או בתצורות דומות, מאפשרים כאמור יכולות נוספות שבאות בדרגת חשיבות משנית לאחר הוידאו:

  1. שיתוף תוכן – אפשרות להעברת מצגת, שיתוף מסך או White Board.
  2. שיתוף מכשירים – אפשרות להשתתפות לא רק של מערכות וידאו יעודיות, אלא גם מחשבים אישים, טאבלטים וסמארטפונים.
  3. צ'אט – אפשרות להעברת מסרי טקסט בין משתתפי הועידה, כל אחד ב Device איתו הוא מחובר.
  4. משתתף טלפוני – משתתף שנמצא ללא קישוריות לאינטרנט, אך עדיין יכול להשתתף באופן פעיל טלפונית.
  5. רזולוצייה – מערכות הוידאו ומערכות הגישור מסוגלות באמצעות רוחב הפס המוקצה להם, להעביר וידאו באיכויות הולכות וגדלות כ Full HD ומעלה.
  6. שידור סטרימינג – העברה חד כיוונית של ועידת הוידאו המתנהלת אל צופה פאסיבי.

ועידות האינטרנט – Web Conferencing

ועידות האינטרנט הגיעו עם התפתחותן של האפליקציות מבוססות IP, וטכנולוגיית VOIP  (העברת קול בפרוטוקול רשת האינטרנט).
ישנם כיום שירותים רבים לקיום ועידות אינטרנט, אשר מספקים על בסיס חומרת גישור מרוחקת אפשרות לועידה מרובת משתתפים, כמובן על גבי רשת האינטרנט. הפונקציונליות העיקרית של ועידות האינטרנט הנה שיתוף תוכן, כלומר האפשרות לשתף מסך, מצגת או אפליקציה כלשהיא במחשב, כאשר השימוש העיקרי הוא בעזרת מחשב אישי מול מחשב, או כמובן ריבוי מחשבים.השימושים הפופולריים ביותר הם העברת הרצאות מקוונות (Webinars), הדרכות וישיבות בהן מבוצע שיתוף מצגות ותכנים נוספים.

יכולות נוספות הקיימות בשירות ועידות האינטרנט:

  1. שיתוף וידאו (בד"כ בחלונית קטנה).
  2. שיתוף קול – VOIP או שילוב ועידה טלפונית מסורתית.
  3. צ'אט – אפשרות להעברת מסרי טקסט בין משתתפי הועידה.
  4. שידור סטרימינג – שידור הרצאה חד כיוונית לצופים פאסיביים בצד השני.

ההתקרבות בין עולמות הוידאו קונפרנס וועידות האינטרנט

כאמור, אנחנו עדים לתהליך התקרבות בין השירותים השונים והיכולות שכל אחד מהם מספק: בצד הוידאו קונפרנס התווספו החיבוריות למחשבים ולמכשירים נוספים שאינם מערכות וידאו יעודיות (Video Collaboration), שיתוף התוכן ויכולות הצ'אט. בצד ועידות האינטרנט נוספו חלונות הוידאו שהולכים ומשתפרים באיכותם וכן היכולת לחבר מערכות קצה יעודיות של וידאו (End Point).

עדיין, על אף שכביכול רשימת סט היכולות של שני השירותים דומה, המהות הראשית נותרה שונה, זאת גם שכל צד מנסה לשפר עמדות לעבר השירות שמנגד.
אם כן, נסכם בקצרה כי שירות הוידאו קונפרס מיועד לטובת חווית שיחה "פנים אל פנים",  ואילו ועידות האינטרנט עבור חווית שיתוף תוכן בצורה מיטבית

זאת בדיוק השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם – "מה מהותי יותר עבורי בפגישה הקרובה"

המאמר בחסות ועידן פתרונות קונפרנסינג

על שירותי הוידאו קונפרנס של ועידן ניתן לקרוא כאן, על שירותי ועידות האינטרנט של ועידן, לחצו כאן
לוגו חברת ועידן פתרונות קונפרסינג

 

 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG