Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שלישי, דצמבר 2
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית מדוע הקרנת המיפוי היא העתיד של תעשיית הפרסום?
    video mapping

    מדוע הקרנת המיפוי היא העתיד של תעשיית הפרסום?

    איתי ברנרBy איתי ברנר10 במרץ 2022אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    אנחנו רגילים לדבר על הקרנת מיפוי (Projection Mapping) בהקשר של מיצגי אומנות בהם מקרינים על בניינים או מבנים שונים, אבל ייתכן והעתיד של היישום נעוץ דווקא בתעשיית הפרסום.

    תמונה - Epson

    כשאנחנו כותבים כאן באתר על שילוט דיגיטלי או על אמצעי הקרנה באופן כללי, אנחנו מתייחסים לרוב אל הצרכים המקצועיים של אנשי תעשיית המולטימדיה או מייצגים אומנותיים ואירועים המיועדים לקהל הרחב, אבל ייתכן שבזכות הטכניקה של "הקרנת מיפוי", העתיד של התחום נמצא דווקא בתעשיית הפרסום הדיגיטלי.

    הקרנת מיפוי היא ממש לא טכניקה חדשה וגם אם אתם לא מכירים אותה בשמה, סביר להניח שנתקלתם בה לפחות פעם אחת, החל ממייצג אור קולי במוזיאון ועד להקרנות של מייצגים אומנותיים על גבי מבנים. באופן טכני, מדובר על עיקרון די פשוט בו מספר מקרנים משורשרים זה לזה למקור אחד והתמונה המוקרנת מהם על גבי משטחים שונים – 'נתפרת' באמצעות טכניקה הנקראת Edge blending, בנוסף, נעשה מיפוי למשטחים עליהם מוקרנת התמונה על מנת "להלביש" את התוכן בצורה מושלמת כך שייראה כאילו צויר עליהם.

    ואיך כל זה מתקשר אל תעשיית הפרסום? שינוי תפישה! עד כה התעשייה הייתה מוגבלת יחסית במרחב הפיסי, כלומר, מרבית מסכי השילוט הדיגיטלי מגיעים בגודל אחיד, התוכן המשודר בהם מוגבל לאותו גודל ובמידה ורוצים לבצע פרויקט ייחודי יהיה צורך להשתמש בטכנולוגית LED אשר עלולה להיות יקרה ומסורבלת למימוש. שיתוף פעולה בין מפרסמים לאומנים מייצר מייצגים אומנותיים מחד, ומאפשר רתימה לשימוש מסחרי וחיזוק המותג מאידך. במקרים אלו הקרנת המיפוי היא פתרון מושלם. קיימות לא מעט דוגמאות אשר ממחישות איך זה נראה כבר כיום:

     

    נייק מאפשרת לרצים להתחרות נגד עצמם

    חברת נייק הקימה מסלול ריצה מיוחד באורך 200 מטרים הנפרס על פני רחוב שלם ומאפשר לרצים את היכולת להתחרות נגד דמותם אשר מוקרנת לצידם על גבי מסכי ענק. זהו קונספט שקיים כבר שנים במשחקי וידאו אך עד כה היה קשה מאוד למימוש במרחב הפיזי. במקרה של נייק, ההקלטה עצמה נעשית באמצעות חיישנים המותקנים על גבי נעלי הריצה, ועל מנת להגביר את האפקט, האצטדיון עצמו מעוצב בצורת טביעת כף רגל עצומה.  עד 30 רצים יכולים להשתתף בכל מקצה בו זמנית.

    להרגיש כמו בטייסת עם Southwest Airlines

    על מנת לחשוף את המיתוג החדש שלה, חברת התעופה Southwest Airlines יצרה מייצג מרשים הנמתח על פני חמישה מסכים ונתן לצופים להרגיש כאילו הם נמצאים בתוך האנגר מטוסים אמיתי, כולל אפקט עומק מורגש ביותר ללא שימוש בטכניקות 3D מסורתיות.

    מנוע צמיחה חזק

    ההערכות מדברות על כך שכבר כיום תחום הקרנת המיפוי שווה כמעט שלוש מיליארד דולר והוא עתיד לצמוח לשמונה מיליארד עד סוף 2026, בד בבד עם הדרישה למקרנים המספקים רמת בהירות גבוהה במיוחד. מתוך כל התחום, הסגמנט הצומח ביותר יהיה זה הקשור לאירועי מולטימדיה והוא גם זה הרלוונטי ביותר לתעשיית הפרסום, מלבד השקת מוצרים חדשים, סגמנט שזכה לקטגוריה בפני עצמה הצפויה לשלש את עצמה עד אז.

    בשיתוף – rAVe pubs

     
    rAVe publications אפסון הקרנת מיפוי
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleמה מחכה לנו בענן של WEBEX ? מסתבר שלא מעט
    Next Article עמית אילוז מזמין אתכן.ם לתערוכת ISDEF 2022
    איתי ברנר

    מאמרים אחרונים

    איך מחברים את המורשת היפנית של אפסון עם אזור המזה״ת, טורקיה והקווקז?

    קרא עוד

    מאמינים בטכנולוגיה- Epson משקיעה 32 מיליון דולר בבניית מפעל ייצור 

    קרא עוד

    ISE 2024- אפסון חושפת את מקרן ה-4K הקטן והקל בעולם

    קרא עוד

    חמש מגמות בתחום ההקרנה לשנת 2024 שכדאי מאוד שתשימו לב אליהן

    קרא עוד

    אפסון מציגה מקרן לייזר קומפקטי לטווח קצר בלי פשרות

    קרא עוד

    העוצמה של אפסון – לא רק הארה

    קרא עוד

    מעכשיו: העבודה ההיברידית הולכת להיות גדולה מהחיים

    קרא עוד

    מבתי קפה ועד בתי מרקחת: Epson מציגה מדפסת קומפקטית לתוויות בצבע

    קרא עוד

    מנהלי ה-IT – איבדנו שליטה על ניהול ציי המדפסות

    קרא עוד

    מיצרנית חלקי שעונים לענקית טכנולוגיות הדמייה:
    אפסון חוגגת 80 שנות חדשנות

    קרא עוד

    הסורקים של Epson זכו בשבעה פרסי DataMaster Lab

    קרא עוד

    מתחת למים בתוך הקניון- אפסון משאירה אתכם יבשים בחוויה רטובה במיוחד

    קרא עוד

    פרוייקט התרומה לקהילה של Epson יצא לדרך

    קרא עוד

    לכבוד הקיץ שהגיע Epson משיקה מקרן לייזר אולטרה מיני שיילך איתכם לכל מקום

    קרא עוד

    2 מקרנים של Epson ברשימת המקרנים הטובים ביותר לגיימינג

    קרא עוד

    קומפקטי? לא לפי ההכרזה האחרונה של Epson

    קרא עוד

    עידן היברידי – כלים היברידיים. התייעלו עם פתרון ההדפסה החדש של אפסון

    קרא עוד

    שירות לקוחות 2.0 – הזמנות וקבלות ישירות מטאבלט המחובר למדפסת

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.