מידעטק מבית מטריקס הטמיעה את מערכת ה- ERP Priority בקבוצת כרמל, הכוללת את רשת שטיחי כרמל המשווקת חיפויי רצפה, שטיחים, פרקט עץ ולמינציה ואת כרמל ביזנס. הפרויקט יצא לדרך על מנת להחליף את המערכת המיושנת שאיתה עבדה החברה קודם לכן. הפרויקט החל לפני כשנתיים והסתיים לאחרונה בעלות מוערכת של כ-3 מיליון ₪.

אביב איתני. צילום - יח"צ

בקבוצת כרמל בחרו במידעטק ליישום פרויקט ה-Priority בעקבות הניסיון והידע הרב שהיא מביאה עימה, אך בעיקר משום שהוכיחה את יכולתה להתגמש לאורך הדרך ולהתאים את עצמה לדרישות המשתנות שעלו בפרויקט. בחירה זו התגלתה כמשתלמת במיוחד מכיוון שמדובר בפרויקט שעבר שינויים מאוד לא טריוויאליים שהושפעו מהסביבה העסקית ככל שהוא התקדם.

בתחילת הדרך אפיון הפרויקט התייחס לפעילויות נוספות שנכללו בקבוצת כרמל, כמו רשתות קמעונאיות, שלצד שטיחי כרמל כוללות גם את רשתות ביתילי, איי די דיזיין ועוד, וכן מפעל לייצור שטיחים, מפעל רהיטים מעץ ומפעל לייצור ספות. בנוסף, בקבוצה גם נכללה מחלקת פרויקטים שעוסקת בחיפויי רצפה, חיפויי קירות, מחיצות, שטיחים, פרקטים וריהוט משרדי מקצה לקצה עבור ארגונים, מעצבים, אדריכלים ועוד. עם השנים התמקדה הקבוצה בפעילויות של מכירת השטיחים בסניפי שטיחי כרמל ובפעילות הפרויקטים עבור עסקים (B2B).

הגמישות והתגובה המהירה לשינויים שהציגה מידעטק בהתאמת הפתרון לקבוצת שטיחי כרמל הייתה קריטית להשלמת הפרויקט הזה באופן מוצלח, לאור השינויים הרבים שהתרחשו בו. דגש האפיון, שהושם בתחילה על הפעילות הקמעונאית, התמקד בסופו של דבר בפעילות ביצוע הפרויקטים של הקבוצה. 

באמצעות המערכת החדשה יכולה כעת שטיחי כרמל לנהל את המעקב אחר התקדמות הפרויקט משלב קבלת "ליד" פוטנציאלי, דרך הצעת המחיר ועד שלב הביצוע, באופן פשוט ויעיל יותר, כאשר בכל שלב ניתן לקבל תמונת מצב על העלויות העתידיות, מידת הרווחיות הצפויה ומה הרווחיות בפועל, ולמעשה לייצר שליטה יותר טובה של הארגון על התהליכים הארגוניים. בנוסף, ניתן לנהל את הקצאת המלאי הנדרש לשימוש בכל מחלקה או קומה של מבנה ומשרד בו מתבצע הפרויקט ולתכנן את צעדי הפעילות קדימה באופן נוח על גבי פלטפורמה אחת. זאת בזמן שכל אחד ממנהלי הפרויקט יכול להיכנס למערכת בכל מצב נתון ולראות מה הסטטוס הנוכחי של הפרויקט.

בין המודולים של ה-Priority שהוטמעו בפרויקט נכללים מודולי CRM, פרויקטים, מלאי, רכש, ייבוא, כספים ומכירות. במסגרת הפרויקט פיתחה מידעטק מודול נוסף ייעודי עבור שטיחי כרמל של ניתוח ושינוע מלאי, באמצעותו ניתן למשל לצבוע מלאי במערכת ולסמן אותו כמשוריין ללקוח מסוים, כדי להבטיח שהמלאי הזה יגיע לאותו לקוח. 

לצד הפרויקטים, המערכת הוטמעה גם במרכזים הלוגיסטיים של החברה ובכל סניפי הרשת של שטיחי כרמל בישראל, תשעה במספר, שפועלים באופן מלא כיום ב-Priority. המערכת מאפשרת כיום לנהל את כל תהליך המכירה שכולל הצעות מחיר, קבלות וחשבוניות מס, על גבי פלטפורמה אחת. 

חנה שראל. צילום - בן ניקסון

אביב איתני, מנכ"ל קבוצת כרמל, אמר: "המערכת שאיתה עבדנו הייתה מיושנת מסורבלת ולא ידידותית למשתמש, בעיקר ברמת היכולות שלה לספק דוחות ונתונים. היא לא התאימה לעולם הדיגיטלי שאנחנו רוצים להשתלב בו ולכן חיפשנו פתרון ושותף שיוכלו להביא אותנו לשם. מידעטק ענו בדיוק על הדרישות האלה וידעו ללוות אותנו בכל צעד בדרך למהפך מקצה לקצה בארגון שלנו. צוותי ההדרכה שלהם דאגו להעביר את ההכשרה המתאימה לצוותים שלנו, שלומדים לעבוד עם המערכת החדשה באופן פשוט ונוח, כך שהשינוי כבר ממש מורגש ביום יום. וזה לא מובן מאליו – יש אצלנו עובדים שרגילים לעבוד עם אותה מערכת כבר 20-25 שנה ונדרשה כאן סבלנות וליווי אישי שסופקו באופן יוצא מן הכלל על ידי מידעטק". 

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק, אמרה: "נכנסו לפרויקט הזה בידיעה שאנחנו הולכים לעבוד על חברות מסויימות וסיימנו עם פעילות בחברות אחרות לגמרי, וזה אומר הכל על המורכבות והאתגר הגדול שאיתו התמודדנו והכל תוך כדי שינויים עסקיים שביצעה קבוצת שטיחי כרמל. אני מכירה את היכולות של עובדי מידעטק וגאה בהם על כך שהם תמיד יודעים להתאים את עצמם בגמישות מירבית לכל פרויקט ולדרישות המשתנות שעלו תוך כדי הפרויקט ועדיין לעמוד בלו"ז ובתקציב. בפרויקט הבאנו לידי ביטוי את הנסיון הרב שצברנו בחברות מסחריות ואנחנו ממשיכים ללוות את קבוצת כרמל לאורך כל הדרך על מנת להבטיח כי כל הפעילות העסקית תמשיך לדפוק כמו שעון, ובעיקר להצליח".

תמונה ראשית – Freepik Premium

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG