היברידי, סינכרוני, א-סינכרוני – סביבות העבודה שלנו הופכות למאתגרות כאשר דבר אחד בולט והוא רעשי הרקע; בין אם בבית או במשרד, הרעשים נמצאים שם ועלינו להתמודד איתם. 

הזמנתי את יואב גן-מור, מנהל חטיבת המולטימדיה ב-AVCOM בכדי להבין את גודל התופעה, כמה אנחנו מושפעים ממנה ומה אפשר לעשות בכדי להתמודד איתה

צפירת הרגעה - זה לא רק בישראל

תופעת רעשי הסביבה מורגשת בעיקר בשנתיים האחרונות. אלו מאיתנו שעבדו מהבית ואלו שעדיין, חוו הסחות דעת מרעשי הסביבה, החל ממכוניות חולפות וכלה בשיחות של הילדים (כשהם משוחחים). במשרד לעומת זאת, שיחות החולין דומיננטיות מאוד באזורים שונים. גן-מור אומר שהתופעה מורגשת העוצמה רבה יותר בשנתיים האחרונות היות והפכנו לרגישים יותר מסיבות שונות. הצורך להיות ממוקד גדל ולעומתו הסחות הדעת הנובעות מרעשים גדלות גם הן.

למה רעשי הרקע כל כך מפריעים לנו?

קצת רקע על רעשי רקע – ישנם בעיקרון שני סוגי רעשים: רעשים טבעיים: רוח, גשם, פכפוך מים (אלא אם מדובר בנזילה לא מתוכננת ואז אתם ברעש מסוג אחר) ורעשים לא טבעיים כמו מכוניות עוברות, צלצול טלפון (גם רטט נחשב), טלוויזיה ברקע ועוד. המוח האנושי יודע לסווג את הרעשים הטבעיים כדבר שניתן להתעלם ממנו. חישבו על רחשי הגלים, זהו רעש שהמוח הפרמיטיבי מכיר היטב ויודע לתפקד בהרמוניה יחד איתו. אולם כאשר מדובר ברעש לא טבעי, המוח מנתח אותו ומתייחס אליו, גם אם הדבר אינו מודע.

אז אם זה לא מודע, איפה הבעיה?

שזה צורך מכם משאבים ולא מעט. למעלה מחמישים אחוזים מתשומת הלב שלנו נתונה לאותם רעשים כשאנחנו מנהלים שיחה או מנסים להתמקד במשימה וזה המון. 

האינדיבידואל והסביבתי- שתי גישות שונות לאותה בעיה

גן-מור מתאר שני פתרונות שונים לאותה בעיה: האינדיבידואלי – אוזניות ממסכות רעשים או אוזניות ANC-Active Noise Cancellation. המיקרופונים המותקנים באותן אוזניות "מקשיבים" לרעשי הסביבה ויוצרים גל הופכי לאותם רעשים, מה שמייצר שקט לחובש האוזניות. ישנם משתמשים שהפתרון הזה הוא פחות כוס התה שלהם, מה גם שהוא מייצר בידוד של אותו משתמש מהסביבה.

הסביבתי – פתרון של AVCOM מבית YAMAHA, הממסך את אותם רעשים באמצעות רעשים טבעיים. מדובר במערכת הפרוסה במשרד ובה משולבים מיקרופונים ורמקולים המכוונים לאותם אזורים בהם אנחנו רוצים לייצר מיסוך רעשים. בדומה לאותן אוזניות שהזכרנו, פתרון זה מורכב מ'רעשי' טבע שונים ומוכרים המיוצרים על ידי הרמקולים, מה שמאפשר לנהל שגרת פעילות איכותית יותר.

גן-מור מציין כי משמעות הטמעת פתרון מסוג זה על יעילות ארגון עשויה להיות דרמטית; עובדים יכולים לתקשר ביניהם ועם גורמי חוץ, דבר המוביל לעלייה בתפוקה ובסופו של יום לחוויה נעימה יותר במשרד. גן-מור הוסיף כי הפתרון יוצג בתערוכת ISE2022 הקרובה. רשמו לעצמכם כי אין מצב שלא תתנסו בו.

תמונה ראשית – AVM-אנשים ומחשבים

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG