במסגרת החזון, מפתחים יוכלו לכתוב אפליקציה פעם אחת ולהריץ אותה בכל מקום. רג'יב רמסוואמי, נשיא ומנכ"ל  נוטניקס: "אנו מקווים לאפשר לארגונים לאמץ ריבוי עננים היברידי, לא רק כשכבת תשתית אלא גם כשכבת אפליקציות נתונים".

 
רג'יב רמסוואמי, נשיא ומנכ"ל נוטניקס (קרדיט - נוטניקס)

נוטניקס, המובילה במחשוב היברידי עם ריבוי עננים, הכריזה על פרויקט Beacon, מהלך רב שנתי לאספקת שירותים מבוססי נתונים, המסופקים כפלטפורמה-כשירות (PaaS) ואשר יהיו זמינים בכל מקום – כולל בסביבת נוטניקס או בענן ציבורי. מתוך החזון לנתק בין אפליקציות והנתונים שלהן לבין התשתית שמתחת, פרויקט Beacon נועד לאפשר למפתחים לפתח אפליקציות פעם אחת, ולהריץ אותן בכל מקום. 

על פי מחקר הענן הארגוני (Enterprise Cloud Index ) שהזמינה נוטניקס, 75% מצוותי המחשוב מתכננים למנף יותר מתשתית IT  אחת – כולל מקומי (On-Premise), ענן ציבורי או תשתית מחשוב בקצה – במהלך שלוש השנים הקרובות. העברת אפליקציות בין סביבות שונות מתאפשרת כיום בשכבת התשתית. עם זאת, שירותי ה- PaaS שארגונים רבים משתמשים בהם כדי לסייע למפתחים לבנות ולהשיק אפליקציות מהר יותר, גורמים לנעילת ספק מכיוון שהם מחוברים לעננים ציבוריים מסוימים. הדבר מוביל לעלויות גבוהות כאשר בוחנים מעבר של אפליקציות לסביבה מתאימה יותר, בין אם בגלל עלות, רגולציה, השהייה וגורמים אחרים. פרויקט Beacon מתכנון לשנות את המצב. 

"פרויקט  Beacon הוא החזון שלנו לאפשר למפתחים לכתוב אפליקציות פעם אחת, ולהריץ אותן בכל מקום, באמצעות שירותי PaaS מבוססי נתונים שאינם מחוברים יותר לתשתית מסוימת", אמר רג'יב רמסוואמי, נשיא ומנכ"ל Nutanix. "אנו מקווים לאפשר לארגונים לאמץ ריבוי עננים היברידי, לא רק כשכבת תשתית אלא גם כשכבת אפליקציות נתונים".

כחלק מפרויקט Beacon, חברת נוטניקס מתכננת לספק את שירותי הפלטפורמה שארגונים רבים מסתמכים עליהם, עם API אחיד, בממשק עם Kubernetes® Container Orchestration, וניהול אחוד בכל הסביבות. מערך זה של שירותים מבוססי נתונים יאופיין בחוויית ניהול אחידה וידידותית, ניידות אוטומטית, ניידות של רישוי, שירות עצמי למפתחים, ועם אבטחה מובנת עבור צוותי תפעול הענן. באמצעות שירותים אלה, מפתחים יקבלו גישה למערך של שירותי Platform as a Service, בין אם בענן ציבורי, מחשוב מקומי או בקצה. צוותי התפעול יוכלו לשמור על שליטה מלאה בנתונים, עמידה ברגולציה והגנת נתונים.

"כפלטפורמה המובילה ל- Kubernetes לארגונים, Red Hat OpenShift המסייעת ללקוחות לבנות, להטמיע ולנהל כל אפליקציה בכל מקום", אמר מאט היקס, נשיא ומנכ"ל רד האט. "עם פרויקט Beacon נוטניקס תתבסס על המשימה שלנו לממש את החזון לפלטפורמת הData Centric  כשירות, המסופקים באופן קבוע, בכל מקום ומרחיבים עוד יותר את אפשרויות הבחירה של הלקוחות בפלטפורמות הענן ההיברידיות של רד האט עם שירותי הנתונים המתקדמים של נוטניקס".

נוטניקס תתחיל את הפרויקט עם שירותי בסיס נתונים, הבסיס לכל האפליקציות. כחלק מהמאמץ, החברה מתכננת להרחיב את הפעילות באמצעות פתרון ה Nutanix Database Service (NDB) כשירות מנוהל בענן ציבורי. ההרחבה תתבסס על אוטומציה של בבסיסי נתונים ועל חווית הניהול שכבר זמינה ב Nutanix Cloud Infrastructure (NCI), כשירות מנוהל בתשתית ענן ציבורי. 

נוטניקס תתרחב לאחר מכן לשירותי פלטפורמת Data Centric הפופולאריים ביותר, כגון Steaming, Caching, and Search. המטרה של מאמץ זה היא לספק מרכיבים מרכזיים הנדרשים כדי לבנות אפליקציות מודרניות, כך שמפתחים לא יצטרכו להסתמך על פתרונות שינעלו אותם לתשתית יחידה. 

"ארגונים התרגלו להסתמך על שירותי ענן ציבורי כדי להאיץ את קצב הפיתוח והחדשנות שלהם. אבל יש לזה מחיר – מבחינת מורכבות, עלות נעילת ספק ועוד", אמר דייב פירסון, סגן נשיא מחקר ב- IDC, למערכות, פלטפורמות וטכנולוגיות תשתית. "עם פרויקט Beacon, נוטניקס מתכננת לצמצם את הנעילה לספק, ולהגביר את פשטות הפיתוח באמצעות ניהול מאוחד, אוטומציה של ניידות, והיכולת לכתוב אפליקציות פעם אחת ולהפעילן על פי הצורך בתשתית המתאימה".

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG