איליה שצ'רבן, מנהל מותג Synology בחברת בנדא משתף בשני טיפים פשוטים ליישום

כמעט בכל יום הכונן הקשיח שלנו חשוף לכשלים ולסיכונים שעלולים להוביל לאובדן של היקר לנו מכל- המידע שלנו. ברוב המקרים אנו לא נשים לב לכך עד שיהיה מאוחר מדי; כאשר הנושא יתפוס את תשומת ליבנו יהיה זה לאחר אובדן מידע חיוני לנו, במיוחד כאשר מדובר במידע עסקי רגיש וחשוב. כעת אתם בטח שואלים את עצמכם "האם יש מה לעשות?" והחדשות הטובות הן, בהחלט כן, יש מה לעשות כדי למנוע אובדן נתונים מהדיסק הקשיח שלנו וזה אפילו די פשוט. 

synology
synology

1. ביצוע בדיקת S.M.A.R.T

בדיקה קבועה אשר בודקת בזמן אמת את המצב של הכונן הקשיח, מתריאה בפנינו ואף נוקטת בפעולות מיידיות בעת הצורך,  כדי לשמור על תקינותו של הכונן. הבדיקה עצמה תספק לנו נתונים אודות מספר פרמטרים שילמדו אותנו האם הכונן שלנו מתחיל לפתח בעיות כלשהן. תוצאות הבדיקה ישמשו לנו כאינדיקציה לתוחלת החיים של הכונן ויאפשרו לנו לבצע גיבוי מיידי כדי למנוע אובדן מידע. 

2. הפעלת שכבת מניעה

צעד פשוט נוסף שניתן לבצע בכדי למזער סיכון הוא התראת "אחסון פנימי" אשר נמצאת בלוח הבקרה וניתנת להפעלה בקלות. כאשר המצב יופעל, אנו נוכל לקבל התראות על כשלים או התחלה של בעיות בכונן, כך נוכל לפתור אותן כשהן רק צצות. כאשר נקבל את האזהרה הראשונית, נגבה מיד את הנתונים שלנו ונתפנה לפתור את הבעיה כשאנחנו בראש שקט שכל המידע שלנו בטוח, במידת הצורך אף נחליף את הכונן, ללא חשש מאובדן מידע. 

איליה שצ'רבן, מנהל מותג Synology בחברת בנדא​

לסיכום - מקדימים תרופה למכה

כל כונן קשיח מגיע עם אורך חיים קבוע מראש. מכאן כי כשל בכונן הוא רק עניין של זמן. לצד זאת, אנחנו יכולים לנקוט באמצעי זהירות פשוטים אך חשובים שבסופו של דבר יעזרו לנו לא לאבד נתונים אישיים או עסקיים. בעזרת שני אמצעי המנע שהצגנו מעלה, הכונן שלנו ייבדק באופן שוטף באמצעות בדיקת S.M.A.R.T וגם נקבל עדכונים בזמן אמת על כשלים מסוימים, הודות להתראות לוח הבקרה. כך נהיה מוכנים היטב ונמזער אפשרות של אובדן נתונים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG