אחרי המפגש הספציפי הזה עם דלית בן טובים, יועצת ארגונומית בעלת שפע של ידע וניסיון בתחום, הבנתי שארגונומיה היא קצת כמו הפנסיה שלנו; זה רחוק ולא מורגש כרגע ולכן לא ניתן לזה את תשומת הלב הראויה. "יהיה בסדר".  

אבל בכל זאת כדאי לסגור לנו עשר דקות, בוודאי אחרי השנה וחצי הלא נורמליות שעברנו ואנחנו עדיין מחפשים שם שיגדיר את המציאות החדשה כאיזה "ניו נורמל". נבעשר הדקות הללו נותנת בן טובים כ"כ הרבה טיפים שיכולים לתרום לכל אחת ואחד מאיתנו, הן כמשתמשים והן כמנהלים בחברות השונות. 

בן טובים משתפת על האתגרים והסיכונים הפוטנציאליים ביום העבודה החדש, ומה שהכי תמוה שכולם קשורים למה שככל הנראה כולנו עושים לא נכון כל יום כל היום. זה אולי נשמע מוזר אולם לא ממש נועדנו לשבת כ"כ הרבה ובטח לא מול מסך (אחד לפחות) עם הפעלת לחצים ויצירת עומסים המביאים לאורך זמן לכאבים המתפרצים מנקודות שונות. 

"כן, כן" אני עושה עם הראש והכל נראה מאד פשוט והגיוני אבל כמה לא פשוט ליישום. ההרגלים שלנו מזיקים ומסתבר שאנחנו יכולים לעשות שינוי אמיתי עוד הרבה לפני ציוד ארגונומי מקצועי ויקר. רק באמצעות מודעות. שהיא בכלל שלב מעניין בסיפור- גם כאן, בעוד שהחברות המקומיות יביאו הרצאה לעובדים, פעילות ספורדית או ניסיון אחר להגיע לתודעת העובד, חברות אמריקאיות כבר מטמיעות ארגונומיה כסטנדרט לדברי בן טובים. 

לסיכום- לא משנה באיזו חברה אתם עובדים, מומלץ לקחת דף ועט ולסמן מה אתם כן לוקחים מהטיפים האלה. יש סיכוי שזה יביא חשק להמשיך לעקוב וללמוד על הנושא החשוב הזה שלא זוכה למיקום המתאים לו בסדר העדיפויות. בינתיים. 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG