אתגרי תחום ה AV אמורים להיות קלים יותר תודות לפתרונות וטכנולוגיות חדשות אשר זורמות לשוק ללא הרף, אבל המציאות משתנה כ"כ מהר ומביאה עוד ועוד אתגרים. למעשה, יש סיכוי שחלק מהדברים יהיו אחרת עד שתסיימו לקרוא את הטקסט הקצר הזה. דבר אחד נשאר די יציב- התרבות הארגונית והיא מפתח חשוב להצלחת הפרויקט

Canva

בתור אלה שעובדים בתעשיית ה AV הייחודית, אנחנו נחשפים ללא מעט יכולות ושואלים את עצמנו- מדוע הלקוחות לא משתמשים בזה?! זה הרי כ"כ יעיל ובוודאות יקצר להם תהליכים וישפר תוצאות ומדדים, אז למה לא בעצם?


העניין הוא שיש פער בין מה שהלקוח רוצה, צריך או יכול להטמיע, למה שאני מכיר בתור איש מקצוע, ובתוך הפער הזה יש לא מעט רבדים. הדרך הקצרה היא לבוא עם מודלים מוכנים ולהניח שכל ארגון עובד באופן זהה. האם זו גם הדרך הטובה ביותר? 

על מנת לספק את הצרכנים של הלקוחות שלנו, אנחנו חייבים קודם כל להקשיב להם ורק לאחר מכן להתאים עבורם את מה שאנחנו רוצים למכור להם, לא ההיפך כפי שקורה לא מעט. מצד שני ספקים רבים שאנחנו מכירים היטב נמצאים בדילמה אמיתית; האם כלכלי לי להיות מקצוען? האם הלקוח יידע להעריך את זה גם בממד התקציבי? הרי יתכן שהוא רוצה פשוט – 'טיק-טק' והכל עובד כמו שיתר הספקים מבטיחים לו.

מעט מחשבה רגע לפני שאנחנו רצים להשיג את הנתונים ה'יבשים' כמו מידות גובה, מרחקים, עוצמת אור, רעשים וכו'- האם היה מועיל אם הייתי יודע איך מתנהלת התקשורת הארגונית באתר הלקוח? מהם הצרכים האמיתיים של צוותי העבודה, בוודאי היום, בתקופה לא מוגדרת של חיים לצד המגיפה המבלבלת. איך אני משלים פרויקט מדויק יותר שישיג שביעות רצון גבוהה יותר למרות שהלקוח נדרש לעיתים להגדיל מעורבות ותקציב. 

 

מי אנחנו באמת?

סיפורי הצלחה רבים בנושא ה-AV המקצועי, שאותם אנחנו מפרסמים לא אחת גם כאן, יוצרים את הרושם שהפרויקטים המוצלחים ביותר תלויים בעיקר בחדשנות ובפיתוחים האחרונים בשוק. הרבה יותר מאתגר לאפשר הצצה אמיתית למאמצים והמשאבים המושקעים באפיון הפתרון, מבחינתי זה פיצוח כל פעם מחדש. הנקודה היא שמכירת מוצרים ופתרונות יקרים, שיהפכו לפילים לבנים מסיבות שונות (בעיקר כי זה מה שרציתי למכור ולא מה שהלקוח צריך), יכולה להצליח פעם או פעמיים אבל עלולה להיות הרסנית למוניטין אם מדובר בשיטה. 

בתור אנשי מקצוע בתחום אנחנו (גם) יועצים ועלינו לענות על כמה שיותר דרישות של כל לקוח בזכות ההיכרות שלנו עם מגוון האפשרויות הקיים, הניסיון שלנו וכמובן – מסגרת התקציב. 

 

One of us, one of us!

דמיינו שכל לקוח נכון לאפשר לכם הצצה למה שקורה אצלו במהלך יום עבודה. האם זה היה מספק לכם מידע להפקת הצעה מדויקת ומותאמת יותר? 

ברור שכן! אז למה לא בעצם?! בקשו להצטרף ולצפות בפעילויות ובפעולות השונות, בדינאמיקה, בתקשורת, גם אם זה רק חצי יום. סמנו את הפערים שעשויים לאפשר ללקוח לעבוד יעיל וטוב יותר כמו למשל מהירות החיבור של המשתמשים בחדרי הישיבות (ומהבית, המידה ומתקיימת פגישה כזו), האם הפגישות מתחילות בזמן, מהו אופי השימוש בפתרונות UC, כמה ואיך מעודדם התרבות הארגונית לעשות שימוש בכלים הללו, עם אילו כלים מגיעים העובדים לחדרי הישיבות, מהם תמהילי השיחות, האם התצוגות נראות על גבי המסך מכל מרחק בחדר, האם החללים נוחים ותומכים באופי הפעילות, האם המשתתפים נשמעים טוב, האם הלקוח מבין מה הוא צריך כאשר הוא מבקש הצעת מחיר למסך שמיועד להעברת מסרים או שילוט דיגיטלי, ועוד ועוד. למעשה, חוסר הרצון "לחפור" ולהעמיק מייצרים פתרונות שטוחים. מחקר יסודי יותר עשוי להשיג תוצאות טובות בהרבה, ואם אני לא יכול לשכנע את הלקוח שלי בדבר הפשוט הזה כנראה שבקרוב אוחלף על ידי KSP או דומיו.    

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG