הגעתי לקופה ושלפתי את כרטיס האשראי. "יש לך wifi על הכרטיס?", השאלה הייתה באנגלית ואז הבנתי שחוסר ההבחנה בין טכנולוגית ה-NFC ל-WIFI כנראה ימשיך לחזור על עצמו עוד הרבה.

תמונה - חשבון הטוויטר של סיסקו

עצרתי לחשוב עד כמה חשוב להסביר על ההבדלים בין שתי הטכנולוגיות, שעבור לא מעט א.נשים עושות את אותה פעולת תקשורת מופלאה שהפכה את החיים להרבה יותר קלים (אנשי הסייבר- נקיים דיון נפרד על הסכנות). 

אותם NFC ו-WIFI מתקיימים בעולמות המולטימדיה במגוון יישומים שונים ובמקביל אליהם שני מושגים אחרים המתערבבים להם: אנליטיקה ובינה מלאכותית. ב-ISE 2023 אותה תערובת מושגים נשמעה לא מעט וניסיתי להבין מה הסיבות שהביאו לזה.

מבחינת מונחים, בינה מלאכותית מתייחסת לפעולות המתבצעות אוטומטית בהסתמך על פרמטרים שונים שהוזנו בתוך אלגוריתם שנכתב למערכת. לדוגמא: מצלמה "יודעת לזהות" דמות אדם הניצב מולה לפי פרמטרים שונים, כדוגמת גובה, מבנה גוף ופנים ועוד. כשאותו אדם מזוהה, המצלמה תעקוב אחרי התנועה שלו או תתמקד בפניו, תלוי מה הוגדר במערכת.

אנליטיקה במקרה זה, תסתמך על הנתונים שנתקבלו מהפעולה הקודמת ו"תדע" לייצר נתונים מהם נוכל ללמוד מה מתרחש באותו מקום בו הוצבה המצלמה. לדוגמא: באותה פגישה נכחו ארבעה משתתפים, כולם היו ישובים במהלכה.

אנליטיקה ניתנת לחיבור למערכת גדולה יותר האוספת נתונים ולומדת הרבה מעבר; באותה פגישה נכחו ארבעה אנשים אולם זומנו אליה שישה (מי אתם אותם אנשים שלא מגיעים ולא מעדכנים??). הפגישה החלה בשעה היעודה (או התעכבה). נתונים נוספים שניתן לקבל הם זיהוי המשתתפים, עוצמת ההארה בחדר, עוצמת המיקרופונים ועוד. זהו מאגר נתונים עצום שניתן למנף אותו למגוון מטרות.

 

אז למה זה משנה בעצם? 

כי בניגוד ל-NFC ו-WIFI המשמשים להעברת נתונים, בין בינה מלאכותית לאנליטיקה יש סינרגיה מתמשכת; האחת נועדה ליישם פעולות אוטומטיות (מעקב דובר לדוגמא) והשניה נועדה לנתח נתונים ולדייק אותם על מנת שזו הראשונה תוכל להשתמש בהם בצורה חכמה יותר. 

 

ולמה בכל זאת מערבבים בין המושגים? 

יש מספר סיבות אפשריות לדעתי. הראשונה שיווקית- מי לא ירצה מצלמה חכמה עם יכולות אנליטיות? ועוד כזו שיודעת לעקוב אוטומטית אחרי הדובר? זה נשמע טוב. סיבה נוספת מגיעה בעקבות ההסבר שרשמתי מעלה – אותה סינרגיה בין אנליטיקה לבינה מלאכותית שהופכת אותן לקרובות יותר ביישומים שונים בוודאי בעולם המולטימדיה. 

 

החיבור הזה בין אנליטיקה לבינה מלאכותית בעולם המולטימדיה רק מתחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, ועוד לא נגענו ב"צעצוע" החדש שהוא ChatGPT, בשורה שיכולה להשפיע בצורה חיובית מאוד על הטמעת פתרונות שונים בעולם העבודה המודרנית. בינתיים, בפעם הבאה שתשתתפו בשיחת ווידאו, אני מקווה שתסתכלו על המצלמה בצורה אחרת.  

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG